• 1
  • 2
2011-06-14, 20:56
Medlem
Jag börjar allvarligt fundera på om jag har nån form av störning eller så då jag ser saker som ingen annan ser( det kan vara allt från djur till människor eller till och med små gnomer), jag hör även ljud och röster i huvudet och börjar få tankar om att mörda folk. Vissa stunder är jag sjukt paraniod och tror att alla är ute efter mig. Kan nån hjälpa mig eller iaf berätta vad det kan vara?
Citera
2011-06-14, 20:58
Medlem
Gå och prata med någon, det verkar ju inte vara fullt normalt iaf.
Citera
2011-06-14, 21:03
Medlem
Låter som paranoid schitzofreni.
Citera
2011-06-14, 21:08
Bannlyst
Du bör snarast möjligt få en tid hos en psykiatriker. Man kan sakta glida in i psykoser, de behöver inte komma "akut".
Citera
2011-06-14, 21:16
Medlem
TS första inlägg. Härlig start på FB-karriären. Du kan vara helt lugn - här på FB är du bland likasinnade. På FB finns INGA normala människor.
Citera
2011-06-14, 21:22
Medlem
Kan det här ha att göra med att jag nyligen tagit meth och räka? eller att jag röker på?
Citera
2011-06-14, 21:37
Medlem
Lys avatar
Vet du, det låter inte helt osannolikt att det kan vara så. Men det kan även vara andra orsaker, eventuellt en begynnande psykos, eller oro, stress, sömnbrist. Boka tid snart hos en psykiater ( i andra hand hos din husläkare på vårdcentralen ). Berätta så utförligt du kan om problemen och din oro kring det, samt nämn även att du brukar droger. De är inte ute efter att sätta dit dig för det, men vet de att du använder det kan de bättre bedöma ditt tillstånd och ge dig rätt hjälp.
Citera
2011-06-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Vet du, det låter inte helt osannolikt att det kan vara så. Men det kan även vara andra orsaker, eventuellt en begynnande psykos, eller oro, stress, sömnbrist. Boka tid snart hos en psykiater ( i andra hand hos din husläkare på vårdcentralen ). Berätta så utförligt du kan om problemen och din oro kring det, samt nämn även att du brukar droger. De är inte ute efter att sätta dit dig för det, men vet de att du använder det kan de bättre bedöma ditt tillstånd och ge dig rätt hjälp.

Men asså jag är så sjuukt rädd för att bli insatt på psyk eller nåt.
Citera
2011-06-14, 22:08
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg
Låter som paranoid schitzofreni.

Precis.
Citera
2011-06-14, 22:10
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Du behöver inte vara orolig!

Med den ekonomiska situation landstinget har just nu, så kommer de med 90 % sannolikhet INTE att tvångsinlägga dej.

Du får först åka till psykakuten eller vårdcentralen och när du berättat om dina symptom kommer de att erbjuda dej någon medicin, ex Risperdal + något lugnande.

Sen får du åka hem

Det viktiga är att du inser att 1: Du måste ta din medicin varje dag. 2: Du är inte ensam, det du beskriver är väldigt vanliga symptom på schizofreni och det har mellan 1-2 % av jordens befolkning.

Räkna lite på hur många medmänniskor det blir!
Citera
2011-06-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTbones
Kan det här ha att göra med att jag nyligen tagit meth och räka? eller att jag röker på?

Det borde du ju nämnt då det inte är en psykiskt störning om du upplever det pga att du tagit droger Ja det har säkerligen att göra med att du tagit sån skit särskilt räka.
Citera
2011-06-15, 03:09
Medlem
Det verkar inte normalt. Ring och prata med någon. Eller gå till en läkare eller likande och få medcin utskriven om du nu får det. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in