2011-06-14, 19:42
Medlem
Tjena FB!
Det är så här att jag har ett problem! När jag spelar spel (läs E.T.W cod4/cod6) så hackar datorn upp sig efter ett tag. Skrärmen slocknar och det står "no signal detected". Datorn är fortfarande på men det går inte att göra någonting... Nu kommer jag inte ihåg hur det började men jag har för mig att det kom utan förvarning. Jag kan tillägga att jag har "dammsugit" den och uppdaterat minneskortet men det hjälper inte.
Det går att starta om datorn igen och spela ett tag, dock så sker samma grej igen.

Snälla hjälp mig. Jag börjar bli riktigt lack!

(Första inlägget b.t.w )
Citera
2011-06-14, 19:54
Medlem
latsedres avatar
Mm det där är ett ganska klassiskt problem som händer många. Kommer inte riktigt ihåg vad det beror på men det skulle nog kunna vara moderkortet. Om du har garantin kvar så kan du nog byta det.
Citera
2011-06-14, 19:55
Medlem
Sikkans avatar
Värmeproblem? Klent nätagg? Kassa drivrutiner?
Citera
2011-06-14, 20:29
Medlem
No signal detected betyder ju att man (doh) inte får någon signal från grafikortet. Och eftersom det inträffar vid spelande så skulle jag påstå att det är som redan nämnt värmerelaterat!

Om du vet och kan, kolla om fläkten på grafikkortet snurrar (om du har någon dvs). Du kan även kolla så kylflänsarna inte har för mycket damm i sig/på sig.
Skulle fläkten fortfarande fungera och grafikkortet är rent från damm kan du ju alltid testa att dra upp fläkten på maxvarv. Det finns programvara till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in