2011-06-14, 20:46
Medlem
Rulzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SovandeNINJA
Vad mig beträffar är alla levande och döda ting "Gud" så både du och jag och alla på flashback är gud för vi har alla små big bang partiklar i oss som stjärnorna och planeterna I Universum. någon annan makt är överflödig.
Big Bang partiklar? Det var nytt.

F.ö säger inte Big Bang emot en högre makts existens.
Citera
2011-06-14, 20:47
Medlem
Rulzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs

Jag är en häxa, Jag berättar saker jag inte borde göra.. Redan glömt bort mig?
Dom har berättat för mig, Jag delar bara med mig!

Du kommer inte ihåg något från tidigare liv på grund av att du ska fokusera på jorden livet.
Och tro att det är ända livet om jag inte har fel.

Jag kan inte svara på det där, Tyvärr.
Okej, du är en häxa. Du besvarade fortfarande inte vem det är som berättar detta för dig, och varför det är just du som får denna kunskap och inte vi "andra". Varför just du? Vet du det?
Citera
2011-06-14, 23:00
Medlem
SovandeNINJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rulza

Ja varför inte? om allt är från samma exploderande kärna, kanske var Gud kärnan som sprängdes och allt som existerar är därför "Gud" för han är i allt som finns isåfall spekulera är kul kan man göra som man vill , men detta låter inte konstigare än andra tankar som folk slänger fram om fantasivärldar som himmel och helvetet rena fantasier , Det finns heller inget som talar om att det finns en högre makt.
Citera
2011-06-14, 23:19
Medlem
Rulzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SovandeNINJA
Ja varför inte? om allt är från samma exploderande kärna, kanske var Gud kärnan som sprängdes och allt som existerar är därför "Gud" för han är i allt som finns isåfall spekulera är kul kan man göra som man vill , men detta låter inte konstigare än andra tankar som folk slänger fram om fantasivärldar som himmel och helvetet rena fantasier , Det finns heller inget som talar om att det finns en högre makt.
Precis, religion förespråkar oftast att en högre makt eller högre makter skapade jorden, inte hur. Det förklaras aldrig heller egentligen vad Gud är för något, och vi bör inte postulera att Gud är en skäggig gubbe i molnen om vi tror på Gud.

Likväl det inte finns något som talar för en högre makt, finns det inget som talar emot en högre makt. Med det sagt ska man inte vara alltför trångsynt på det ena eller andra sättet och utesluta möjligheter, utan ställa sig öppen till vad man finner mest sannolikt av de olika alternativen som vi har att välja mellan. Eller så behöver man inte bry sig alls, det alternativet tycks vara väl omtyckt i vårt ytliga samhälle.

För mig är det inte logiskt att vetenskapliga slumpar (inte alltid slumpar) ska ha skapat en så perfekt värld som denna. Sen vad människan har gjort världen till är en annan sak.

Men nu är vi väldigt Off-topic och jag inväntar spänt på svar från Nordlanders. Ville bara förklara för dig att det inte är "rena fantasier", snarare livsåskådningar. Det är naivt att kalla det "rena fantasier".
Citera
2011-06-15, 00:47
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Precis, religion förespråkar oftast att en högre makt eller högre makter skapade jorden, inte hur. Det förklaras aldrig heller egentligen vad Gud är för något, och vi bör inte postulera att Gud är en skäggig gubbe i molnen om vi tror på Gud.

Likväl det inte finns något som talar för en högre makt, finns det inget som talar emot en högre makt. Med det sagt ska man inte vara alltför trångsynt på det ena eller andra sättet och utesluta möjligheter, utan ställa sig öppen till vad man finner mest sannolikt av de olika alternativen som vi har att välja mellan. Eller så behöver man inte bry sig alls, det alternativet tycks vara väl omtyckt i vårt ytliga samhälle.

För mig är det inte logiskt att vetenskapliga slumpar (inte alltid slumpar) ska ha skapat en så perfekt värld som denna. Sen vad människan har gjort världen till är en annan sak.

Men nu är vi väldigt Off-topic och jag inväntar spänt på svar från Nordlanders. Ville bara förklara för dig att det inte är "rena fantasier", snarare livsåskådningar. Det är naivt att kalla det "rena fantasier".
OT men måste,

Vetenskapens motsatts är inte religion utan det är ateism. Och det är fult möjligt att anse att big bang teorin och evolutionteorin är bevisad, medan det det är fullt möjligt att fortfarande tro på gud. Börjar bli rätt vanligt att evolutionteorin är accepterad bland troende. Såklart är de upp till dig själv att anse om gud finns eller inte.

Jag inväntar fortfarnade vad egentligen denna tråden handlar om exakt .
Citera
2011-06-15, 08:19
Bannlyst
Citat:
Okej, du är en häxa. Du besvarade fortfarande inte vem det är som berättar detta för dig, och varför det är just du som får denna kunskap och inte vi "andra". Varför just du? Vet du det?

Jag vet att jag har förstått det rätt när jag säger att jag är medium,
Jag har snappat upp information från alla plan, Både i livet forskning och ögon vittnen från andra sidan!

Jag kan liksom inte göra eller säga mer än det.

Vad jag har förstått så ska du inte veta från första början, För du lever fortfarande livet.
Och att man får reda på det här när man går över till andra sidan.

Så mycket har jag förstått.
Sedan att big bang var ett agerande av gud för att skapa livet på jorden!
Är bara en teori för mig!

Jag vet helt ärligt inte.
Senast redigerad av NordLandeRs 2011-06-15 kl. 08:22.
Citera
2011-06-15, 08:36
Medlem
Skrev nyss ett väldigt långt inlägg, men när jag skickade det kom det inte fram och raderades. FAAAAAAAAAAAN !!!!

Hur som helst jag bad NordLandeRs skriva om livets "regler" och meningen med livet. Han påstår att detta kommer från någon "på andra sidan" därför är detta på paranormalt.

Vad anser du Nordlanders om en gud som säger hur du ska leva? Att slå ihop islam, judendomen och kristendomen att dom ber samma gud, hur kan det då vara så att dom tolkar det på olika sätt? Religionerna står för en gud som säger till dom hur dom ska leva. Vad är synd? Är det när man inte följer guds vilja? I sådan fall låter gud som en "diktator". Om man nu ska tro på EN gud, borde inte denna gud vara den som INTE dömer, INTE värdesätter vissa och inte andra, "älska alla" oavsett syn på livet eller handling i livet? Du säger att 9/11 står i biblen, var det gud som kom ner på jorden och skrev boken? Var det människor som visste att detta skulle ske som skrev boken? Eller var det människor som pratade med gud som skrev boken? Hur ser du på kristendomen då du känner dig bekväm med ondska? Gud förväntar sig att man ska följa hans vilja, och när man gjort det gud har förväntat då förtjänar man en plats i himlen. Hur kan detta vara gud, då han värdesätter vissa och inte andra genom deras sätt att leva?

Jag fick inte ihop detta som det förra inlägget som rederades, därför att jag är aningen irriterad. Tack i förhand för svar NordLanders.
Citera
2011-06-15, 09:12
Bannlyst
Ännu en tramstråd av ärketrollet NordLandeRs. Kasta i papperskorgen!
Citera
2011-06-15, 10:05
Medlem
Citat:

Allting på jorden består av samma ämnen som hela universum består av, framförallt stjärnor. "Big Bang partiklar" är möjligtvis en liten felsägning. 92 grundämnen finns det däremot och det verkar som om forskare förgäves inte hittar mer. Utan stjärnexplosioner skulle ingenting finnas till. Inte du och inte jag och inga planeter.

Men det kanske är Gud som avgör vätevolymen i stjärnors inre och därigenom avgör när de ska dö ut? Kanske, kanske, kanske..
Citera
2011-06-15, 10:10
Medlem
Citat:

Perfekt värld som denna?

Kolla på denna briljanta fysikers genomgång och du inser hur icke perfekt den är. Detta är alltså bara en liten genomgång på allting man vet idag och det man vet kommer att inträffa.

http://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo

Enjoy!
Citera
2011-06-15, 13:55
Medlem
Frequns avatar
Livets mening, Hur allting är uppbyggt!

http://funnyjunk.com/funny_pictures/300897/Fap+Achievements/
Citera
2011-06-15, 14:53
Bannlyst
hela "systemet" är uppbyggt fel från början.

visst, människan är gjord för att skaffa föda, men inte på det sättet som man gör idag.

världen är orättvis med pengar.

vissa är miljardärer och andra är undernärda och urfattiga.

ska det vara så? svar:nej.

något är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in