2011-06-14, 17:52
Bannlyst
Eftersom flera undrade så beslutade jag mig för att skapa en trådd om det.
Jag har inga bevis, Men det är vad jag har blivit berättad.

Det hela börjar, Av hur jag har förstått det!

Du vaknar up ur din sömn/skapelse. Kläcks liksom och du blir en själ!

Därifrån går du till en person som jag inte har identifierat men är någon person/kraft och du får välja på ett ungefär vilket liv du vill leva,
Om jag har förstått det rätt bedöms dina egenskaper,
Varje själ är unik!

Du sänds ner till jorden livet ganska direkt efter skapelse, Och vaknar up i jorden livet som nyfödd,

Du lever ditt liv ovetandes om tidigare tillstånd och utan erfarenhet, Du blir nollställd men du kommer såklart hitta tillbaka till dig själv som det är tänkt att du ska göra, Du hittar dig själv medans du växer upp, Testas av själva livet för att hitta dig själv!

När du levt klart ditt liv och dör, Lämnar du den fysiska världen och vaknar up som en själ, Med bara ditt medvetande och tänkande som följer med, Hur du var som person.

Där i ande världen, Kan du gå runt som en spectator och bevittna vad människor gör utan deras igentliga vetskap om att du ser dom, För människans öga är inte byggt för att märka av själar mm.
(Vi medium, Kan kontakta dig från jorden livet därimot)

Efter dödden, När du vandrar i ingen mansland, Så finns det ett ljus om jag har förstått det rätt!
Det är där du fortsätter, Vad som finns där vet jag tyvärr inte.

Relaterat till livet;

Det finns olika regler för hur du ska dömas efter din tid i fria viljan landet eller livet som andra säger.
Dessa ska vara från gud själv och stå i bibeln om jag har förstått det rätt!

Gud, Kommer aldrig ingripa personligen utan det är alltid andra krafter som antingen jobbar för gud eller med honom.

Djävulen, Ingriper och leker fritt runt bland människorna, Han agerar genom människor med ondska och onda människor för att testa dig eller sätta hinder för dig,
Och för att håna gud om jag har förstått det rätt!

Det kan studeras bibeln eller liknande religioner för att enklare tyda hur det är specifict och enklare.
Då alla religioner som, Judendomen, Kristendomen, Islam.

Är i grund och botten samma religion, Med olika översättningar och versioner för just den världsdelen.
Spelar det ingen roll vilken av dom du tror på, För det finns bara en gud i slutändan!

Kommentera gärna,
Och skriv gärna egna funderingar för jag är rätt säker på att jag har glömt något!

Livets menning undrade någon...
Citera
2011-06-14, 17:52
Bannlyst
Reserverat inlägg!
Citera
2011-06-14, 18:12
Medlem
vadå måste man gå runt här på jorden? och glo på massa folk? hela universum borde väll gälla? dra till mars å sånt.
Citera
2011-06-14, 18:16
Medlem
Luskans avatar
Kan man välja nån annan galax nästa gång?
Citera
2011-06-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs

Efter dödden, När du vandrar i ingen mansland, Så finns det ett ljus om jag har förstått det rätt!
Det är där du fortsätter, Vad som finns där vet jag tyvärr inte.
..

edit: antar att detta e svaret på min fråga
Citera
2011-06-14, 18:43
Medlem
Wishies avatar
Vad har den här tråden här att göra???
Om gunstlige herrn Nordlanders vill diskutera religion (eller hans/hennes mer eller mindre tvistade version av den) kan den väl postas i rätt forumdel.
Citera
2011-06-14, 18:49
Medlem
MLP5s avatar
Källa på det?
Citera
2011-06-14, 18:52
Medlem
Ass.Parades avatar
Det ända jag vill ha svar på är : Finns gud eller inte?
Citera
2011-06-14, 18:52
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLP5
Källa på det?
Jävla Fbare som bara är ute efter källor, han har fått det sagt till sig sa han om du läser en gång till.
Citera
2011-06-14, 18:59
Medlem
MLP5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Jävla Fbare som bara är ute efter källor, han har fått det sagt till sig sa han om du läser en gång till.

Finns det någon konkret källa på det? Att någon har berättat det alltså. Inspelning eller så.
Citera
2011-06-14, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
vadå måste man gå runt här på jorden? och glo på massa folk? hela universum borde väll gälla? dra till mars å sånt.

Bra fråga, Tyvärr jag är kvar på jorden för tillfället, Men jag kan fråga så fort ja kommer utanför igen!

Citat:
Ursprungligen postat av Luskan
Kan man välja nån annan galax nästa gång?

Vet tyvärr inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Vad har den här tråden här att göra???
Om gunstlige herrn Nordlanders vill diskutera religion (eller hans/hennes mer eller mindre tvistade version av den) kan den väl postas i rätt forumdel.

Den har med mediums roll i det hela och hur det är uppbyggt, Ska utveckla senare så det blir lite djupare.

Nej det är inte om religion.

Citat:
Ursprungligen postat av MLP5
Finns det någon konkret källa på det? Att någon har berättat det alltså. Inspelning eller så.

Ja.
Citera
2011-06-14, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Det ända jag vill ha svar på är : Finns gud eller inte?

Han finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in