Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
AlexOnTop ditt senaste inlägg fick mig att skratta gott

Tack och lov så lär sig läkare (de seriösa) att se när människor överdriver. Jag upplever det som mest vanligt att unga människor gör det. De som har levt ett tag kommer till insikt om att de flesta åtgärder har ett negativt pris. Därför är det alltid bäst att vara ärlig.
Glad att man förgyller någons vardag.
Nu menar jag inte överdriva som i att "jag kan inte svälja eller andas" osv, utan mer påpeka att ja, jag har låtit det gå X antal dagar utan att gå hit (tex. säga 20 men väntat 14) för att se om det går över och yada yada. Och säga att man testat de flesta receptfria sakerna fastän man bara testat hälften

Vita lögner som bara gynnar en, för annars är det ju så att läkare skickar hem en för att beta av kön genom att säga att man ska vila lite, dricka lite vatten eller sova ut det.
Det är ju egentligen inte läkarnas fel, de har så mycket att göra på kort tid, men jag hade ändå tyckt det varit värt att betala lite mer om man fick mer tid och blev tagen på allvar av läkarna.
Dessutom är ju hälften av all personal (på en höft) bara ST-/ATläkare som gör massor av dumma misstag hela tiden. Jag sköter enkäter som sjukvårdspersonal osv fyller i och är allmänt skärrad av vad de säger och hur de sköter sitt arbete. Går nästan hellre till någon voodoomästare istället