Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-14, 08:25
  #1
Medlem
Hej! Påväg till jobbet idag fick jag ett getingstick på insidan av min läpp. Sved riktigt mycket och har nu svullnat upp ganska så rejält. Mår även ganska illa i kroppen.
Min fråga till er är om det finns någon salva man kan ha på eller något som dämpar illamåendet?
mvh
Citera
2011-06-14, 08:28
  #2
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hgoa
Hej! Påväg till jobbet idag fick jag ett getingstick på insidan av min läpp. Sved riktigt mycket och har nu svullnat upp ganska så rejält. Mår även ganska illa i kroppen.
Min fråga till er är om det finns någon salva man kan ha på eller något som dämpar illamåendet?
mvh

Kortison kanske? Finns som salva om jag minns rätt.

Om det blir värre inom kort så kanske du ska ringa sjukvårdsupplysningen tel. 1177.
Citera
2011-06-14, 08:33
  #3
Medlem
tack!
Citera
2011-06-14, 11:27
  #4
Medlem
Man ska inte äta insekter! I synnerhet inte getingar..
OnT: Minns att när jag var mindre tog jag alltid en sockerbit ovanför bettet, detta skulle dra ur giftet. Om det funkar har jag tyvärr inget minne av, men det är ju värt ett försök.
Citera
2011-06-14, 11:29
  #5
Medlem
Svullnat upp i svalget?

Jag fick åka ambulans och bli inlagd av ett sådant bett.
Citera
2011-06-14, 11:30
  #6
Medlem
Brinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hgoa
Hej! Påväg till jobbet idag fick jag ett getingstick på insidan av min läpp. Sved riktigt mycket och har nu svullnat upp ganska så rejält. Mår även ganska illa i kroppen.
Min fråga till er är om det finns någon salva man kan ha på eller något som dämpar illamåendet?
mvh

VITLÖK !

Ärligt talat, de hjälper. Jag menar absolut inte att du ska äta vitlök tills du spyr utan pressa en klyfta eller dela en och lägg mot sticket, gammalt husmors knep som är värt att testa kan jag lova
Citera
2011-08-26, 17:17
  #7
Medlem
GrandMaster-Ps avatar
Råkade precis ut för samma sak. Cyklade, sen satt fanskapet där.
Sitter och har vitlök på läppen just nu. Men har någon fler tips?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback