2011-06-14, 12:39
Medlem
Cracktusens avatar
Breakfast club?
Citera
2011-06-14, 12:58
Medlem
Otsks avatar
TS! Följ denna lista så får du säkert den krydda i livet du är ute efter, alt. så får du tips på saker att göra:

http://ketchup.itgo.com/cplistan.htm
Citera
2011-06-14, 12:58
Medlem
Efraims avatar
The Invention of Lying handlar om det. De bor i en värld där man inte kan ljuga.

http://www.imdb.com/title/tt1058017/
Citera
2011-06-14, 13:39
Medlem
Så TS menar att människor i grunden är onda och alla hade gått runt och mördat och våldtagit om inte nån hade sagt åt oss att vi inte fick?
Citera
2011-06-14, 13:45
Medlem
Någon som är ute och leker ganster. Stirrar på dig osv. Då har man ju så lust klart att dra hem och hämta en pistolette!
Sedan kan man ju fantisera om en hel del grejjer man hade kunnat göra mot denne.
Citera
2011-06-14, 13:47
Medlem
Elysas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casper81
Så TS menar att människor i grunden är onda och alla hade gått runt och mördat och våldtagit om inte nån hade sagt åt oss att vi inte fick?

Men man är också personen som sätter stopp för dom tankarna. Är man inte då den personen som både tänker dessa handlingar, men sätter stopp för det, genom att låta bli?

Utan denna mentala spärr hade denna frågeställning inte existerat.

Det är vad man gör som har betydelse!
Citera
2011-06-14, 14:34
Medlem
Antar att denna tråd startats av en människa som inte har så mycket livserfarenhet...

Gränser och artigheter finns till av en anledning och om alla gjorde precis som man kände för skulle det bara bli kaos. Dock får jag hålla med om att det ofta är alldeles för lågt i taket och att folk skulle må bättre i längden av att vara ärliga men inte elaka.

Om man ständigt bryter mot gränser på ett icke genomtänkt sätt blir man bara alienerad och slutar som någon tragisk person, om du däremot gör det på ett bra sätt så kan du nå långt. Det gäller att veta om och hur man får ett bra resultat, förstöra kan alla men vem kan bygga nytt??
Citera
2011-06-14, 15:15
Medlem
Paatos avatar
Förstår inte vad ärlighet har med våldtäkt att göra. Bara för att jag ser en snygg tjej som jag skulle vilja spänna på betyder det ju inte att jag kan beröva henne på hennes frihet.

Den brutala ärligheten handlar väll snarare om att man aldrig ljuger, utan är helt uppriktig om allt. Istället för att våldta den där tjejen kanske man går fram till henne och säger att man vill knulla henne hårt som fan och agerar därefter.
Citera
2011-06-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stronglikealion

Ring din far och säg att du ska ta självmord för att han saboterade din barndom, lägg på, ta självmord.

man kan inte ta självmord
Citera
2011-06-14, 15:28
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stronglikealion
Ring din far och säg att du ska ta självmord för att han saboterade din barndom, lägg på, ta självmord.
Låter bra, förutom den första delen, do it
Citera
2011-06-14, 15:31
Medlem
Jag har adhd och säger många gånger det jag verkligen tycker och tänker för att sekunden senare komma på att jag inte riktigt hade tänkt efter om det var så smart att säga det. Vi med adhd är ju "kända" för att vara ärliga. Jag kan själv tycka att jag är för ärlig ibland, vilket har sina för och nackdelar såklart.

Sen har inte fantasier något med ärlighet att göra eller hur?
Citera
2011-06-14, 16:37
Bannlyst
Nej fan det burkar inte sluta bra när man säger exakt vad man tycker som ihelgen skulle ta pendeln från sthlmm så är det ca 30 sekunder tills tåget går så är det en fet äcklig neger jävel som är i väge för mig, han sa så här "men sep in mig jag ska bara ga til taxin ja ska inte åka tåg" och höll på och tjavsa i mot snubben i billjet kuren, till slut efter ett litet tag så sa jag "din feta jävla neger fattar du inte svenska eller? han säger att du inte kommer in här utan biljet" Och då glor alla uta bara helvete på mig var kanske lite halv full hade druckigt kanske 5-7 10,2or, så säger någon jävla vakt att jag ska följa med henne och sa att man inte fick dricka på centralen eller att man fick skrika rassistiga saker(?) så tack vere en fet jävla neger och jag sa det jag tycket så blev jag nästan anmäld för hot(?), och diskriminering, jag som trodde vi hade yttrandefrihet i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in