2011-06-14, 23:24
Medlem
Shineondudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Erotik för mig det här. Jag antar att du är tjej, och uppsalare kryper för tjejer om det så är jorden runt. Tack för din insats med att bara komma med sanningen. Faktum är att jag sagt att "uppsalare är säkert sådana som är nervösa och kryper för tjejer", men inte varit riktigt säker på om det verkligen är så. Nu hör vi att det är så, och du har troligen ingen anledning att ljuga. Den här tönten som du pratar om har helt enkelt inte förlorat oskulden, och det är riktigt synd om honom.

Vad har hänt i den där jävla töntstaden? Är det kanske världens töntigaste plats på jorden? Hur känner nu stackars oskulder från Uppsala när fröken här talar om att hon aldrig skådat något ens i närheten? Ska ni säga nu att ni är från Stockholm istället och skylla osäkerheten på att ni är med i pojkkören och att farsan var en manlig dagisfröken? Hur känns det oskulder att behöva ta den här sanningen?

Frågorna är många.

Ja, flicka är jag. Och bara för att de pojkarna jag känner är riktiga pussys så betyder det inte att alla därifrån är så.

Och en sak till, hur kommer det sig att du hyser ett så enormt agg mot Uppsalapojkar? Blivit illa behandlad? Avis?
Citera
2011-06-14, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulerande
Jag har bott på många ställen, både i Sverige och utomlands. Därtill bör påpekas att två av de svenska städerna är Uppsala och Stockholm, under ungefär lika lång tid. Stockholm är sämre på alla sätt (utöver det uppenbara nöjesutbudet och liknande). Att åka från Stockholm till Uppsala var lika angenämt varje gång. I Stockholm upplevde jag väldigt många precis på samma sätt som jag upplever TS, en högtravande idiot som tycker mycket om mycket, men som egentligen inte känner till så mycket alls. Jag vill hävda att Stockholm mycket sannolikt har de de mest inskränkta invånarna i hela landet. Ungefär som den där eventuella myten om att jänkare är korkade, detsamma går med all sannolikhet att appliceras på stockholmarna med den enda skillnaden att USA någonstans faktiskt kan rättfärdiga sin okunskap om resten av världen.

Så TS, du har nog fel.

Du klarar helt enkelt inte hantera oss stockholmare eftersom vi ser ner på dig, och du är från en liten stad och väljer därefter. Rationellt för dina behov och din nivå helt enkelt.

För oss som befinner oss på betydligt högre nivå så ser vi istället det patetiska med Uppsala och dess stackars män. Jag vet att det är irriterande att höra på sanningen, precis som de dumhuvuden som fortfarande tror på EU och Euron. När då Nigel Farage talar ut bland de naiva strutshuvudena så blir ju impopulariteten kompakt. Ser du samma mönster här? Jag är inte populär helt enkelt, och det kan ingen sanningstalare vara av en majoritet.
Citera
2011-06-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Du klarar helt enkelt inte hantera oss stockholmare eftersom vi ser ner på dig, och du är från en liten stad och väljer därefter. Rationellt för dina behov och din nivå helt enkelt.

För oss som befinner oss på betydligt högre nivå så ser vi istället det patetiska med Uppsala och dess stackars män. Jag vet att det är irriterande att höra på sanningen, precis som de dumhuvuden som fortfarande tror på EU och Euron. När då Nigel Farage talar ut bland de naiva strutshuvudena så blir ju impopulariteten kompakt. Ser du samma mönster här? Jag är inte populär helt enkelt, och det kan ingen sanningstalare vara av en majoritet.

Jag är född och uppvuxen i Stockholm, född av två stockholmare som i sin tur föddes av två stockholmare, så däri ligger givetvis inte problemet. Sluta med dina antaganden nu, det blir fel varenda gång.

Du borde prova att resa, prova nya saker, träffa nya människor och utbilda dig. Framförallt utbilda dig. Jag lovar, till och med introverta barn som du kan ha nytta av det.
Citera
2011-06-14, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shineondude
Ja, flicka är jag. Och bara för att de pojkarna jag känner är riktiga pussys så betyder det inte att alla därifrån är så.

Och en sak till, hur kommer det sig att du hyser ett så enormt agg mot Uppsalapojkar? Blivit illa behandlad? Avis?

Absolut, alla kan inte vara oskulder. Visst är fertiliteten låg i Sverige generellt bland etniska svenskar, och vi har här lite förklaringen. Jag är ju emot den muslimska höga fertiliteten och för den etniskt svenska; kan inte du hjälpa dessa stackars oskulder att få en bra start?
Citera
2011-06-14, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulerande
Jag är född och uppvuxen i Stockholm, född av två stockholmare som i sin tur föddes av två stockholmare, så däri ligger givetvis inte problemet. Sluta med dina antaganden nu, det blir fel varenda gång.

Du borde prova att resa, prova nya saker, träffa nya människor och utbilda dig. Framförallt utbilda dig. Jag lovar, till och med introverta barn som du kan ha nytta av det.

Tveklöst den första som uppfattar mig som introvert. Själv ska jag bli kemiingenjör och har tidigare tävlat i idrott på elitnivå. Jag har bott i flera länder ute i Europa och tycker att Stockholm är gravt överskattat. Jag har arbetat på några av inneställena i Stockholm, och tycker att det är ett riktigt jävla tillgjort skådespel jämfört med riktig klubb ute i Europa. Jag jämför med Holland, Tyskland och Spanien, däribland Ibiza. Just detta har jag i åtanke när jag betraktar Stockholms klubbar, just för att jag rest lite.

Vad gör du då? Du som är berest, puräkta storstadsbo sedan mitten av bronsåldern samt högutbildad? Låt oss veta lite om dina kunskaper som gott och väl räcker till för en doktorsavhandling. Vi lyssnar.
Citera
2011-06-15, 00:15
Medlem
hosters avatar
Stockholmare i allmänhet är de töntigaste folket i Sverige..
Citera
2011-06-15, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoster

Det stämmer till viss del. Men det är ändå hästlängder från alla städer ovanför Stockholm.
Citera
2011-06-15, 00:39
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoster

Finns knappt några riktiga stockholmare kvar, endast 10% av de som bor i sthlm är så kallade "riktiga" stockholmare. Med det vill jag säga att sthlm är en stad med människor från hela landet och ditt argument brister om du inte menar att hela Sverige i allmänhet är töntiga.

/Tyri
Citera
2011-06-15, 00:43
Medlem
Assbuster-cockburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown
Sedan att man inte hälsar när man kommer in i butiker, herregud ... vad fan förväntar du dig? Gå till en finare klädbutik här och jag kan nog nästan garantera dig hälsning och gott kundbemötande. Men klart att personalen på Dressman där du säkert handlar dina kläder inte hälsar.

Det som kan kännas lite typiskt Uppsalabon är dock lite stelheten och kulturkåtandet.

Jag har inte hunnit se så mycket av Uppsala då det är min andra termin här, men när jag var på Dressman förra hösten så hälsade personalen minsann och var mycket trevliga. =)
Citera
2011-06-15, 01:00
Medlem
.
Senast redigerad av Ron.Paul 2011-06-15 kl. 01:25.
Citera
2011-06-15, 01:22
Medlem
Född och uppväxt i Uppsala. Tycker att det här är en intressant tråd. Många Uppsalabor tycker faktiskt att det är en tråkig skitstad, men det gör väl alla om sin hemstad i viss mån?

TS, Jag känner igen allt du skriver, men du generaliserar så inlägget blir patetiskt. Jag känner många i Uppsala i olika kretsar. Det finns ju folk som som är överdrivna och tror att dom är uppsalas elit, har fått brat-viruset och är överpretentiösa. Sen finns det självklart underbara sköna människor.

Gå på Birger Jarl en kväll och du möter den inavlade gruppen av wannabe bratsen som är så mycket bättre än alla andra och ska prata med en nasal röst. Om dagarna jobbar en kille på mcdonalds, en tjej jobbar i en butik i st persgallerian, om nätterna tror dom att de är någon form av en exklusiv grupp som kan allt och vet allt i hela världen.

Men sånt finns överallt. Du hittar guldkorn och koskit i alla städer.

Allting är ett skådespeleri och en jakt på bekräftelse. På facebook så sitter ju folk och skryter som deras senaste iphone, eller "Titta vad jag har köpt" "Äntligen" och så bifogar dom en bild på något random. Värst var idag när jag var på friskis och tränade. Ser en tjej framför mig som står mot spegeln och donar med sin telefon. Tar typ 3-4 Olika bilder, och sedan postar på facebook. LOL.

Det går alltid att hitta saker man stör sig på. Men det är individuellt hur personer beter sig och i vilka kretsar. Såhär är det i alla städer. Sen om man har en partisk eller subjektiv åsikt så får man ju argumentera och diskutera det, men det är ju bara din personliga uppfattning som inte alla andra 9 miljoner svenskar har.
Senast redigerad av deewan 2011-06-15 kl. 01:32.
Citera
2011-06-15, 01:28
Medlem
Stockholm, den stora staden. Eller? Skulle vilja se vad du säger till någon som bor i en större stad än du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in