2011-06-13, 23:13
Medlem
MartinStLouiss avatar
Den här videon var den enda jag behövde för att lära mig dansa;

STAMPA MED LEROY
Citera
2011-06-13, 23:13
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag brukar stå vid ett hörn och se jävligt glad ut, sen bjuder en tjej ut mig och jag juckar på hennes stjärt. Det är allt jag kan göra, annars är jag stel. Jag ska nog gå på en danskurs kanske, ett bra tips enligt någon krog-alkoholist..

Jag har alltid fickpluntan med mig
Citera
2011-06-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Youtube tycker jag är skit bra, sök på allt möjligt, det mesta finns.
...
Lite inspiration: http://wimp.com/dancestory/

Låten, videon.. Snacka om att man blir sugen
Citera
2011-06-14, 01:16
Medlem
TheBITs avatar
Vad gillar du för musik?
Citera
2011-06-14, 01:35
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Rör dig till musiken, börja diskret och bygg upp något eller kör full rulle från början. Det senare är nog bäst om du fått upp lite självförtroende. Ett tips som alltid håller är fotarbete, ansträng fotlederna både sidledes och böja, ta steg i sidled eller framåt-bakåt. Jag brukar bli vigare än vanligt och går ner i jätte-huksittande ställning långsamt medan jag svänger i takt, händerna hålls inte för långt ut. Rörelser med själva kroppen uppskattas mer och ser nog snyggare ut.

Jag är fet och galet vänsterfotad, men blir uppbjuden av damer och killar i alla åldrar när jag är ute och dansar, man får vara lite modig och tänka att går det åt helvete så ser du bergis inte människorna igen
Citera
2011-06-14, 10:32
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=5L1tr...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1qTY7...eature=related

Lär dig dansa så! Det kan åtminstone inte se värre ut än vad det redan gör?
Alternativt dansa inte alls/hoppa omkring på dansgolvet och kör typisk "disko-dans"? (Snurra händerna runt varandra jättesnabbt, håll ut pek- och långfingret och dra förbi ansiktet och ta höger pekfinger och peka ner i golvet på vänster sida och sedan upp till höger. Och så byter du hand. Döballt!)
Citera
2011-06-14, 10:34
Medlem
Viktor.Hs avatar
dansa är för dom som inte har råd att stå i baren
Citera
2011-06-14, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Rör dig till musiken, börja diskret och bygg upp något eller kör full rulle från början. Det senare är nog bäst om du fått upp lite självförtroende. Ett tips som alltid håller är fotarbete, ansträng fotlederna både sidledes och böja, ta steg i sidled eller framåt-bakåt. Jag brukar bli vigare än vanligt och går ner i jätte-huksittande ställning långsamt medan jag svänger i takt, händerna hålls inte för långt ut. Rörelser med själva kroppen uppskattas mer och ser nog snyggare ut.

Jag är fet och galet vänsterfotad, men blir uppbjuden av damer och killar i alla åldrar när jag är ute och dansar, man får vara lite modig och tänka att går det åt helvete så ser du bergis inte människorna igen

"I alla åldrar" - Gissar på att inte bor i storstan, men kör hårt
Citera
2011-06-15, 14:19
Medlem
Börja dansa, streetdance. På klubb handlar det inte så mycket om moves utan mer om att följa musikens rytm, det är egentligen det man ska börja fokusera på - moves kommer sen!

man måste lära sig krypa innan man kan gå

Håll inte på och spreta runt med fötterna i alla möjliga konstiga riktningar, det ser mest löjligt ut.
Använd hela kroppen då du dansar, särskilt axelpartiet förstärker effekten avsevärt.

Undvik det här med "tunga klockan" - alltså att stå med en hand i luften i flera timmar. man kan göra det ibland men i längden ser det mest löjligt ut. Det är sånt du gör till remixer på YMCA och liknande, du vet vad jag menar ^^

Edit: Ge fan i att dricka så mycket!! Jag lovar dig att du kommer ha mycket roligare om du dricker en öl, dansar i en timme, en vatten, dansar en timme, en öl etc. Att dansa ute kan vara både det roligaste och värsta som finns, det blir vad man gör det till
Senast redigerad av leo135 2011-06-15 kl. 14:22.
Citera
2011-09-07, 23:06
Medlem
För mig brukar det funka att försöka känna dig borta och tappa så mycket kontroll som möjligt. Då menar jag inte vara dyngrak. Pröva att skaka på huvudet åt alla håll, titta t ex rakt upp i taket och samtidigt åt alla andra håll (blunda är ännu bättre). Detta kommer förhoppningsvis göra att du får svårt att hålla balansen. Då gäller det att försöka att inte ramla iväg, utan att det ser ut som du försöker hålla balansen. Det ska se ut som det ingår i din dans. Hoppa omkring över hela dansgolvet och när du börjar känna dig bekväm så kan du ha som mål att oavsiktligt skada så många som möjligt. Pluspoäng om du samtidigt har tungan hängandes utanför munnen så att den kan flyga med i dina rörelser. Glöm inte att slappna av bara
Citera
2011-09-07, 23:57
Medlem
Ozknybergs avatar
Känner igen mig. Har fan slutat att göra några som helst försök till en "dans" på en nattklubb, känns förjävligt och ser med all sannolikhet förjävligt ut också även fast dom flesta förmodligen inte bryr sig då dom dansar lika illa. Eftersom att du skrev att du alltid blir den fullaste i ditt kompisgäng så är det väl bara att vifta lite med händerna på dansgolvet samtidigt som du letar efter en hona att ragga upp? Eller så gör du som jag, står i baren och konverserar med damerna där. Visst, kan bli lite dyrt men det är smällar man får ta!
Citera
2011-09-08, 00:19
Medlem
oppositas avatar
Jag hatade att dansa ute, tyckte jag sög, var skitful, kunde inte röra mig som de andra (de snygga tjejerna som vickade sådär häftigt på höfterna) och tyckte det var trist.

Sen hamnade jag på en synthklubb. Första gången jag dansade nykter, och det var skitkul!

Jag förstod helt enkelt att det bara gäller att röra sig med musiken. Skit i alla andra människor! Dansa som om du vore ensam (akta så du inte slår ihjäl någon när du svingar armarna).

Testade detta på en studentskiva, sket i att alla försökte dansa likadant och körde min stil. Fick höra efteråt av polaren (hans studentskiva) att flertalet av hans klasskompisar ville ha mitt nummer.

Sen har vi min polare på 100+ kilo, bred som ett hus, ser inte ut att vara smidigare än ett kylskåp. Du ska se honom på dansgolvet! Han är kung! Han har moves, han gör precis vad han vill och folk älskar det. Han dansar inte en sekund som alla andra som bara försöker leka reklam med sin kropp...

Våga släppa loss, även om det slutar med att du bara trampar i takt med musiken. Skit i vad andra tycker, är ändå rätt säker på att de tycker de dansar precis lika illa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in