• 1
  • 2
2011-06-13, 21:04
Bannlyst
Jag försöker vara så nyttig det bara går, men nu när det är sommar vill man ju stoppa i sig en glass då och då, och GB har enligt mig det bästa sortimentet.

Vilken glass från GB är egentligen "nyttigast"? Kan tänka mig att en liten glass är nyttigare än en större, men om man tänker att alla glassar är lika stora?

Jag menar, det finns till exempel en Magnum-glass med mörk choklad utanpå, och det är ju LITE nyttigt i alla fall...eller?
Citera
2011-06-13, 21:07
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Kanske ute och cyklar, men jag har för mig att Solero är ganska nyttig, åtminstone en av sorterna dom haft genom åren.
Inget tillsatt socker bla.
Citera
2011-06-13, 21:07
Medlem
The-Rockets avatar
Jag skulle satsa på typ piggelin.
Citera
2011-06-13, 21:09
Medlem
Svizzeras avatar
ja visst, men det är ju gräddglass inuti. grädde är visserligen inte livsfarligt, det hela handlar om hur många glassar man smäller i sig.

annars kan du suga på en isbit istället, det lär inte innehålla några kalorier, men smakar å andra sidan inte så mycket...
Citera
2011-06-13, 21:10
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Kanske ute och cyklar, men jag har för mig att Solero är ganska nyttig, åtminstone en av sorterna dom haft genom åren.
Inget tillsatt socker bla.

Solero är väll (om dom inte ändrat fullständigt) yogurtglass? vilket är ganska kalorisnålt jämnfört med gräddglass.
Citera
2011-06-13, 21:10
Medlem
grommos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Rocket
Jag skulle satsa på typ piggelin.

Håller med. Isglass är nog bättre än vanlig eftersom det inte innehåller någon nämnvärd mängd fett, jämfört med vanlig glass. Sedan är det klart mycket socker i isglassar...
Citera
2011-06-13, 21:11
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grommo
Håller med. Isglass är nog bättre än vanlig eftersom det inte innehåller någon nämnvärd mängd fett, jämfört med vanlig glass. Sedan är det klart mycket socker i isglassar...

Och den är ju fantastiskt god också. En av favoriterna.
Citera
2011-06-13, 21:13
Medlem
virrpottas avatar
Solero är nyttigast och har lägst kalorimängd. Dessutom är den godast
Citera
2011-06-13, 21:21
Medlem
DiscoShits avatar
Jag har hört att GB inte säljer Solero kulor längre?
Citera
2011-06-13, 21:36
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoShit

Det har dom inte gjort på mer än 5 år?
Citera
2011-06-13, 21:41
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoShit
Nej det var ett tag sedan GB slutade med det. Tror att det var någon unge som kvävdes av någonting på förpackningen (?) och därför slutade glassen säljas. Riktigt synd, den var sjukt god. Jag tror att GB har snackat om att börja sälja den igen men det var ett tag sedan jag hörde det, tyvärr
Citera
2011-06-13, 21:45
Medlem
SuperTimors avatar
Vaniljpuck (fruktos istället för socker)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in