2025-03-30, 11:31
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Någon som har läst Aftonbladets test och kan berätta vilket "dyrt däck som var riktigt dåligt"?

Även "billigaste däcket får toppbetyg" hade varit intressant.

Enligt Teknikens Världs sommardäckstest 2025 var det inga större skrällar att tala om, du får vad du betalar för typ.
https://delafil.se/f9a228fb23e1c801/tv_2560.jpg
Citera
2025-04-01, 00:32
Medlem
Beställde däck från däck365 för över 2v sen nu, det stod förväntad leverans 2-5 arbetsdagar. Har ännu inte kommit. Kundservice svarar att leveransen från frankrike var försenad. Idag fick jag inget svar när jag frågade om dem skickat dem ännu. Kan ej rekommendera.
Citera
2025-04-02, 08:45
Medlem
Någon som har erfarenhet av Kumho? Behöver 2st billiga men OK däck. Ingen värstingbil de ska på direkt. Fabia -07 1.2L.
Kollade på dessa:
https://www.dack365.se/hitta-produkt...tifier=2683209
Citera
2025-04-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Någon som har erfarenhet av Kumho? Behöver 2st billiga men OK däck. Ingen värstingbil de ska på direkt. Fabia -07 1.2L.
Kollade på dessa:

Jag brukar köpa Kuhmo ibland. De brukar ju inte nå upp till premiumdäcken i testerna men det är ingenting jag märker. Till skillnad från riktiga budgetdäck, typ Sunfull, där har jag reagerat på hög ljudvolym och på något annat kinadäck, obefintligt grepp.
Citera
2025-04-06, 10:09
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Beställde däck från däck365 för över 2v sen nu, det stod förväntad leverans 2-5 arbetsdagar. Har ännu inte kommit. Kundservice svarar att leveransen från frankrike var försenad. Idag fick jag inget svar när jag frågade om dem skickat dem ännu. Kan ej rekommendera.

Du behöver inte skita ner dig, de kommer leverera däcken så du kan vara helt lugn. Man får räkna med en dag eller två hit och dit när du beställer från utlandet.
Citera
2025-04-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Kollade på dessa:
Jag har mycket dålig erfarenhet av Kumho i tre fall.
Mycket svåra att balansera.
Mycket bullriga.
Mycket dålig slitstyrka.
Däcken har funnits på nästannya begagnade bilar jag köpt.
Avråder på det bestämdast från detta "dyra" lågprisdäck.

Köp Michelin, Continental eller Pirelli i stället.
Något större kapitalutlägg vid inköpet, men prisbilligare totalkostnad på sikt.
Citera
2025-04-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Jag har mycket dålig erfarenhet av Kumho i tre fall.
Mycket svåra att balansera.
Mycket bullriga.
Mycket dålig slitstyrka.
Däcken har funnits på nästannya begagnade bilar jag köpt.
Avråder på det bestämdast från detta "dyra" lågprisdäck.

Köp Michelin, Continental eller Pirelli i stället.
Något större kapitalutlägg vid inköpet, men prisbilligare totalkostnad på sikt.

Intressant, har bra erfarenhet av kumho och den prisklassen kör dock ingen värstingbil
Vad var dåligt med kumhodäcken?
Citera
2025-04-27, 21:48
Medlem
Jannebigplays avatar
Köpte nya däck + fälgar. Går från 18 tum ned till 16 tum och jag älskar det! Fattar inte varför jag inte har gjort det tidigare. Så mycket mjukare och tystare.
Citera
2025-05-12, 14:45
Medlem
ElFettsos avatar
Köpte nyligen en uppsättning Nankang Econex NA-1 för 2040 kr och dessa Taiwanesiska budgetdäck har hittills presterat över förväntan. Känns precis som mina tidigare Goodyear EfficientGrip Compact 2 som kostade 4300 kr. Ser ingen anledning att gå tillbaka till så kallade märkesdäck.
Senast redigerad av ElFettso 2025-05-12 kl. 15:11.
Citera
2025-05-12, 19:02
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElFettso
Köpte nyligen en uppsättning Nankang Econex NA-1 för 2040 kr och dessa Taiwanesiska budgetdäck har hittills presterat över förväntan. Känns precis som mina tidigare Goodyear EfficientGrip Compact 2 som kostade 4300 kr. Ser ingen anledning att gå tillbaka till så kallade märkesdäck.
Hur fungerar de när det är riktigt blött ute?
Citera
2025-05-13, 01:18
Medlem
ElFettsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Hur fungerar de när det är riktigt blött ute?

Bara varit blött ute två gånger sedan jag kört med däcken. Ena gången hade det regnat klart när jag började köra så det var bara blött på markan medans den andra gången var ösregn med rejält med vatten på körbanan, och det var inga problem. Uppför sig som de betydligt dyrare Goodyear EfficientGrip Compact 2, men det är inte så konstigt då dessa har samma betyg på vått underlag. Slitaget är också minimalt, så även där har dessa "budgetdäck" en fördel. Enligt ovan certifiering ska det ha sämre bränsleförbrukning men det har jag inte märkt av alls. Tankar för samma summa varje vecka och kan köra precis lika långt.
Citera
2025-05-20, 19:12
Medlem
AhmedtHvHs avatar
Har nyss köpt en VW Golf GTI med väldigt speciella hjulbultar. Det är någon slags torx men grejen är att T40 är för liten och T45 är för stor. Det står "Volkswagen" på själva munstyckena till bultarna så jag antar att det är original på någon VW. Jag hittar inget verktyg någonstans som passar, inte på biltema, kjell o company eller jula. Vet någon vart jag kan få tag i ett sådant verktyg? Och eventuellt om någon vet vad ett sådant verktyg heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in