Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-13, 15:49
  #1
Medlem
Akeeras avatar
Hej!

I fredagskväll var jag ute och spelade tennis, inget speciellt inträffade utan spelet flöt på som vanligt. Morgonen efter vaknade jag dock med ett svullet knä med viss smärta på utsidan (framförallt kändes det när jag gick nedför trappor) och dessutom var det rejält varmt.

Idag känner jag ingen smärta när jag sträcker på det eller böjer på det, och ingen smärta i sidled, men det är fortfarande ganska svullet och svullnaden har dessutom spridit sig ner över vaden och ankeln. Uppskattningsvis är omkretsen runt det svullna knät 1-1.5 cm större än det andra.

Finns det några senor på utsidan som kan skadas och behöver kollas upp eller är det bara en vanlig blödning som självläker?
Citera
2011-06-13, 17:25
  #2
Medlem
Lindkviists avatar
Du kan behöva tömma knät på blod om uppsvällningen håller i
Citera
2011-06-15, 00:04
  #3
Medlem
Puffs avatar
Det behöver inte alls vara blod. Som du beskriver det kom svullnaden långsamt och då är det ofta överproduktion av ledvätska eftersom knät tycker att du misshandlat det. Ta det lite lugnt några dagar, peta i dig lite Voltaren om du har ont.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback