• 1
  • 2
2011-06-13, 12:50
Medlem
Ni här på FB som tror på något alternativt. Vad anses ni är bevisat att det fungerar men som trots det inte får bli en del av skolmedicinfamiljen? För det är så det funkar. När något alternativt bevisas fungera är det inte längre alternativt.

Om det nu är bevisat att det fungerar, enligt er, varför tror ingen annan på det?
Tror ni på fler än en alternativ medicin?
När ni själva blir sjuka, t ex får cancer, var går ni för vård då?
Hur kommer det sig att 99,999% av alla sjukdomar botats sista 100 åren trots att era alternativa mediciner oftast funnits i par tusen år?

Ser fram emot svar.
Citera
2011-06-13, 14:05
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren00
Ni här på FB som tror på något alternativt. Vad anses ni är bevisat att det fungerar men som trots det inte får bli en del av skolmedicinfamiljen? För det är så det funkar. När något alternativt bevisas fungera är det inte längre alternativt.

Om det nu är bevisat att det fungerar, enligt er, varför tror ingen annan på det?
Tror ni på fler än en alternativ medicin?
När ni själva blir sjuka, t ex får cancer, var går ni för vård då?
Hur kommer det sig att 99,999% av alla sjukdomar botats sista 100 åren trots att era alternativa mediciner oftast funnits i par tusen år?

Ser fram emot svar.

Dina påståenden är alltför vansinniga att besvara med annat än korta svar.

1. "Ingen annan" ???!!! Hur tror du att alla kiroprktiker, akupunktörer, homeopater etc livnär sig??!! Trots att de är mkt dyrare - de får ingen subvention - och trots att man bestraffar dem o jagar dem, så är vi MÅNGA HUNDRATUSENTALS.
2. Ja, inte ens cancer gick jag till vården med, och den botades.
3. 99.999% Det var nästan roligt....
Citera
2011-06-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K595

1. "Ingen annan" ???!!! Hur tror du att alla kiroprktiker, akupunktörer, homeopater etc livnär sig??!! Trots att de är mkt dyrare - de får ingen subvention - och trots att man bestraffar dem o jagar dem, så är vi MÅNGA HUNDRATUSENTALS.
Fast att skojare kan livnära sig på att lura andra är inte en indikation på att dom faktiskt har rätt, bara att dom kan lura andra till att betala massa pengar.
Citera
2011-06-13, 15:20
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:

Försöker igen och hoppas på att mitt inlägg får vara kvar denna gång...

1. Ja, hur livnär sig charlataner, kvacksalvare och lurendrejare? Genom bedrägerier naturligtvis! Och brottslig verksamhet skall självfallet inte subventioneras av staten, det säger väl sig självt? Och som alla andra brottslingar skall även dessa jagas och bestraffas - det är så det går till i en upplyst, sekulariserad demokrati.

2. Om du inte gick till den "vetenskapliga" vården, hur visste du då att du hade cancer? Eller litade du bara på "healaren" (läs: humbugen) och lät henom "bota" dig med linfrön och destillerat vatten (mot en viss ersättning möjligtvis)?

3. Sitter just nu inte på verifierbar information på hur många procent av alla befintliga sjukdomar som den moderna vetenskapen botat de senaste hundra åren. Men om man jämför alla sjukdomar som den moderna vetenskapen botat, i jämförelse med den alternativa "medicinen", så stämmer nog TS procentsats ganska väl...
Citera
2011-06-13, 15:40
Medlem
Blompens avatar
Citat:
..
Helt riskfritt påstående på ett anonymt forum. Själv känner jag en som fick sin cancer botad med religiösa riter. Påstod hon i alla fall.
Senast redigerad av Blompen 2011-06-13 kl. 15:56.
Citera
2011-06-13, 17:18
Medlem
Citat:

Du skojar va? Så att folk livnär sig på det = bevis för at det funkar??? Jag kan bara hoppas du är ironisk.

Och hur fick du veta du hade cancer?

Och om du ska ifrågasätta min siffra. KOM MED ARGUMENT.
Citera
2011-06-13, 17:49
Bannlyst
Det finns rätt många som livnär sig på astrologi och seanser och dylikt också.
Citera
2011-06-14, 05:11
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren00
Om dina siffror stämmer så, varför har vi så många sjukdomar idag?
Mängden alla sjukdrabbade bara ökar och ökar med många sjukdomar som troligen knappt fanns förr.
Eller kan antalet sjukdomar som du tänker på inom de 99,999% räknas upp bara på en hand?
Citera
2011-06-14, 06:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan

På grund av att folk lever oerhört mycket längre än någonsin tidigare. Det i kombination med att vi sitter stilla och äter alldeles för mycket gör att vi får en enorm press på vården som dessutom hela tiden blir bättre och bättre på att hålla liv i alla de personer som knappt går 100 meter per dag samtidigt som de sätter i sig 4000-5000 kcal om dan.

Folk brukar säga att stenålderskosten var väldigt nyttig och hälsosam. Som bevis för detta har de skelett från den perioden. Att man var gammal som fan redan vid 40 års ålder då glöms ofta bort. Det optimala är förmodligen att käka som på stenåldern, röra sig som en viking och ha tillgång till modern vård?
Citera
2011-06-14, 10:55
Medlem
K595s avatar
Citat:
Mängden alla sjukdrabbade bara ökar och ökar med många sjukdomar som troligen knappt fanns förr.
Eller kan antalet sjukdomar som du tänker på inom de 99,999% räknas upp bara på en hand?

Ja verkligen!! Cancer, Diabetes, Depressioner, Autism, Alzheimers, ADHD, IBS, Allergier osv osv osv har ju totalexploderat de senaste 15-20 åren. Vi har mkt lägre barnadödlighet, och i trafikolyckor o arbetsplatsolyckor så dör ju färre än t.ex på 60talet, men med tanke på hur mkt mer näringsriktig mat vi sätter i oss borde vår hälsa vara utmärkt.

Jag har hela tiden hävdat att vården har 3 utmärkta egenskaper. Man kan mäta mycket, och akutmedicinen funkar vanligen plus kirurgi/operationer.

Det var inte jag utan min mor som fick cancer.

Så det var inget tvivel om att det var cancer. Hon hade opererat sig för cancer en gång - med bra resultat, men fick sedan lymfcancer. Hon totalnobbade alla mediciner och skickades i princip hem för att dö. Hon var så svag att hon måste lägga ned huvudet på kudden och vila flera minuter efter varje sked krossad vattenmelon hon fick. Hon återvann total hälsa på 3 månader med Levande Föda (totalekologisk råkost med mkt vetegräsjuice). Hon var 79 år och hade ca 1200-1300 trombocyt, 70 i HB, och närmare 100 i vita blodkroppar. 3 månader senare hoppade hon omkring (mkt friskare än då hon var 50) med trombocyt ca 250, vita blodkroppar under 10, samt HB 130.

Det var utmärkt att hon under alla år fick mäta detta en gång i månaden (ja, tack för det vården) så att man fick bekräftelse på att besprutad, raffinerad (och även kokt) mat satte igång att överproducera vita blodkroppar. Hon levde i nästan 8 år tills en olycka gjorde att hon började äta vanlig mat, och immundiga läkemedel, hon dog inom 8 månader då cancern då kom tillbaka.

Sedan har jag andra cancerfall i vänkretsen där alternativvård hjälpt. Det är förbjudet att behandla cancer alternativt, så jag tänker inte gå in på det i detalj. Det är inget konstigt med att cancer (och Alzheimer etc) har totalexploderat och går allt längre ned i åldrarna. Människan har i årtusenden anpassat sig till det som finns i naturen, och sedan dränks hon under ett par generationer i kemiska ämnen och elektrosmog (som har ökat 50 ggr under 30 år) vilka aldrig existerat förr. Detta är sunt förnuft, men kemikaliemänniskorna inom vården väljer att behandla kemikalieförgiftning med sin egen kemikalieförgiftning.
Citera
2011-06-14, 18:03
Medlem
Blompens avatar
Citat:
Ja verkligen!! Cancer, Diabetes, Depressioner, Autism, Alzheimers, ADHD, IBS, Allergier osv osv osv har ju totalexploderat de senaste 15-20 åren. Vi har mkt lägre barnadödlighet, och i trafikolyckor o arbetsplatsolyckor så dör ju färre än t.ex på 60talet, men med tanke på hur mkt mer näringsriktig mat vi sätter i oss borde vår hälsa vara utmärkt.

Jag har hela tiden hävdat att vården har 3 utmärkta egenskaper. Man kan mäta mycket, och akutmedicinen funkar vanligen plus kirurgi/operationer.

Det var inte jag utan min mor som fick cancer.

Så det var inget tvivel om att det var cancer. Hon hade opererat sig för cancer en gång - med bra resultat, men fick sedan lymfcancer. Hon totalnobbade alla mediciner och skickades i princip hem för att dö. Hon var så svag att hon måste lägga ned huvudet på kudden och vila flera minuter efter varje sked krossad vattenmelon hon fick. Hon återvann total hälsa på 3 månader med Levande Föda (totalekologisk råkost med mkt vetegräsjuice). Hon var 79 år och hade ca 1200-1300 trombocyt, 70 i HB, och närmare 100 i vita blodkroppar. 3 månader senare hoppade hon omkring (mkt friskare än då hon var 50) med trombocyt ca 250, vita blodkroppar under 10, samt HB 130.

Det var utmärkt att hon under alla år fick mäta detta en gång i månaden (ja, tack för det vården) så att man fick bekräftelse på att besprutad, raffinerad (och även kokt) mat satte igång att överproducera vita blodkroppar. Hon levde i nästan 8 år tills en olycka gjorde att hon började äta vanlig mat, och immundiga läkemedel, hon dog inom 8 månader då cancern då kom tillbaka.

Sedan har jag andra cancerfall i vänkretsen där alternativvård hjälpt. Det är förbjudet att behandla cancer alternativt, så jag tänker inte gå in på det i detalj. Det är inget konstigt med att cancer (och Alzheimer etc) har totalexploderat och går allt längre ned i åldrarna. Människan har i årtusenden anpassat sig till det som finns i naturen, och sedan dränks hon under ett par generationer i kemiska ämnen och elektrosmog (som har ökat 50 ggr under 30 år) vilka aldrig existerat förr. Detta är sunt förnuft, men kemikaliemänniskorna inom vården väljer att behandla kemikalieförgiftning med sin egen kemikalieförgiftning.
Fast det kanske hade fungerat lika bra med samma religiösa riter som för min bekant? Så vem behöver kasta bort pengar på naturmediciner?
Citera
2011-06-14, 22:25
Medlem
Citat:

Du är rolig du.

Jag menar 99,999% av alla sjukdomar som botats, inte 99,999% av alla sjukdomar. Men du kanske inte förstår skillnaden...

Och det finns egentligen inte jätte många vanliga dödliga sjukdomar, ta bort cancer och hjärtinfarkt och hur många dödliga folksjukdomar har du kvar då? Skulle väl vara AIDS, MS och ALS typ isåfall.

Men det är inte poängen. Poängen är att andra sida inte botar nånting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in