• 1
  • 2
2011-06-26, 13:34
Medlem
ljudkellgrens avatar
Gott att det fixade sig i alla fall.
Man ska dock fortfarande vara observant på hur Swedbanks femsifriga clearingnummer skall skrivas. För den där femte sifran hör inte hemma där oavsett vad deras söta tjejer i kassan säger. Det är bankgirocentralen som "bestämmer" så att säga i frågan.
Citera
2011-07-16, 21:20
Medlem
Upp!

Jag sålde en biljett fredagen innan Peace and love, originalpengarna som biljetten kostade gick in efter några dagar på kontot vi handlade med från början. Men övriga tusenlappen har inte kommit in än, jag skickade ett mail och fick då svar:

"Inget har gått fel, men vi ligger efter med de överskjutande utbetalningarna vilket gör att vi inte har hunnit betala ut dessa pengar än.

Vi jobbar på det och ska skicka ut pengarna så fort som möjligt till dessa uppgifter: Bank:Swedbank; ClearingNo:xxxxx; AcctNo:xxxxxxxxxx."

Hur länge ska man stå ut med att vänta innan man får sina pengar? Finns det någon lag om det?

Har inte fått några pengar än och sålde biljetten 24 juni tror jag, det har ändå gått några veckor nu..

Fick svar på mailet i tisdags.
Citera
2011-07-16, 21:36
Medlem
Bargents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Upp!

Jag sålde en biljett fredagen innan Peace and love, originalpengarna som biljetten kostade gick in efter några dagar på kontot vi handlade med från början. Men övriga tusenlappen har inte kommit in än, jag skickade ett mail och fick då svar:

"Inget har gått fel, men vi ligger efter med de överskjutande utbetalningarna vilket gör att vi inte har hunnit betala ut dessa pengar än.

Vi jobbar på det och ska skicka ut pengarna så fort som möjligt till dessa uppgifter: Bank:Swedbank; ClearingNo:xxxxx; AcctNo:xxxxxxxxxx."

Hur länge ska man stå ut med att vänta innan man får sina pengar? Finns det någon lag om det?

Har inte fått några pengar än och sålde biljetten 24 juni tror jag, det har ändå gått några veckor nu..

Fick svar på mailet i tisdags.
Egentligen borde du kunna kräva ett utbetalningsdatum relativt omgående, och kräva dröjsmålsränta för tiden som förflyter efter det datumet.
Citera
2011-07-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bargent
Egentligen borde du kunna kräva ett utbetalningsdatum relativt omgående, och kräva dröjsmålsränta för tiden som förflyter efter det datumet.

Utveckla gärna, sett att det är fler som inte fått sina pengar:

https://www.flashback.org/t1598699

Börjar bli sur, har gått en månad på fredag! På sidan stod det 1-5 arbetsdagar, oftast är det utbetalat inom 3 dagar.

Finns det inga lagar om sånt här??

Är det åt andra hållet med företag så är det en jäääävla skillnad, då får man betala extra och hamnar hos kronofogden om man ligger efter..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in