• 1
  • 2
2011-06-13, 00:57
Medlem
TheChamps avatar
Hejsan!

Jo, det är så att ett par vänner har dragit ihop en väldigt stor och ganska seriös beerpong tunering som jag ska vara med på, inom snar framtid. I och med att jag är en lite halvt ovan öldrickare så gillar jag mest Corona, Budweiser osv, lite dyrare och "fin", eller vad jag anser är fin, öl.

Jag skulle behöva ett par bra tips på Öl som man kan införskaffa sig, helst 35 cl eftersom varje öl ska vara uppdrucken efter varje match, så att det inte blir för mycket eftersom jag är ganska lättpåverkad också och inte alltför stark öl högst 5.2 % alkohol.

Skulle uppskattas väldigt mycket, alla tips går egentligen bra bara ölen inte kostar mer än 14-15 kr/st.

Mvh
Citera
2011-06-13, 01:01
Medlem
Du kan ju alltid försöka fixa Slots Pilsner. Går ju dock inte att hitta på systemet, så du lär hitta nån Tysklands-langare.

Billigt, slinker ner finfint + att det bara är 4,9 %. Gött.
Citera
2011-06-13, 01:02
Medlem
myts avatar
Varför skulle du behöva ha en speciell sorts öl för att spela beerpong? Skärpning nu grabben
Citera
2011-06-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneEightyTwo
Du kan ju alltid försöka fixa Slots Pilsner. Går ju dock inte att hitta på systemet, så du lär hitta nån Tysklands-langare.

Billigt, slinker ner finfint + att det bara är 4,9 %. Gött.
Rekommenderas ej. Åt helvete äckligt. Heiniken 5,0 33cl är lättdruckna, smakar bra och är ganska billiga.
Citera
2011-06-13, 01:11
Medlem
Becks.. det blir nog toppen!
Citera
2011-06-13, 01:16
Medlem
Ta bara någon vanlig, carlsberg, falcon, heineken, prips blå, de alla slinker ner!
Citera
2011-06-13, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodemom
Rekommenderas ej. Åt helvete äckligt. Heiniken 5,0 33cl är lättdruckna, smakar bra och är ganska billiga.

Inte äckligt alls. Du måste tänka på Slots Guld. Det smakar hästfitta kan jag lova dig.
Citera
2011-06-13, 01:26
Medlem
Lindkviists avatar
det billigaste... slösa inte god dyr öl iaf
Citera
2011-06-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myt
Varför skulle du behöva ha en speciell sorts öl för att spela beerpong? Skärpning nu grabben
Killen anser att vattenöler är fina öler. Ha förståelse.
Citera
2011-06-13, 01:41
Medlem
All ljusöl i princip.. Men om du är ej erfaren ölare så ta 5.0 eller under..

Testa Bright brew, god och rätt mild samt 50% mindre kalorier
Citera
2011-06-13, 01:57
Medlem
screamerns avatar
Vill du ha en skön utmaning så kör på guiness.

Själv hade jag kört på tuborg, kostar bara runt 10 kronors burken, och går ner smidigt.
Citera
2011-06-13, 02:23
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneEightyTwo
Inte äckligt alls. Du måste tänka på Slots Guld. Det smakar hästfitta kan jag lova dig.

Sant på båda. Det udda är att på slots pilsner kan man läsa att de innehåller socker, vilket för mig var nytt när det gäller öl. Ändå är den inte särskilt söt.

Sen går ju ingenting ner lättare än Karhu men den tar å andra sidan som satan om man är ovan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in