• 1
  • 2
2011-06-12, 20:59
Medlem
Necrotrusts avatar
Måste vara den i särklass sämsta hyresföreningen i Limhamn.
Går runt sina egna regler och prioriterar med kappan efter vinden. Dessutom stjäls saker där som ingen annan stans. Någon som känner med i eller råkat ut för något själv där? Söker nämligen vissa "tips"..
Citera
2011-06-12, 21:09
Moderator
blomvattnares avatar
AB o K -► Bostad

/Mod
Citera
2011-06-15, 09:15
Medlem
Heruls avatar
Hyresförening? Vita Örn på limhamn är ett fastighetsbolag/hyresvärd. Stjäl hyresvärden från dig? Vad behöver du för tips?

Vad har du varit med om?
Citera
2011-06-15, 20:55
Medlem
Necrotrusts avatar
Till exempel; jag känner i person den som hade lägenheten innan mig. Då han bodde där ingick parkering.
Men nu låter det "-det ingår ingen parkering". Plötsligt när det blivit utrett, har någon annan (ännu en av de polacker som totalt översvämmar bygget och av en händelse är vaktmästare och allt i allo reparerar åt värden) börjat parkera där. Hur som helst.
Saken är väl den att det skulle kunna ha funnits en "turlista" för vems parkeringen skulle bli, om det nu inte var så att den för den tidigare ägaren ingick - i hyran.
Stämningen är bara allmänt cp där. Så fort en veckas semester infann sig råkade min sons cykel bli stulen. Ännu en annan dag iväg, försvinner min. När den dagen gått står cykeln där igen. Utan barnsadel där bak. Rent praktiskt skulle en sådan montering ske just innanför dörren i källaren. Så att sätta tillbaka den gick på två röda? En slump att ingen var hemma då? Eller har folket som bor där koll och eventuellt v e t något om vad som hänt? (...)
Citera
2011-06-15, 22:27
Medlem
TeEsErs avatar
Det är väl bara att flytta om det nu är så illa då?

Att bo i ett hyreshus är ingen demokrati, det är ingen absolut turlista till allting. Jag vet dock att just parkeringstilldelning kan orsaka revolutionsstämning bland hyresgäster. Jag har separata kontrakt för parkeringsplatser, de ingår inte i de vanliga hyreskontrakten.

Står det inte i ditt kontrakt att parkering ingår så gör det inte det.

Sen om du bor i Vita örns fastighet i Limhamn bor du i Limhamns ghetto (nåja, så mycket ghetto det kan bli i Limhamn) och där stjäls nog flest cyklar i hela Limhamn. Det kan ju vara vem som helst som snott den.

/T
Citera
2011-06-15, 23:51
Medlem
Necrotrusts avatar
Sant. Nog är det Limhamns ghetto alltid. Och vad gäller "bara att byta" så tar ju det lite tid. Får bara pms när det är barnens saker som försvinner. Härligt att köra runt sin unge i en stulen barnsadel, eh. Alternativt då, tjäna 200kr på en affär.
Citera
2011-07-15, 16:10
Medlem
Vita örn har varit kända sedan länge! När jag bodde hos dom i början på 80-talet, hade dom fastigheter på Nydala, Hermodsdal, o Estlandsgatan. vem minns inte alla skriverier om boende utan ytterdörrar till lägenheten o när dom plockade bort toalettstol, vask o badkar innan DOM åkte på semester...
Citera
2011-07-27, 21:34
Medlem
Necrotrusts avatar
Mycket stabilt alltså.
Citera
2011-10-20, 20:27
Medlem
Lseglarens avatar
var på limhamn bor du?bergaskolan typ?
Citera
2011-10-20, 20:44
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lseglaren
var på limhamn bor du?bergaskolan typ?
Bör vara där, runt Grönalundsgatan, det är där Vita örn har sina hus.

/T
Citera
2011-11-28, 22:09
Medlem
Necrotrusts avatar
Typ.
Hela källaren är full av polska(?) män som lagar mat med vad jag får anta är en kokplatta utan fläkt. Sover gör man ovanpå varandra i sängar som påminner om Ikeas barnrum. Lite annorlunda inslag i våra hyresrätter, eller är det så alla ni andra har det?
Citera
2013-10-30, 01:07
Medlem
Ägaren är ett ärkesvin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem