2011-06-12, 18:55
Medlem
Har hittat ett par jeans från Tiger of Sweden som är snygga och har en bra passform. Problemet är dock de två stora T som sitter över hela rumpan och gör plagget lite till jeansens svar på "JL-tröjan", vilket är apfult. Tror ni man kan sprätta bort dessa T:n utan att det blir fula märken?

Edit: Bild. http://se.zoovillage.com/images/pi/1...0053713_d5.jpg
Detta är inte jeansen ifråga, och "T:t" är mycket tydligare på jeansen jag provat, men annars är det detsamma.
Senast redigerad av GordonG 2011-06-12 kl. 19:03.
Citera
2011-06-12, 19:10
Bannlyst
Det är bara att börja sprätta bort! Men jag är säker på att det kommer lämna kvar en mörkblå nyans precis där skiten satt. När man sliter ner jeansen och bleker dem i fabrik så gör tråden tyvärr så att det inte kommer åt lika bra just där.
Så oavsett hur du gör så kommer det vara ett T, ännu mer synligt efteråt.

Testa ta en av dina jeans du inte använder längre och sprätta bart fickmotivet. Garanterat att det kommer synas mer.
Citera
2011-06-12, 19:26
Medlem
Kladahestens avatar
Ser ju direkt att det inte kommer funka. Byxorna är tvättade efter att de sytt på tråden. bajsmacka
Citera
2011-06-12, 20:58
Medlem
5thworldwars avatar
Nä... Det kommer inte gå tyvärr.
Citera
2011-06-12, 22:06
Medlem
Det ante mig. Jaja, tack för bekräftandet!

Tigers jeans har ju en passform som smalnar av nertill, och inte lämnar ett "pösigt" utrymme mellan huden och jeansen, utan sitter tajt. Har ni tips på liknande jeansmodeller? Brukar köra på Filippa K men deras modell "Samuel" som ska vara den mest avsmalnande är inte särskilt tajt runt vad/ankel. Var inne och provade några Acne-modeller häromdagen, men inget var bra nog där heller.
Citera
2011-06-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GordonG
Det ante mig. Jaja, tack för bekräftandet!

Tigers jeans har ju en passform som smalnar av nertill, och inte lämnar ett "pösigt" utrymme mellan huden och jeansen, utan sitter tajt. Har ni tips på liknande jeansmodeller? Brukar köra på Filippa K men deras modell "Samuel" som ska vara den mest avsmalnande är inte särskilt tajt runt vad/ankel. Var inne och provade några Acne-modeller häromdagen, men inget var bra nog där heller.

Prova Nudie Jeans. Jag har två par från deras Thin Finn serie sitter bra och tror det är sådana jeans du söker, men du kan prova.
Citera
2011-06-12, 22:42
Medlem
Nej, inte Nudie-jeans. Tycker faktiskt de är skitfula. Men saksamma, jag hittar nog vad jag letar efter så småningom. Jag har redan fått min huvudfråga besvarad, och det tackar jag för.
Citera
2011-06-13, 09:02
Medlem
Ska nog inte gå.. blir så fult om du sprättar bort T:na
Citera
2011-06-13, 11:14
Medlem
bloodysamurais avatar
Jag har gjort det på flertalet jeans och det har funkat. Har dock aldrig gjort det på några så ljusa som de i första posten.
Citera
2011-06-13, 15:06
Medlem
brianmolkos avatar
Var glad att det inte är g-star och deras felsydda snemärkta jeans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in