Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Själv tycker jag det vore fantastiskt om företagen använde forumet som informationskanal, även om jag inser att det rent administrativt blir lite meckigt att verifiera att det faktiskt är någon från företaget i fråga som registrerat kontot.
Att ha den typen av direktkontakt hade inneburit en rejäl kvalitetshöjning eftersom man sluppit alla som sitter och tror och gissar i den här sortens trådar, och istället fått svar man kan lita på.
Samma gäller för övrigt politiker, även om direktkontakt med dessa förmodligen hade krävt någon form av förmodererad diskussion om det ska bli någon mening utav det hela.
Att ha den typen av direktkontakt hade inneburit en rejäl kvalitetshöjning eftersom man sluppit alla som sitter och tror och gissar i den här sortens trådar, och istället fått svar man kan lita på.
Samma gäller för övrigt politiker, även om direktkontakt med dessa förmodligen hade krävt någon form av förmodererad diskussion om det ska bli någon mening utav det hela.
Låter som att livet har ändrats på sista tiden här inne.
Jag ställde exakt den här frågan för cirka 1,5-2 år sedan och fick ett enormt rungande nej som svar. Motiveringen jag fick då var att det skulle vara omöjligt att det inte blev reklam.
Håller helt med om att det skulle vara en kvalitetshöjning och det var min tanke när jag ursprungligen framförde den. Dock fick jag så på pälsen att jag inte ens vågar skriva i det forum som hanterar det jag har som dagligt arbete. Jag sitter dock på ett par andra forum som berör detta som bolagets representant, med gott resultat och utan att de forumen har ansett att det är reklam. Däre besvarar jag frågor i allmänhet om våra produkter, ämnet i allmänhet, och kommer med en massa tips och trix i synnerhet till diverse användare.
Att verifiera det är inte så svårt. I mitt fall kan jag mer än registrera en särskilld användare med mitt företagsnamn (ledigt), PM:a ansvarig mod för forat i fråga och glatt ge ut mitt namn, företagsnummer, och min arbetsmail. Då torde det ju vara rackarns så enkelt att verifiera.
Enda kruxet jag ser är att i vissa fall kan firmanamnet vara upptaget redan och då blir det ett mörker, särskilt om företagsnamnet är namnskyddat inom EU...
Mina fem cent! (Skönt att se att vissa saker blir bättre!)