2011-06-13, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Själv tycker jag det vore fantastiskt om företagen använde forumet som informationskanal, även om jag inser att det rent administrativt blir lite meckigt att verifiera att det faktiskt är någon från företaget i fråga som registrerat kontot.

Att ha den typen av direktkontakt hade inneburit en rejäl kvalitetshöjning eftersom man sluppit alla som sitter och tror och gissar i den här sortens trådar, och istället fått svar man kan lita på.

Samma gäller för övrigt politiker, även om direktkontakt med dessa förmodligen hade krävt någon form av förmodererad diskussion om det ska bli någon mening utav det hela.

Låter som att livet har ändrats på sista tiden här inne.
Jag ställde exakt den här frågan för cirka 1,5-2 år sedan och fick ett enormt rungande nej som svar. Motiveringen jag fick då var att det skulle vara omöjligt att det inte blev reklam.

Håller helt med om att det skulle vara en kvalitetshöjning och det var min tanke när jag ursprungligen framförde den. Dock fick jag så på pälsen att jag inte ens vågar skriva i det forum som hanterar det jag har som dagligt arbete. Jag sitter dock på ett par andra forum som berör detta som bolagets representant, med gott resultat och utan att de forumen har ansett att det är reklam. Däre besvarar jag frågor i allmänhet om våra produkter, ämnet i allmänhet, och kommer med en massa tips och trix i synnerhet till diverse användare.

Att verifiera det är inte så svårt. I mitt fall kan jag mer än registrera en särskilld användare med mitt företagsnamn (ledigt), PM:a ansvarig mod för forat i fråga och glatt ge ut mitt namn, företagsnummer, och min arbetsmail. Då torde det ju vara rackarns så enkelt att verifiera.

Enda kruxet jag ser är att i vissa fall kan firmanamnet vara upptaget redan och då blir det ett mörker, särskilt om företagsnamnet är namnskyddat inom EU...

Mina fem cent! (Skönt att se att vissa saker blir bättre!)
Citera
2011-06-13, 15:36
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Låter som att livet har ändrats på sista tiden här inne.
Jag ställde exakt den här frågan för cirka 1,5-2 år sedan och fick ett enormt rungande nej som svar. Motiveringen jag fick då var att det skulle vara omöjligt att det inte blev reklam.
Samma regler gäller självklart, men det bör ligga i representanternas intressen att inte få sitt konto avstängt.
Citat:
Håller helt med om att det skulle vara en kvalitetshöjning och det var min tanke när jag ursprungligen framförde den. Dock fick jag så på pälsen att jag inte ens vågar skriva i det forum som hanterar det jag har som dagligt arbete. Jag sitter dock på ett par andra forum som berör detta som bolagets representant, med gott resultat och utan att de forumen har ansett att det är reklam. Däre besvarar jag frågor i allmänhet om våra produkter, ämnet i allmänhet, och kommer med en massa tips och trix i synnerhet till diverse användare.
Låter i mina öron som en jättebra idé, och det är lite trist att man på ett forum som vurmar om yttrandefrihet inte vågar yttra sig om saker man egentligen har bra koll på.
Citat:
Att verifiera det är inte så svårt. I mitt fall kan jag mer än registrera en särskilld användare med mitt företagsnamn (ledigt), PM:a ansvarig mod för forat i fråga och glatt ge ut mitt namn, företagsnummer, och min arbetsmail. Då torde det ju vara rackarns så enkelt att verifiera.
Njae, jag kan t ex inte se mailadressen du registrerat dig från, och även om du skulle skicka den till mig i PM så är jag inte överdrivet sugen på att maila dig från min privata adress. Arbetsbördan kan alltså inte fördelas bland det dryga hundratal moderatorer forumet har, utan hade fått begränas till ett litet fåtal.
Citat:
Enda kruxet jag ser är att i vissa fall kan firmanamnet vara upptaget redan och då blir det ett mörker, särskilt om företagsnamnet är namnskyddat inom EU...
Det är bara att registrera en variant eller lägga till ett suffix - typ 'officiell'.
Citera
2011-06-13, 16:15
Bannlyst
Citat:
Njae, jag kan t ex inte se mailadressen du registrerat dig från, och även om du skulle skicka den till mig i PM så är jag inte överdrivet sugen på att maila dig från min privata adress. Arbetsbördan kan alltså inte fördelas bland det dryga hundratal moderatorer forumet har, utan hade fått begränas till ett litet fåtal.

Ahem, kanske det vore enklare att skapa mailkonton åt mods och admins? ankelgunnar@flashback.org till exempel? Jag menade inte att ni skulle behöva "outa" er. Brukar ta cirkus ett par timmar att sätta upp för någon halvhändig på sådant.

Citat:
Det är bara att registrera en variant eller lägga till ett suffix - typ 'officiell'.

Jag menade snarare att vissa företag har en förmåga att bli ledsna och kinkiga om någon som skriver på ett forum där de har representanter använder ett TM:at namn... Har i och för sig inte kollat var FB är reggat nu, men om det är inom EU är ju livet ganska glasklart på den punkten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in