Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Själv tycker jag det vore fantastiskt om företagen använde forumet som informationskanal, även om jag inser att det rent administrativt blir lite meckigt att verifiera att det faktiskt är någon från företaget i fråga som registrerat kontot.
Att ha den typen av direktkontakt hade inneburit en rejäl kvalitetshöjning eftersom man sluppit alla som sitter och tror och gissar i den här sortens trådar, och istället fått svar man kan lita på.
Samma gäller för övrigt politiker, även om direktkontakt med dessa förmodligen hade krävt någon form av förmodererad diskussion om det ska bli någon mening utav det hela.
Det blir sannolikt ganska meckigt att administrera den typen av konton.
Andra stycket är jag mer tveksam till. Du menar att vi per automatik alltid skulle få helt korrekta svar på alla frågor? Faktum är att alla företag har sin egen agenda där absolut sanning inte alltid ingår i konceptet. Vi måste skilja på två saker. En representant från Telenor kan enkelt berätta om företagets olika abonemang...vilket vi iofs kan läsa på deras hemsida. När det gäller tekniska diskussioner kan vi aldrig förvänta oss en opartisk diskussion eftersom Telenor vet att det förekommer svagheter i deras teknik, något dom aldrig går ut med offentligt.
Dessutom finns det, enligt min uppfattning, massor med tekniknördar på FB som ofta har lika bra eller bättre kompetens än vad företagen har. Jag personligen litar många gånger mer på FBs medlemmar än på någon tekniksnubbe från ett företag.
Tredje stycket är jag, om möjligt, ännu mer tveksam till. Politiker har i ännu högre grad än företag en egen agenda som dom självklart inte delger FB.
Jag tror man skall akta sig extremt noga för att delvis försöka ge FB prägeln av ett slags samhällsorienterat informationsforum.