2011-06-12, 16:47
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Det roliga är att politik är samhällsinformation
Precis, ett riktigt snyggt sätt att gå runt många förbud.
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Men "Data" måste vara ett av de få forum där detta skulle fungera?
Jo, det tycker man. Träning, V&M och Juridik kanske också skulle vara aktuella i viss mån.
Citera
2011-06-12, 16:57
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
en bra idé men jag tror inte dem orkar sitta här,som somliga dag in och dag ut.

De är ju anställda av företaget och företaget skulle troligtvis spara in i telefonsupporten i slutänden.
Citera
2011-06-12, 17:06
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
De är ju anställda av företaget och företaget skulle troligtvis spara in i telefonsupporten i slutänden.
så då är det bara att ringa runt till olika företag och erbjuda tjänsten,det hade varit bra om det fanns helt klart.
Citera
2011-06-12, 17:07
Medlem
crillecrilles avatar
Det finns väl inget som hindrar företagen från att göra det? Menar ni att ni vill att Flashback ska kontakta företagen för att "bjuda in" dom?
Citera
2011-06-12, 17:11
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det finns väl inget som hindrar företagen från att göra det? Menar ni att ni vill att Flashback ska kontakta företagen för att "bjuda in" dom?

Nej, egentligen inte. Det ska vara på eget bevåg, annars blir det nog lätt att marknadsföring blandas in (om Flashback kontaktar företagen).
Citera
2011-06-12, 17:52
Medlem
Moltas666s avatar
En riktigt dålig idé enligt min uppfattning. Skall vi då också bjuda in representanter från Volvo och Saab? Samsung och Panasonic? Elektrolux och Siemens?

Några representanter från advokatsamfundet och några läkare från sjukvårdsupplysningen? Kanske också från skatteverket, kronofogdemyndigheten och naturvårdsverket?

Du inser naturligtvis att den här idén aldrig kommer att bli verklighet.
Citera
2011-06-12, 18:02
Medlem
Lindkviists avatar
Eftersom de flesta företagen gör ju så redan med facebook känns flashback överflödigt, eller?
Citera
2011-06-12, 19:17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
En riktigt dålig idé enligt min uppfattning. Skall vi då också bjuda in representanter från Volvo och Saab? Samsung och Panasonic? Elektrolux och Siemens?

Några representanter från advokatsamfundet och några läkare från sjukvårdsupplysningen? Kanske också från skatteverket, kronofogdemyndigheten och naturvårdsverket?

Du inser naturligtvis att den här idén aldrig kommer att bli verklighet.

Sir, are you daft?

Jag sade aldrig att man ska bjuda in representanter. Som du ser i TS är det enbart en fråga.
Citera
2011-06-12, 22:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Sir, are you daft?

Jag sade aldrig att man ska bjuda in representanter. Som du ser i TS är det enbart en fråga.

Bjuda in eller inte kan kvitta, det handlar i slutändan om att konceptet måste godkännas i sin helhet vilket i sin tur bör innebära någon form av inbjudan.

Bortsett från det så är inte terminologin det viktigaste i frågan.
Citera
2011-06-13, 07:13
Medlem
epost72s avatar
Dels måste man på något sätt verifiera att det verkligen är en representant från företaget.
Vidare tror jag att det kan bli problematiskt att hålla sig på rätt sida av 1.01.
Citera
2011-06-13, 13:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Själv tycker jag det vore fantastiskt om företagen använde forumet som informationskanal, även om jag inser att det rent administrativt blir lite meckigt att verifiera att det faktiskt är någon från företaget i fråga som registrerat kontot.

Att ha den typen av direktkontakt hade inneburit en rejäl kvalitetshöjning eftersom man sluppit alla som sitter och tror och gissar i den här sortens trådar, och istället fått svar man kan lita på.

Samma gäller för övrigt politiker, även om direktkontakt med dessa förmodligen hade krävt någon form av förmodererad diskussion om det ska bli någon mening utav det hela.
Citera
2011-06-13, 13:46
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Själv tycker jag det vore fantastiskt om företagen använde forumet som informationskanal, även om jag inser att det rent administrativt blir lite meckigt att verifiera att det faktiskt är någon från företaget i fråga som registrerat kontot.

Att ha den typen av direktkontakt hade inneburit en rejäl kvalitetshöjning eftersom man sluppit alla som sitter och tror och gissar i den här sortens trådar, och istället fått svar man kan lita på.

Samma gäller för övrigt politiker, även om direktkontakt med dessa förmodligen hade krävt någon form av förmodererad diskussion om det ska bli någon mening utav det hela.

Det blir sannolikt ganska meckigt att administrera den typen av konton.

Andra stycket är jag mer tveksam till. Du menar att vi per automatik alltid skulle få helt korrekta svar på alla frågor? Faktum är att alla företag har sin egen agenda där absolut sanning inte alltid ingår i konceptet. Vi måste skilja på två saker. En representant från Telenor kan enkelt berätta om företagets olika abonemang...vilket vi iofs kan läsa på deras hemsida. När det gäller tekniska diskussioner kan vi aldrig förvänta oss en opartisk diskussion eftersom Telenor vet att det förekommer svagheter i deras teknik, något dom aldrig går ut med offentligt.

Dessutom finns det, enligt min uppfattning, massor med tekniknördar på FB som ofta har lika bra eller bättre kompetens än vad företagen har. Jag personligen litar många gånger mer på FBs medlemmar än på någon tekniksnubbe från ett företag.

Tredje stycket är jag, om möjligt, ännu mer tveksam till. Politiker har i ännu högre grad än företag en egen agenda som dom självklart inte delger FB.

Jag tror man skall akta sig extremt noga för att delvis försöka ge FB prägeln av ett slags samhällsorienterat informationsforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in