Jag, personligen, skulle tycka att det var oerhört effektivt ifall bland annat de stora telefoni-bolagen eller data-bolagen hade någon från support som satt på Flashback. De behöver inte ha några speciella egenskaper, som moderatorer eller administratörer har, men de skulle kunna heta typ Off. Repr. Tele2 eller liknande. De skulle kunna skapa en Fråga xxx-tråd samt hjälpa de som startar trådar som handlar om företaget i fråga. Det skulle främst beröra subforat "Data".
Skulle detta vara okej enligt reglerna för 1.01 och kanske något annat?
Var bara en idé jag fick, för det skulle onekligen inte behövas speciellt mycket support och det går snabbt att vara inne på forumen för representanten. Finns säkert inte ens någon efterfrågan, från företagens sida.
3 hade en representant här på Flashback förut, vet inte hur det ser ut nu och det verkade som att tråden var uppskattad av många då man kunde få svar på frågor om lagerstatus och andra frågor som man inte ringer dit för att fråga om.
Har ju funnits några som till exempel från Telia eller vad det nu var, men de lär ha backat undan lite då Flashback står för yttrandefrihet och det är ju inte bra. Enligt dem då.
3 hade en representant här på Flashback förut, vet inte hur det ser ut nu och det verkade som att tråden var uppskattad av många då man kunde få svar på frågor om lagerstatus och andra frågor som man inte ringer dit för att fråga om.
Det har jag helt missat. Var det längesedan? Var personen anonym och skrev under sitt flashback-nick?
Gissar på att det inte hade skurit sig med 1.06. Vi har ju exempelvis Sverigedemokraternas Erik Almqvist samt en handfull poliser som regelbundet uttalar sig. Förstås inte lika kommersiellt som ett telefonibolag skulle vara, men likväl. Så länge man inte promotear irrelevant så tror jag inte att det skall föreligga någon fara.
Kan nog vara bra sålänge de håller sig till enbart support och inte börjar med nåt försäljar-snack..
När jag hade problem med min mobil för nån/några månader sedan så svarade en snubbe i min tråd som hade jobbat på Tele2 och han hjälpte mig
Det har jag helt missat. Var det längesedan? Var personen anonym och skrev under sitt flashback-nick?
Jag tror att det var rutn 1,5 år sedan när jag själv skulle köpa en ny mobil. Nej, han var inte anonym, både förnamn och efternamn. Han fick väl idén då det var då iPhone 3GS precis hade kommit ut och han fick lite väl många frågor om leveransstatus osv. folk kunde ju bara googla frågan och hitta tråden.
Gissar på att det inte hade skurit sig med 1.06. Vi har ju exempelvis Sverigedemokraternas Erik Almqvist samt en handfull poliser som regelbundet uttalar sig. Förstås inte lika kommersiellt som ett telefonibolag skulle vara, men likväl. Så länge man inte promotear irrelevant så tror jag inte att det skall föreligga någon fara.
Jag tror att det var rutn 1,5 år sedan när jag själv skulle köpa en ny mobil. Nej, han var inte anonym, både förnamn och efternamn. Han fick väl idén då det var då iPhone 3GS precis hade kommit ut och han fick lite väl många frågor om leveransstatus osv. folk kunde ju bara googla frågan och hitta tråden.
Okej.
Som ni säger så är det nog lugnt så länge supporten i princip svarar på frågor, och som Lendhrygg säger, "inte promotear irrelevant". Detta är som du säger skitbra när folk googlar och får upp en Flashback-tråd. Ännu ett sätt för Flashback att bli större.
Men "Data" måste vara ett av de få forum där detta skulle fungera?