2004-10-21, 17:26
Medlem
Kan ngon rekommendera ngon stlle i stockholmsomrdet dr man kan f sina produkter professionellt fotograferade av kunnig och kompetent personal fr ett bra pris? nskeml r fotografering med genomskinlig bakgrund - det vill sga mot green-screen, blue-screen och allt vad det heter - och som gr det mjligt att anvnda bilderna digitalt p webbsidor etc. fr produktpresentation och beskrivning. Annat nskeml r att f bilderna bde i digitalt utfrande och analogt.
Citera
2004-10-21, 21:28
Medlem
Det kan nog vara svrt att f det av en "proffisionell" till ett "bra pris", men mitt tips r, hr p ngot fotoforum, t.ex. http://forum.digitalimagery.se eller http://www.fotosidan.se , om det finns nn dr som kan hjlpa dig, finns mnga entusiaster som vill tjna en extra hacka!

/Roadrunner
Citera
2004-10-27, 11:55
Medlem
Plics avatar
Det r ingen id att fotografera mot en frgad bakgrund om produkterna skall frilggas. Det r en teknik som anvnds inom tv & film och den r inte applicerbar inom foto. Det bsta r att ta bilderna mot en vit bakgrund och sedan frilgga dem i ett bildbehandlingsprogram.
Vad gller priser fr du mog rkna med minst 500:-/h om du vnder dig till en proffessionell fotograf. Det r i alla fall vad jag debiterar.
Citera
2004-10-27, 13:25
Awaiting Email Confirmation
P.B.D.s avatar
jag har en snubbe som pysslar med sdant, dock bor han i GBG
Citera
2004-10-27, 15:25
Medlem
500kr/h!? hade rknat med typ 5000kr/h eller nt - men nu utgr jag frn 500kr i fortsttningen d.
Citera
2004-10-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plic
Det r ingen id att fotografera mot en frgad bakgrund om produkterna skall frilggas. Det r en teknik som anvnds inom tv & film och den r inte applicerbar inom foto. Det bsta r att ta bilderna mot en vit bakgrund och sedan frilgga dem i ett bildbehandlingsprogram.
Vad gller priser fr du mog rkna med minst 500:-/h om du vnder dig till en proffessionell fotograf. Det r i alla fall vad jag debiterar.

Funkar fin fint att anvnda en frg fr att frilgga lttare!

Pltar man t.ex. mot en knallbl eller grn bakgrund (om objektet inte innehller den frgen) som r jmnt belyst s kan man gra precis som inom film och tv med bakgrunden!

Smidigt att inte behva maska, utan man bara kan "erstta" den frgen med genomskinlighet!

/Roadrunner
Citera
2004-10-27, 21:18
Medlem
Martinitoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meric
Kan ngon rekommendera ngon stlle i stockholmsomrdet dr man kan f sina produkter professionellt fotograferade av kunnig och kompetent personal fr ett bra pris? nskeml r fotografering med genomskinlig bakgrund - det vill sga mot green-screen, blue-screen och allt vad det heter - och som gr det mjligt att anvnda bilderna digitalt p webbsidor etc. fr produktpresentation och beskrivning. Annat nskeml r att f bilderna bde i digitalt utfrande och analogt.

Hr med detta stlle. Han har bra priser och kan skert hjlpa dig:
URL]http://www.riverside.se[/url]
Citera
2004-10-28, 18:14
Medlem
Min fotograf jag anvnder tar 10 000 SEK/dag och d ingr ven bildbehandlig, dvs frilggning av bilder och leverans av bilderna digitalt.

Det som du kan behva kolla upp r att du fr rttigheterna dvs kpa loss bilderna s att du kan publicera dem fritt utan att prjsa fotgrafenDet brukar iofs inte vara ngra problem med fotografer som fotar produkter, dremot s brukar de som arbetar fr tidningar vara lite mer tjuriga p den punkten.
Citera
2004-11-09, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Min fotograf jag anvnder tar 10 000 SEK/dag och d ingr ven bildbehandlig, dvs frilggning av bilder och leverans av bilderna digitalt.

Det som du kan behva kolla upp r att du fr rttigheterna dvs kpa loss bilderna s att du kan publicera dem fritt utan att prjsa fotgrafenDet brukar iofs inte vara ngra problem med fotografer som fotar produkter, dremot s brukar de som arbetar fr tidningar vara lite mer tjuriga p den punkten.

10 000 per dag, jag vet en som arbetade i iraq och han fick 5 000 per dag tror jag s 10 k lter himla mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in