Citat:
Ursprungligen postat av Weahup
Förr kunde jag alltid dricka jävligt mycket och det skulle mycket till för att jag skulle somna på festen. Men på senare tid så har jag somnat efter 7-8 öl. Detta är ju givetvis jävligt tråkigt då det numera alltid är jag som ligger i soffan och slaggar på alla fester. Jag vill ju samtidigt inte dricka mindre till mängden då det är lite av en social grej, det är ju inte kul att sitta tomhänt. Jag blir också jävligt bakfull numera vilket jag inte blev förut, alltså självklart vart jag bakis förut också men inte alls lika kraftigt.
Det jag tänkte fråga er är:
Hur gör ni för att inte bli för fulla?
Har ni några tips på hur jag ska dämpa bakfyllan?
Läste någon tråd igår om att alkohol visst är en drog, vilket jag håller med om så jag lägger tråden här. Flytta om det är fel!
Drick medans du har roligt och somna sedan. Inget problem i sig. Svår bakfylla är ju inte så roligt däremot. För min del tenderar det att vara självreglerande, jag skiter i drickandet om jag blivit för kraftigt straffad av baksmälla...åtminståne i två veckor
Visst kan dina problem vara effekter av alkoholism, men "alholism-tecknen" står som spön i backen i det här landet och jag tror inte man skall ta dem så seriöst. T.ex. har något nykterhetsförbund i Sverige räknat ut att 10% av Sveriges befokning är alkoholister...
Får man föreslå att du testar med Cannanbis istället för alkohol på fester?