2011-06-12, 10:14
Medlem
Weahups avatar
Förr kunde jag alltid dricka jävligt mycket och det skulle mycket till för att jag skulle somna på festen. Men på senare tid så har jag somnat efter 7-8 öl. Detta är ju givetvis jävligt tråkigt då det numera alltid är jag som ligger i soffan och slaggar på alla fester. Jag vill ju samtidigt inte dricka mindre till mängden då det är lite av en social grej, det är ju inte kul att sitta tomhänt. Jag blir också jävligt bakfull numera vilket jag inte blev förut, alltså självklart vart jag bakis förut också men inte alls lika kraftigt.

Det jag tänkte fråga er är:
Hur gör ni för att inte bli för fulla?
Har ni några tips på hur jag ska dämpa bakfyllan?

Läste någon tråd igår om att alkohol visst är en drog, vilket jag håller med om så jag lägger tråden här. Flytta om det är fel!
Citera
2011-06-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weahup
Förr kunde jag alltid dricka jävligt mycket och det skulle mycket till för att jag skulle somna på festen. Men på senare tid så har jag somnat efter 7-8 öl. Detta är ju givetvis jävligt tråkigt då det numera alltid är jag som ligger i soffan och slaggar på alla fester. Jag vill ju samtidigt inte dricka mindre till mängden då det är lite av en social grej, det är ju inte kul att sitta tomhänt. Jag blir också jävligt bakfull numera vilket jag inte blev förut, alltså självklart vart jag bakis förut också men inte alls lika kraftigt.

Läste någon tråd igår om att alkohol visst är en drog, vilket jag håller med om så jag lägger tråden här. Flytta om det är fel!
Lägre tolerans för alkohol är ofta en indikation på alkoholism, din kropp pallar inte med att bryta ner alkoholen pga din konsumtion, sen så kan det ju vara så att du helt enkelt är trött pga sömnbrist.
Citera
2011-06-12, 10:24
Medlem
InnesIs avatar
Dagens i-landsproblem? Drick mindre kvantiteter torde vara lösningen. Såvida du som sagt inte lider av sömnbrist av någon anledning då är mer sömn att föredra

Citera
2011-06-12, 10:26
Medlem
Weahups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Lägre tolerans för alkohol är ofta en indikation på alkoholism, din kropp pallar inte med att bryta ner alkoholen pga din konsumtion, sen så kan det ju vara så att du helt enkelt är trött pga sömnbrist.

Så du menar att jag har gått och blivit alkis?!
Alltså, det är snarare så att jag har börjat dricka med längre mellanrum. Förut drack jag typ varje helg nu kanske det handlar om varannan eller var tredje. Kan detta kanske spela in?
Citera
2011-06-12, 10:26
Medlem
Weahups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Dagens i-landsproblem? Drick mindre kvantiteter torde vara lösningen. Såvida du som sagt inte lider av sömnbrist av någon anledning då är mer sömn att föredra

Sömnbrist vet jag inte, eller jag slaggar ju kring 6-7 timmar per natt. Är det lagom eller?
Citera
2011-06-12, 10:32
Medlem
Citat:
Så du menar att jag har gått och blivit alkis?!
Alltså, det är snarare så att jag har börjat dricka med längre mellanrum. Förut drack jag typ varje helg nu kanske det handlar om varannan eller var tredje. Kan detta kanske spela in?
Nej det spelar nog inte nån större roll, men det tar tid för levern att återhämta sig efter att man druckit ofta en längre tid. Att man lätt blir full och kraftiga bakfyllor är klassiska tecken på att din kropp har svårt för att hantera alkohol.
Citera
2011-06-12, 10:37
Bannlyst
Drick inte så mycket? svårt..
Citera
2011-06-12, 10:44
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:

Drick medans du har roligt och somna sedan. Inget problem i sig. Svår bakfylla är ju inte så roligt däremot. För min del tenderar det att vara självreglerande, jag skiter i drickandet om jag blivit för kraftigt straffad av baksmälla...åtminståne i två veckor

Visst kan dina problem vara effekter av alkoholism, men "alholism-tecknen" står som spön i backen i det här landet och jag tror inte man skall ta dem så seriöst. T.ex. har något nykterhetsförbund i Sverige räknat ut att 10% av Sveriges befokning är alkoholister...

Får man föreslå att du testar med Cannanbis istället för alkohol på fester?
Citera
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Om du har så svårt att hantera alkohol tycker jag att du bör hålla dig borta från det.
Citera
Medlem
Weahups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Nej det spelar nog inte nån större roll, men det tar tid för levern att återhämta sig efter att man druckit ofta en längre tid. Att man lätt blir full och kraftiga bakfyllor är klassiska tecken på att din kropp har svårt för att hantera alkohol.

Okej, så varannan lättöl kanske? Alltså om jag istället för att dricka åtta stycken 5,2% dricker fyra 5,2% och fyra 2,8%? Det borde ju dämpa ganska mycket.
Citera
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Förr kunde jag alltid dricka jävligt mycket och det skulle mycket till för att jag skulle somna på festen. Men på senare tid så har jag somnat efter 7-8 öl. Detta är ju givetvis jävligt tråkigt då det numera alltid är jag som ligger i soffan och slaggar på alla fester. Jag vill ju samtidigt inte dricka mindre till mängden då det är lite av en social grej, det är ju inte kul att sitta tomhänt.

Mycket enkelt: Drick svagare öl. Det gör jag alltid när det är helkvällsfester. 2,8r är billiga och funkar som utfyllnad mellan starkölen.
Citera
2011-06-12, 10:46
Medlem
Weahups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Drick medans du har roligt och somna sedan. Inget problem i sig. Svår bakfylla är ju inte så roligt däremot. För min del tenderar det att vara självreglerande, jag skiter i drickandet om jag blivit för kraftigt straffad av baksmälla...åtminståne i två veckor

Visst kan dina problem vara effekter av alkoholism, men "alholism-tecknen" står som spön i backen i det här landet och jag tror inte man skall ta dem så seriöst. T.ex. har något nykterhetsförbund i Sverige räknat ut att 10% av Sveriges befokning är alkoholister...

Får man föreslå att du testar med Cannanbis istället för alkohol på fester?

Har testat cannabis men jag är faktiskt inte så imponerad av det, blir bara seg och tråkig. Sen så gillar jag inte att det är olagligt, försöker vara en hederlig medelsvensson här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in