• 1
  • 2
2011-06-12, 13:27
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasiggolvmopp
Ja jag tror inte det är många som är ute efter något mer än sex ute på krogen. Tvivlar på att någon tänker sig att den rätte/rätta finns där. Det stämmer nog in på båda könen skulle jag tro

Det beror ju helt och hållet på vad för slags krogar man går på skulle jag nog säga.
Ställen där 40+ och 25- hänger på tenderar ofta vara en köttmarknad.
Sen finns det ju ställen där man faktiskt kan sitta ner lugnt och sansat och snacka, där kan det ju hända saker bortom ONS-grejen
Citera
2011-06-12, 15:30
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ja jag tror inte det är många som är ute efter något mer än sex ute på krogen. Tvivlar på att någon tänker sig att den rätte/rätta finns där. Det stämmer nog in på båda könen skulle jag tro
Varför skulle inte den rätta kunna finnas på krogen? Krogen är en mötesplats som vilken som helst. Jag vet många som har träffats just på krogen och det är många som försöker att hitta ngn där. Så dina fördomar stämmer inte ett dugg.
Citera
2011-06-12, 17:15
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
Ibland önskar man att man levde för en si sådär 50 år sedan. Då folk gick på dans utan att supa skallen sönder och samman.

Hur många har inte hört om sina mor-/farföräldrar som träffats ute på dans?
Citera
2011-06-12, 17:52
Medlem
Holydollys avatar
ja de e mycket som var lättare förr.
Citera
2011-06-12, 18:13
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Gerhard
Ibland önskar man att man levde för en si sådär 50 år sedan. Då folk gick på dans utan att supa skallen sönder och samman.

Vareviga onsdag brukar det vara dans i allehanda folkparker fortfarande, där har du ett smörgåsbord!
Citera
2011-06-12, 20:55
Medlem
trasiggolvmopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Varför skulle inte den rätta kunna finnas på krogen? Krogen är en mötesplats som vilken som helst. Jag vet många som har träffats just på krogen och det är många som försöker att hitta ngn där. Så dina fördomar stämmer inte ett dugg.

Ja det är en fördom men det stämmer nog in på mig. Det kan bero på hur jag är som person och med vilken inställning jag går till krogen. Jag kommer nog aldrig träffa min rätte där (inte för att jag tror jag kommer träffa honom någon annanstans heller haha). Det är bara att gratulera alla som träffat sin själsfrände, var ni än träffats, och önska er lycka till
Citera
2011-06-30, 17:57
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Holydolly
Många pratar om att träffa nån på krogen. jag tycke de e väldigt krångligt dom flesta är alltid fulla och ute efter en sak. och om man byter nr för att höras av så höres man aldrig av. vet inte vad de beror på men antagligen att när man är nykter igen så har man glömt.

jag har 2 gånger hört av mig till personer men blivit klart nobbad så ja gör då aldrig om de.

vad är era erfarenheter av dejting på krogen sex eller förhållande??

Jag önskar att det skulle gå att få en date via nattklubb men har aldrig lyckats med det i Sverige, däremot i andra kulturet. Jag låg med en amerikan efter 2 dates och vi var ihop i 8 år. Jag låg med en skotte och det höll i alla fall 3 månader.

Dagen efter sexet var dessa män idel solsken. Dagen efter sexet är svenska män fulla av förakt och ger signaler som betyder: "Så, nu kan du dra, ditt äckliga fnask!" Och hur blev jag fnask? Sex i sig är rent, det är bara attityden till det som kan vara smutsigt.

Efter alla år kan jag bara dra slutsatsen att männen gör ALLT för att få en i säng. Själv kan jag låta mig dras med eller säga nej, ge honom ett telefonnummer i stället för ett nummer. Säger jag nej så blir det ingen date. Säger jag ja blir det ingen date.

Så jag tänker emigrera nu, till England. Är djävligt trött på det här. Jag är inte ute efter sex utan efter en date och de finns i andra länder, bevisligen. Gick tråkigt nog med på att ligga med en engelskman i Sverige (insåg inte hur full han var) men han avbröt det hela generat med orden: "Sorry, but I'm not redy for a relationship yet!"

Relationship? WOW! Vilken svensk skulle uttryckt sig så? Så säger man inte till en prostituerad. Visserligen är jag inte prostituerad (får inte betalt) men blir sannerligen behandlad som en sådan. (Går ut med några års mellanrum)

Lösningen är statliga bordeller för alla kåtbockar och anständiga dansställen för oss seriösa. I praktiken är prostitutionen inte avskaffad här den är bara förflyttad till nattklubbarna och dessutom gratis! Män kan separera sex och känslor men det kan de flesta kvinnor inte. Därför behövs bordeller för män som ENBART går till krogen för sex och de är MÅNGA! Hela kroggrejen handlar om kvinnoförttryck.
Citera
2011-06-30, 18:05
Citat:
Ja det är en fördom men det stämmer nog in på mig. Det kan bero på hur jag är som person och med vilken inställning jag går till krogen. Jag kommer nog aldrig träffa min rätte där (inte för att jag tror jag kommer träffa honom någon annanstans heller haha). Det är bara att gratulera alla som träffat sin själsfrände, var ni än träffats, och önska er lycka till

Jag har alltid velat tro att alla sorters folk kan gå ut och dansa, men så är det kanske inte? Jag är intellektuell med andliga/konstnärliga intressen, så det är kanske kört hur man än gör? Är det bara vissa sorters män som går till krogen?

Min uppsluppenhet och glädje som jag broadcastar när jag dansar kanske måste tolkas som: "Jag är kåt!" Eller vad? Kan man inte få vara glad nån gång?
Citera
2011-06-30, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Gerhard

Alkoholen är viktig men inte bara den, frånvaron av moral, normer, ärlighet, seriositet, en andlig livexistensiell hållning. Man gick ut för att träffa någon på riktigt, inte för att vältra sig i sex.

Sodom och Gomorra - det är vad vi skapat. Ligg med alla utan några förpliktelser, och gärna utan kondom. Inte ens det, inte ens en ynka kondom kan de ta på sig för att ta något ansvar för "bytet".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in