2011-06-12, 01:47
Medlem
BDylans avatar
200 Bajenfans slåss just nu på puben Bratt i Falkenberg. Många pikeer med sköld och hjälm försöker stoppa.

Bilder och filmer kommer inatt! Någon annan som bevittnat?
Citera
2011-06-12, 01:50
Bannlyst
Slåss de mot Polisen, Lokalbefolkningen eller en kombination av båda?
Citera
2011-06-12, 01:56
Medlem
BDylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Slåss de mot Polisen, Lokalbefolkningen eller en kombination av båda?
Både och. FFF-Fansen är ju inte kända för sina slagsmål men andra tände ju till. Såg minst 10 pers bli utburna med skador.

Sitter på puben nu och kollar på när polisen försöker få kontroll så bilder och filmer kommer senare.
Citera
2011-06-12, 01:58
Medlem
StockholmSouths avatar
Bussarna går från stockholm imorrn om jag inte är helt ute och cyklar?
Citera
2011-06-12, 02:03
Medlem
trancedreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmSouth

Stämmer bra det. Dom går om ca 3 timmar
Citera
2011-06-12, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmSouth

Jo fast sommartid är det vanligt att många fans gör det hela till en liten minisemester och åker ner tidigare, vilket troligtvis är fallet, här ett gäng Bajenhuliganer som lyckas (shocker! ) hamna i kurr med någon och så är det hela igång och eskalerar.

Vi får se på bilderna och filmerna som vår vänlige TS kommer delge oss senare.

TS kanske vet vad som satte igång det hela?
Citera
2011-06-12, 02:14
Bannlyst
Sinnessjukt barnsliga människor... "Vuxna" män Pinsamt att man själv tidigare som ungdom varit engagerad supporter. Men det var några år sedan nu. Ju äldre jag blev desto mer kom jag ifrån det, vuxna människors beteende runt matcher är bara en av alla saker som gör att man tappar suget rejält.
Citera
2011-06-12, 02:15
Medlem
BDylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
TS kanske vet vad som satte igång det hela?
Bajen-folket fyllde uteserveringen med hejjarramsor, lokala invandrare(primärt) tände till och stället exploderade. Vet inte riktigt vad som hamnade på film då min polare filmade.
Citera
2011-06-12, 02:32
Medlem
DanteAlighieris avatar
Undrar vad straffet från SvFF blir.
Citera
2011-06-12, 02:38
Medlem
SMguld01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Undrar vad straffet från SvFF blir.

Degraderade till div.7
Citera
2011-06-12, 03:20
Medlem
Var på plats och kan medela att det var riktigt ett riktigt blodigt slagsmål. Pikestyrka med hjälmar och batonger var ingenting jag såg men det var ordentligt med bråk. Glas, bord och stolar flög i luften och många som blev skadade, även de som inte hade någonting med bråket att göra. En kille blev ordentligt skadad när någon attackerade honom med en avbruten glasflaska på toletten efter att den värsta tummulten hade lagt sig. GM ska däremot, enligt rykten åkt fast på direkten.

Att det ska ha varit mer invandrare än svenskar inblandade som någon skrev anser jag är rent skitsnack, rassejävel.

Var ett ordenligt polispådrag vid Strandvägen/Halmstadgatan vid tullbroskolan, 2 ambulanser 2 polisbilar och en piketbuss när klockan var drygt 2 då jag begav mig hemmåt, någon som har mer information om vad som hände där?

Riktigt otrevligt med med ett blodfyllt golv när man går och pissar
Är det verkligen det här svensk fotboll går ut på?
Senast redigerad av WestCoast. 2011-06-12 kl. 03:22.
Citera
2011-06-12, 03:30
Medlem
Natteravns avatar
Hur fan orkar tomtarna åka till Falkenberg och starta slagsmål? Spara förfan krafterna till derbyt mot Djurgårn nästa säsong av Superettan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in