Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Som jag förstått det ska detta ha varit orsaken:
Det sitter några bajare på en pub/nattklubb i Falkenberg och sjunger bajensånger. Några lokalbor tycker dom är för högljudda och ber dom dämpa sig. Bajarna sjunger då mer och högre och då lessnar lokalborna och startar slagsmål?
Stämmer detta?
Kan inte svara på vem som startade vad. Men detta är vad jag såg.
När jag kom dit, i sällskap med bla TS, och stod i kön stod en hel del Bajenfans och skrek hejaramsor. Strax bryter bråk ut och ca 4-5 poliser går in tillsammans med vakter för att avvärja bråket. Det fortsätter dock under tiden medan jag och mina vänner betalar, kommer in och ser på medan spektaklet utspelar sig. Jag och en polare går sedan in till baren, han ska beställa en öl medan jag går och hänger in jackan.
När jag står vid garderoben och väntar på min tur att hänga in jackan utbryter bråk strax intill mig. En ordväxling äger rum och en person drar en flaska i huvudet på en annan och flera personer börjar slåss. Jag, med flera ställer oss bakom garderobsdisken för att slippa bli inblandade, strax därefter kommer två tjejer, varav en blöder lindrigt från pannan och också dom går in bakom disken. Därefter kommer snart tre-fyra vakter och avbryter bråket och för bort samtliga inblandade.
Tog två bilder strax efter slagsmålet. En på ett blodigt golv, som TS redan lagt upp, och här kommer den andra som visar en nerblodad garderobsdisk.
http://img200.imageshack.us/img200/1673/img0367iv.jpg
Beklagar kvalitén på bilderna, var inte helt nykter när jag tog den om man säger så