2011-06-12, 03:31
Medlem
http://i.imgur.com/h13ti.jpg

lagom intet-sägande bild men (kanske? ) bättre än inget
Citera
2011-06-12, 03:35
Medlem
Mufffs avatar
Vilka körde bajen mot och var det något speciellt som startade det? Ser fram emot derbyn i superettan mot bajen...
Citera
2011-06-12, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Vilka körde bajen mot och var det något speciellt som startade det? Ser fram emot derbyn i superettan mot bajen...

Startade och startade, av vad jag uppfattade så var det ett gäng grabbar som sjöng (skrålade) något som tydligen skulle vara hejaramsor, de blev mer och mer högljuda tills någon/några fick nog. Sen vart det fight club, fast utan ordning och regler.

Vi kan väl förutsätta att det var Bajengrabbar som skrålade då jag tvivlar att FFF ens har en så stor fan club (10-15 pers)

Kanske inte tillför så mycket, men jag gör mitt bästa.
Senast redigerad av WestCoast. 2011-06-12 kl. 03:41.
Citera
2011-06-12, 04:02
Medlem
Kerubs avatar
Vilka fick däng då?
Citera
2011-06-12, 04:03
Medlem
BDylans avatar
En bild på golvet vid toan som en polare tog: http://imageshack.us/photo/my-images/651/5278db01fcff40cef838de4.jpg

Jag kan, i fyllan, ha överdrivit med 200 personer Men det var betydligt fler än 25-30 som det står i artikeln ovan.

En annan polare har film, han skulle lägga upp när han kom hem..
Citera
2011-06-12, 04:18
Medlem
Fhoobs avatar
Som jag förstått det ska detta ha varit orsaken:

Det sitter några bajare på en pub/nattklubb i Falkenberg och sjunger bajensånger. Några lokalbor tycker dom är för högljudda och ber dom dämpa sig. Bajarna sjunger då mer och högre och då lessnar lokalborna och startar slagsmål?

Stämmer detta?
Citera
2011-06-12, 04:32
Medlem
BDylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob

Det sitter några bajare på en pub/nattklubb i Falkenberg och sjunger bajensånger. Några lokalbor tycker dom är för högljudda och ber dom dämpa sig. Bajarna sjunger då mer och högre och då lessnar lokalborna och startar slagsmål?

Stämmer detta?
Njaa, det var betydligt mer än att några satt och sjöng Bajensånger. Nu när jag nyktrat till lite skulle jag säga att 50-70 personer stod på större delen av uteserveringen och sjöng. Folk blev uppjagade och det började flyga glas, stolar och cyklar. Ca 10 poliser sprang in och försökte få ordning. Efter att större delen blivit utslängda kom 4 pikebilar och några polisbilar med poliser med hjälmar och sköldar och tryckte folkmassan bort över Tullbron.
Citera
2011-06-12, 04:35
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDylan
Njaa, det var betydligt mer än att några satt och sjöng Bajensånger. Nu när jag nyktrat till lite skulle jag säga att 50-70 personer stod på större delen av uteserveringen och sjöng. Folk blev uppjagade och det började flyga glas, stolar och cyklar. Ca 10 poliser sprang in och försökte få ordning. Efter att större delen blivit utslängda kom 4 pikebilar och några polisbilar med poliser med hjälmar och sköldar och tryckte folkmassan bort över Tullbron.

Okej. Upp med videon nu då och fler bilder om det finns tillgängligt.
Citera
2011-06-12, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
http://i.imgur.com/h13ti.jpg

lagom intet-sägande bild men (kanske? ) bättre än inget

Trådskaparen överdriver väl lite, har varit ganska lugn och skön stämning hela kvällen.
Stod och spelade jack och sen helt plötsligt var det kaos där bland människor.

Såg mest människor ifrån STHLM skadade... Har ändå varit på Bratt sen 11 och det har varit städat, vet inte riktigt vad som hände.
Men 200 personer är ju en grov överdrift, de var väl kanske 40 pers ifrån Bajen "Ultra" (som jag nu tror de kallas?) och de var inte otrevliga någon av dem som jag träffade.

Lite ovanligt att se polisen gå i full mundering och med sköldar dock.

Var väl 4-5 polisbussar och några bilar nere vid tullbron.
Senast redigerad av Erzsébet 2011-06-12 kl. 04:44.
Citera
2011-06-12, 04:53
Medlem
Davidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob

Stämmer detta?

Kan inte svara på vem som startade vad. Men detta är vad jag såg.

När jag kom dit, i sällskap med bla TS, och stod i kön stod en hel del Bajenfans och skrek hejaramsor. Strax bryter bråk ut och ca 4-5 poliser går in tillsammans med vakter för att avvärja bråket. Det fortsätter dock under tiden medan jag och mina vänner betalar, kommer in och ser på medan spektaklet utspelar sig. Jag och en polare går sedan in till baren, han ska beställa en öl medan jag går och hänger in jackan.
När jag står vid garderoben och väntar på min tur att hänga in jackan utbryter bråk strax intill mig. En ordväxling äger rum och en person drar en flaska i huvudet på en annan och flera personer börjar slåss. Jag, med flera ställer oss bakom garderobsdisken för att slippa bli inblandade, strax därefter kommer två tjejer, varav en blöder lindrigt från pannan och också dom går in bakom disken. Därefter kommer snart tre-fyra vakter och avbryter bråket och för bort samtliga inblandade.

Tog två bilder strax efter slagsmålet. En på ett blodigt golv, som TS redan lagt upp, och här kommer den andra som visar en nerblodad garderobsdisk.

http://img200.imageshack.us/img200/1673/img0367iv.jpg

Beklagar kvalitén på bilderna, var inte helt nykter när jag tog den om man säger så
Citera
2011-06-12, 05:01
Medlem
Davidos avatar
Har också en annan (tyvärr dålig) bild tagen strax efter att polisen omhändertar två, då liggande, personer i en rondell. Men jag vet inte om dom hade något att göra med bråket på Bratt.

http://img822.imageshack.us/img822/3999/img0371ap.jpg
Citera
2011-06-12, 05:05
Medlem
typ0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davido
Har också en annan (tyvärr dålig) bild tagen strax efter att polisen omhändertar två, då liggande, personer i en rondell. Men jag vet inte om dom hade något att göra med bråket på Bratt.

http://img822.imageshack.us/img822/3999/img0371ap.jpg

En jävla bit ifrån Bratt får man ju säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in