• 2
  • 3
2011-06-19, 15:01
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Micro113: Jag måste bara fråga, diskuterar du just nu något skiljt ifrån topic, på grund av ett uttalande av KobeTai som han/hon/den men all största sannolikhet drog ifrån luften utan någon som helst underbyggnad? Så vitt jag har sett/hört/läst, bortsett ifrån några flummare på nätet, så finns det inget som tyder på att de manliga piketerna kommer bli "sämre" för att det kommer inte kvinnor. Klarar militären att ha kvinnor klarar nog piketen också det.

Tillbaks till ämnet...

Den viktigaste frågan jag vill ha svar på är: Sänkte dom kraven för alla?
Det är ju faktiskt möjligt att de fysiska kraven dom hade förut inte stämde överens med arbetsuppgifterna, och då är det ju helt rätt att ändra dom. Om man då också sänkte dom för alla.
Men om det nu är så att dom "bara" sänkt kraven för kvinnor, hur kan det då vara något annat än mansdiskriminering och potentiellt dåligt för piketen? Om män fortfarande har samma höga fyskrav, varför kan då kvinnor gå under det hela?

Så här i slutet vill jag också säga, att det har gjorts ett försök att få in mer kvinnliga piketer (har funnits i skåne ett bra tag har jag för mig), men det gick inte så bra. Tydligen så har dom en fältövningsdel där dom är ute i flera dagar, för att så hur länge dom klarar det utan att bryta. Dom gjorde den övningen med bara kvinnor, men avbröt efter 2 dagar. Alla bröt ihop.

Om man inte klarar av att anpassa sig till en jobbig situation i ett övningsläge, hur ska man då klara av ett skarpt läge? Jag skulle då inte vilja arbeta ihop med en mentalt instabil människa när mitt eller andras liv kan vara beroende på hur denna personen presterar. Hur många människor ska skadas eller dö innan genusgalningarna inser att deras ide om ett socialt kön endast platsar i en tvångströja i ett madrasserat rum?
Citera
2011-06-19, 16:17
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow

Den viktigaste frågan jag vill ha svar på är: Sänkte dom kraven för alla?
Det är ju faktiskt möjligt att de fysiska kraven dom hade förut inte stämde överens med arbetsuppgifterna, och då är det ju helt rätt att ändra dom. Om man då också sänkte dom för alla.
Men om det nu är så att dom "bara" sänkt kraven för kvinnor, hur kan det då vara något annat än mansdiskriminering och potentiellt dåligt för piketen? Om män fortfarande har samma höga fyskrav, varför kan då kvinnor gå under det hela?

De sänker kravet för tjejerna. Precis som de sänker kraven för tjejerna i alla andra fysiska jobb. Ganska patetiskt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in