• 1
  • 2
2011-06-11, 23:41
Medlem
Tänkte göra ett litet experiment, har 3000 kr att investera i 3 olika saker,jämt fördelat under 30 dagar. Mitt mål är att pengarna efter tidens slut ska ha fördubblats, hur har jag inte en aning om så det är där ni kommer in. Uppskattar tips om inprincip vad som helst förutom aktie investeringar. Och som sagt, det är endast ett experiment!
Citera
2011-06-11, 23:44
Medlem
Hade det funnits en sådan formula så hade den varit guld värd. Tyvärr inte...
Citera
2011-06-11, 23:49
Medlem
Just därför detta är ett experiment och inget i vinst drivande syfte, eller jo visst är målet att komma ut med mer pengar en vad som satsat men gör det mest för kul. Därför vore kul med absolut vilket tips som helst! kom igen vad som...
Citera
2011-06-11, 23:50
Medlem
doubleRainbows avatar
Vad fan tror du? Om det gick så skulle folk inte lägga ut bara 3000, utan 3000 miljarder, och sedan dubbla dem.
Citera
2011-06-11, 23:55
Bannlyst
att köpa något på aktion sedan sälja dyrare bör funka men det finns så klart risk att du inte får det sålt men det är värt ett försök
Citera
2011-06-12, 00:01
Medlem
Om du nu kommer på något brilliant (mot all förmodan) så höll din hemlighet till dig själv. saker och ting fungerar inte på samma sätt i storskala och om många skulle använda samma strategi.

// QuiZi
Citera
2011-06-12, 00:03
Medlem
COYBs avatar
Läs på lite på tradera och blocket vad saker säljs för. Sedan letar du upp närmaste turkloppis och hoppas på ett fynd. Ta med dig vettig mobil och jämför saker du hittar med vad de säljs för på tradera. Hoppas på lite tur!

Själv äger jag ett sådant här matbord http://www.blocket.se/goteborg/PERST....htm?ca=12&w=3 köpt på myrorna för 300kr för 2 månader sedan. Allt det behövde var en rejäl rengöring så var det i prima skick!
Citera
2011-06-12, 00:04
Medlem
b0gfettos avatar
Vad har du för intressen? Om du är datorintresserad så kanske du kan köpa en dator med något småfel i och laga den och sen sälja.
Kan du fordon så kanske du kan köpa en trasig moppe att laga. Har du koll på antikrundan så springer du runt i second hand-affärer och kanske gör ett fynd som du säljer betydligt dyrare än vad du betalat.

Svara på den första meningen så blir det lättare att hjälpa dig.
Citera
2011-06-12, 01:09
Medlem
Cl1ckers avatar
Yeah, dubblingsleken!

Det är ju vad jag försöker med på min blogg!
Citera
2011-06-12, 03:09
Medlem
COYBs avatar
En del borde du satsa på något sportsbet. Är det någon sport du är lite kunnig i? Försök få i hop en dubbel eller trippel till 2ggr pengarna. Borde vara hyffsat säkert.
Citera
2011-06-12, 08:54
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
En del borde du satsa på något sportsbet. Är det någon sport du är lite kunnig i? Försök få i hop en dubbel eller trippel till 2ggr pengarna. Borde vara hyffsat säkert.
Sportsbetting på förhand bör vara ganska osäkert, större risk att förlora allt. Möjligtvis om man kör livebetting isf mot slutet av en match som är 90% avgjord. Med lite tur kanske man får ett odds på 1.10. 9 sådana matcher till så är man hemma sen.

Annars skulle jag nog också försöka köpa billiga prylar som behöver lite uppiffning för att sedan sälja till bättre pris. Finns många gamla fina möbler som bara behöver slipas och oljas/målas/betsas om lite grann så är värdet det dubbla sen.
Citera
2011-06-12, 10:56
Medlem
Ska du dubbla pengarna på 30 dagar kan du glömma aktier och liknande. Om du skall ha hyffsade chanser att lyckas måste du spendera mer tid än det tar att köpa något i internetbanken.

Mitt tips:
1. Köp öronproppar och sälj utanför festivaler och konserter.
2. Köp läskbackar och kyl dom hemma, sen säljer du på nån badplats.
3. Köp titthål som man sätter i dörrar för att se vem som ringt på. Sen går du runt och knackar dörr och monterar upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in