2011-06-11, 20:35
Medlem
Hall

Jag blev mer eller mindre tvingad till att kka antabus igr fredag. Sa att jag inte kunde ta en hel (400mg) utan bara en halv fr annars mr jag illa. Bla bla. Har inte kkat antabus p flera r innan s endast 200 mg igr. Min gissning r att det inte kommer vara ngra problem att dricka ngra bira redan i ikvll. Har man kkat den under en tid s brukar man behva vnta minst 4-5 dagar sen brukar det vara tvr lungt. Jag menar jag hade ju inte kkat nt innan alls bara dessa 200g och vad jag vet s tar det ett tag innan det kickar in om man inte kkar hga doser.

Nn som vet och har provat? Annars fr jag bli frsks kanin
Citera
2011-06-11, 20:50
Medlem
200 mg igr r ett grnsfall. Det r vldigt svrt nr det kommer till antabus. Fr mig skiljer det vldigt mycket frn gng till gng i frga om utsttningssymptom som jag fr nr jag fattar det smarta beslutet att dricka p antabus. Efter 400mg brukar jag kunna dricka efter tre dygn, med ganska milda "biverkningar". Tycker oftast dock att det inte har varit vrt det d det frstr en fylla ganska s ordentligt.

Prva dig sakta framt r vl enda rdet jag kan ge dig, men det kommer med all skerhet synas p ditt ansikte. En social tillstllning r inte att rekommendera.

Behver inte pminna dig att det r ganska s farligt om du fr i dig stor mngd alkohol under en kort tid, s ta det varsamt. Levern tar vldigt mycket stryk utav denna blandningen.

Lycka till.
Citera
2011-06-11, 21:08
Medlem
Jag ppnar frsta len nu s fr vi se hur jag mr. Jag terkommer.
Blir dock jvligt svrt att avgra vad som r vad eftersom jag kommer f en rtt stadig AT snart.
Fr om jag har fattat det rtt s r biverkningarna p antabus+alkohol hjrtklappning, snurrig och rdflammig och varm. Precis som en AT

Men vi fr se. Att det skulle vara direkt farligt med endast 200mg en gng och mttliga mngder alkohol har jag svrt att tnka mig. Skert inte nyttigt men. Nn redig fylla rknar jag ju INTE med.
Senast redigerad av phatfish 2011-06-11 kl. 21:15.
Citera
2011-06-11, 21:32
Medlem
Har druckit en stark l nu 5,2% och jag knner av len men kan inte sga att jag knner av ngra biverkningar alls. Kanske kommer senare. Ass jag e ju rd i fejet, svettas som en gris och har lite hjrtklappning men det hade jag ju innan ox, Varit vaken i 2 dagar och det r ju 25 grader ute liksom. Men vi fr se. Jag ppnar en till.
Citera
2011-06-11, 21:45
Medlem
Ta det frsiktigt. Nr du brjar knna svrighet att andas br du lgga av r min rekommendation. Har varit vldigt nra att ringa ambulansen en gng d jag verkligen trodde att slutet var nra. Ingen lek.
Citera
2011-06-11, 21:57
Medlem
sch, nu har jag druckit tv bira och jag vet inte om det r psykologiskt men jag tycker mig absolu ha lite mer hjrtklappning n vanligt. Ngot ont i huvet har jag i alla fall. Det hade jag inte innan.
Men vntar 10min och provar att dricka en till. Fr jag nnu ner hjrtklappning d, d vet jag ju garanterat vad det kommer ifrn.
Citera
2011-06-11, 22:06
Medlem
Tyvrr lter det som antabusen tar ut sin rtt. Det kommer inte bli bttre. I din sitts hade jag lagt ner, kommer bara bli otrevligare. Finns de som hvdar att man kan dricka sig frbi detta stadiet men av egen gedigna erfarenhet kan jag sga att s inte r fallet.

Det enda som hjlper fr min del har varit kokain, amfetamin och ven opiater, men det r lite av en verkurs...
Citera
2011-06-11, 22:23
Medlem
Ok. Men nu r jag inne p 4 len och hjrtklappningen brjar lugna ner sig s det var nog bara inbillning. Brjar knna mig sm lullig och mr helt ok. Vi fr se. Har bara 6 bira och har druckit 4 nu s har svrt att se hur det skulle kunna bli s mycket vrre. Men jag kan ha fel. Har ju i alla fall ingen andnd eller utslag, Utslag och illamende har jag nmligen ftt en gng.
Citera
2011-06-11, 22:31
Medlem
D kan jag inget annat n att gratulera och ta tillfllet i akt och utbringa ett skl fr alla de som inte lter sig hindras av ptvingade restriktioner.

Skl!
Citera
2011-06-12, 15:09
Bannlyst
Ge fan i att ta Antabus det r en skit medicin , vad menar du med "i tvingad " r du inte vuxen nog att sga ifrn ?
Citera
2011-06-12, 22:53
Bannlyst
nr jag har krt p "halv dos" antabus, s har jag kunnat dricka en brs, vntat p effekterna och sedan kunnat supa mig full en timme senare men det r verkligen inget att rekommendera fast det inte hnde s mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in