2013-06-15, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Är så sugen på havets frukter; bla hummer & ostron.

Var är bästa stället att besöka om man vill avnjuta en rejäl skaldjursplatå?

Jag äter ute relativt mycket och älskar fisk och skaldjur. Kan varmt rekommendera B.A.R!!!!!
Ostronen på le rouge var grymt bra åt ostron till förrätt och halstrad tonfisk till varmrätt förra veckan!!
Har ätit två ggr på det nyöppnade stället Mr French gamla pontus by the sea. Förra lördagen åt jag ostron där grymt bra. Musslorna var fina men själva rätten moules frites kan jag inte rek där. Den 11 maj bara 5 dagar efter öppningen åt jag skaldjursblandning. Grymt besviken.
Sturehof är jag dessvärre inte imponerad av. Ätit där flera ggr och de har ok mat.

Mattias Dahlgren på Grand är superb!!!
Citera
2013-06-16, 20:37
Avstängd
kurt-sunes avatar
På sture hof såklart... Bra priser där tro det eller ej!
Citera
2013-06-23, 21:26
Medlem
Gelys avatar
Någon mer uppdatering? Hur är Wasahof nu?
Citera
2013-06-25, 20:19
Moderator
rotadents avatar
B.A.R. har nämnts och jag tycker att det är riktigt bra. Inte den där mysmiljön som vissa efterfrågar, men riktigt bra mat och en trevlig restaurang. Jag tycker inte att det är farligt dyrt heller om man betänker kvaliteten. Som sagt en del av samma paraply som LUX.
Citera
2014-11-05, 19:54
Medlem
JustZlatans avatar
Kan man inte gå till en saluhall och smaka på ett ostron? Jag antar att det blir mycket billigare än att äta på en restaurang.
Citera
2014-11-11, 15:31
Medlem
B.A.R //Patrik Davidsson
Citera
2016-09-02, 13:52
Medlem
Kaustis avatar
Bumpar denna. Hur ser skaldjursplatå-restaurangerna sig idag? Vilken är bäst sett till prisnivån?
Citera
2016-09-05, 23:55
Medlem
Elementarts avatar
Grand Hotel kommer köra sin skaldjursbuffé mellan onsdagen 14 september och söndagen 9 oktober. Pris: 1345 kr.
Citera
2016-09-06, 00:11
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man inte gå till en saluhall och smaka på ett ostron? Jag antar att det blir mycket billigare än att äta på en restaurang.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Grand Hotel kommer köra sin skaldjursbuffé mellan onsdagen 14 september och söndagen 9 oktober. Pris: 1345 kr.

Billigt är det inget snack om i denna tråd då vi befinner oss i Stockholm. För 1345 kr kommer många finkulturella idioter vara jättenöjda med sig själva. Paradoxalt kommer många även att skratta åt dessa "tattare" som inte har råd med en ännu dyrare skaldjursbuffé.

I Mälaren kan man t ex fånga den invasiva kinesiska ullhandskrabban och göra sitt för ett Sverige som det såg ut under fornstora dagar, dvs ullhandskrabb-fritt. Frisk luft får man på köpet.
Citera
2016-09-06, 19:45
Medlem
PhG.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

Grand är bra, mycket och gott, visserligen rätt dyrt men ska man frossa på hummer och ostron så är det helt ok.
Citera
2016-09-06, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhG.
Grand är bra, mycket och gott, visserligen rätt dyrt men ska man frossa på hummer och ostron så är det helt ok.

"Helt ok"?
Du hittar knappast någon restaurang som gör det bättre för det priset.
Det är ett väldigt väldigt lågt pris för vad man kan äta
Citera
2016-09-07, 06:13
Medlem
Stockholm är en dålig stad för skaldjursälskare, en kall tråkigt platå är nog det sämsta sättet att avnjuta de flesta skaldjur på, imho.

Är det fortfarande inget ställe som kör en varm hink med krabba? Kungskrabba/snökrabba/geoduck/blåkrabba/"softshell" krabba (helst friterad.. :P) saknas ju nästan överallt. Nej, tur att man åker utomlands ibland. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in