2011-06-11, 14:48
Medlem
Skulle vara fantastiskt fint om någon hade tillgång till en hyfsat aktuell postnummerdatabas, inte nödvändigtvis den med gatuadresserna utan gärna den mindre varianten med kommunnamn, kommunkod, postort, postnummer och a-regionkod. Gärna även länskod, dock ej nödvändigt. Information kan kosta pengar och det här är faktiskt kommersialiserat område… Det finns gammal låst tråd om detta, därför skapar jag en ny tråd, för att se om det tillkommit något nytt.
Citera
2011-06-12, 09:21
Medlem
En sådan databas skulle jag också behöva!
Citera
2011-06-13, 17:00
Medlem
Oppipoppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donPedro
Skulle vara fantastiskt fint om någon hade tillgång till en hyfsat aktuell postnummerdatabas, inte nödvändigtvis den med gatuadresserna utan gärna den mindre varianten med kommunnamn, kommunkod, postort, postnummer och a-regionkod. Gärna även länskod, dock ej nödvändigt. Information kan kosta pengar och det här är faktiskt kommersialiserat område… Det finns gammal låst tråd om detta, därför skapar jag en ny tråd, för att se om det tillkommit något nytt.

http://www.posten.se/i/kampanj/postn...nummersok.jspv
Citera
2011-06-13, 18:08
Medlem
Hej Oppipoppi: Det vi är intresserade av är dokument som innehåller all den information som finns i gratisprodukten Postnummerguiden. Dokumenten kallas postnummerfiler. Postnummerguiden däremot är ett program som utför en sökning i en dold datafil och endast visar upp en lista på alla träffar i sökningen, och där du kan kopiera en rad i taget, medan postnummerfilerna som vi vill ha innehåller rådata. Och de är, litet trist kan man väl tycka, filer som man får betala en bra slant för. Se här…

http://www.postnummerservice.se/webb...erfilen-extra/
Citera
2012-05-06, 18:33
Medlem
Hallå! Hur gick det för er andra? Någon som fick tag i filen? Är också sjukt sugen på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in