Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-06-12, 05:03
Medlem
Ramels avatar
Det är väldigt intressant att få läsa andras erfarenheter och historier. Men jag skulle vilja tillägga att jag vid det här läget blev övertygad om att jag bara har någon psykosliknande sjukdom och inte själva psykosen i sig, då psykosen verkar vara allvarligare än vad jag trodde. Vad som dominerar hos mig är mest overklighetsuppfattningar, brist på logiskt tänk och konstant trötthet/svaghetskänsla inte minst olustkänslor.
Citera
2011-06-12, 08:16
Medlem
echelonxs avatar
Vad har du fått för medicin och diagnos? Du behöver inte berätta om du inte vill.

Jag hoppas du inte får schizofrenidiagnos för då är man ibland dömd för livet.

Ibland är det så illa att du kan hamna på gruppboende.
Senast redigerad av echelonx 2011-06-12 kl. 08:22.
Citera
2011-06-12, 09:56
Medlem
Ramels avatar
Näe då, inget sånt. Har inte fått diagnos ännu. Tar Risperidon förövrigt.
Citera
2011-11-29, 18:46
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramel
Näe då, inget sånt. Har inte fått diagnos ännu. Tar Risperidon förövrigt.

Om du inte fått en diagnos men ändå blir tillskriven antipsykotiskt läkemedel så är det ju helt sjukt. Se till att få prata med någon och ta upp det här.
Citera
2011-11-29, 19:38
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Du är knappast i en ren psykos just nu eftersom du har insikt i ditt tillstånd. För att diagnostisera ett psykotiskt tillstånd krävs att en läkare gör en utförlig bedömning, det är inget du kan göra på egen hand. Alla symptom du beskriver kan dock stämma in på en depression, du skulle kunna lida av någon psykisk diagnos där dessa symptom kan innefattas. Har du inte redan gjort det så bör du kontakta öppenpsykiatrin och få vård.
Lycka till och må väl,
Citera
2011-11-29, 19:39
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Vad har du fått för medicin och diagnos? Du behöver inte berätta om du inte vill.

Jag hoppas du inte får schizofrenidiagnos för då är man ibland dömd för livet.

Ibland är det så illa att du kan hamna på gruppboende.
I viss mån håller jag med dig om att vissa diagnoser kan vara för livet, men det finns ändå många som lyckas leva fungerande lyckliga liv trots exempelvis Schizofreni.
Citera
2011-11-29, 19:47
Medlem
lolitadreamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaruhaenglass
Om du inte fått en diagnos men ändå blir tillskriven antipsykotiskt läkemedel så är det ju helt sjukt. Se till att få prata med någon och ta upp det här.
Man brukar få neuroleptika utskriven för ångest och depression, inte bara
psykoser.
Citera
2011-12-02, 23:31
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitadreamin
Man brukar få neuroleptika utskriven för ångest och depression, inte bara
psykoser.

Då pratar vi om svårare depressioner. Manodepression osv. Aldrig för en att man bara har ångest eller har lite overklighetskänslor (som är nära besläktade med ångest och depression). Då skrivs det ut SSRI/SNRI eller Benzo.
Citera
2011-12-21, 14:39
Medlem
Jag lever med "psykos".

Mamma har tvingat mig till vård och varje gång har jag fått antipsykotisk medicin utskriven. Det spolas ner i toaletten varje gång. Allt handlar om självkontroll. Upplever du negativa känslor är det en varningsklocka från din "själ", för din hjärna är inte i kontroll.

Think right with a straight mind. Självkontroll. That's about it.

Självkontroll är det svåraste just nu med tanke på den linjära tidslinjen vi befinner i oss just nu. Självkontroll kan reflekteras i allt.
Citera
2011-12-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edelweise
...

Hur fan skriver du som egentligen? Min röv skulle ha skrivit bättre om den led av parkinsons!

Jag njuter faktiskt av frånvarokänslor när jag har sådana känslor, det ger ju ett nytt perspektiv på saker och ting och man ifrågasätter ens egna existens och omgivningens existens. Ens egna inre känns som ett universum i sig och man värdesätter den mer än det externa, vilket börjar kännas meningslös och tråkig.

Som alla andra har påpekat så tror jag också att du lider av en depression, men att du samtidigt har frånvarokänslor är ganska märkligt, du kanske är i förstadiet till en psykos?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in