• 2
  • 3
2011-06-11, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anpe91
Intet r inte ngonting man har lyckats demonstrera. Intet r endast ett koncept. Drfr br vi inte basera teorier p att intet existerar.

Precis som du ppekar s kan man inte jmfra Jorden med en Bil. Bilar har srskilda drag som gr att vi knner igen de som mnskligt gjorda. Med andra ord s utesluter det att vi inte skapat bilar. Planeter r ingenting vi knner igen som skapade. Dremot har planeter, solsystem och galaxer naturliga frklaringar p hur de uppkommer.

Min freslagna teori sger ju iofrsig att ingenting inte existerar, utan det finns alltid ngon form av dimension som samtidigt existerar. Dock anvnder jag intet som koncept,fr att i min teorin frklara att ngot snt inte finns.
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2011-06-11 kl. 19:14.
Citera
2011-06-12, 12:24
Medlem
anpe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Min freslagna teori sger ju iofrsig att ingenting inte existerar, utan det finns alltid ngon form av dimension som samtidigt existerar. Dock anvnder jag intet som koncept,fr att i min teorin frklara att ngot snt inte finns.

Ah, okej.
Citera
2011-08-26, 03:22
Medlem
Julistajas avatar
Ahem.. fr att svara p TS "teori" (orkade inte lsa hela trden, sry) s kan jag sga att naturlagar+dimension kan aldrig skapa ngot. Betnk detta att de fyra fundamentala krafterna var tvungna att koexistera exakt samtidigt fr att universum ver huvud taget ens skulle ha en chans att fungera ver huvud taget, d talar vi allts om att: svag och stark krnkraft, elektromagnetiska kraften och gravitationskraften, dessa fyra mste existera "fdas" exakt samtidigt och vara i direkt balans med varandra fr att - som tidigare nmnt - universum ver huvudtaget ska existera... tron p att detta i sig skulle ha skett av sig sjlvt r... ja befngt helt enkelt. Dessutom... vad fanns innan "Big Bang"? Varifrn kom all materia?
Citera
2011-09-21, 07:16
Medlem
liffens avatar
Universum innehller ngot men om detta ngot r perfekt jmnt frdelat kan inga punkter skiljas frn omgivningen. I ett sdant tillstnd saknar begreppet "avstnd mellan tv punkter" innebrd vilket innebr att det inte finns ngot rum. Och inga punkter ndrar lge i frhllande till varandra s att en hndelse intrffar. I ett sdant tillstnd finns allts ingen tid.

Det finns allts ett mjligt tillstnd utan rum och tid. Under ondlig tid genomlper ett ndligt universum alla mjliga tillstnd ondligt mnga gnger. Men eftersom det finns ett mjligt tillstnd dr rum och tid inte existerar kommer tiden att ta slut nr vi kommer dit. Vi kommer frn Nirvana och vi gr mot Nirvana. Kanske har det vid ett eller flera tillfllen intrffat ngon Big Bang.

Ett starkt std fr antagandet att universum r ndligt r Olbers paradox.
Citera
2011-09-21, 09:05
Medlem
Kanske-Ingens avatar
...Dimensioner...kanske inte finns , har ni tnkt p det ?
Dimensioner stter grnser fr allting men allting kanske stter grnserna fr dimensionerna ocks...
Dimensioner r ytterliggare ett mnskligt phitt fr att frska beskriva och dela upp fr att frklara det som verkligen finns.
Ett skp r ett skp ...sedan har den hyllor , ldor ,hjd,bredd,djup,lukt,yta mm , nr vi frsker beskriva det,men det r fortfarande ett skp som str dr,med molekyler,atomer osv.
Att vi sedan har lrt oss att gra berkningar ver dimensioner och bygga utifrn dem , sger inte att vi frstr hela bilden.
Vi har lrt oss att hitta i mrkret , och anvnder vr teknik fr att hitta framver ocks , men vi har inte lrt oss att tnda lampan n,och kommer frmodligen aldrig att lra oss heller....
My humble opinion.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in