• 1
  • 2
2011-06-10, 20:41
Bannlyst
Egen teori:

Det finns inte ngot som r ingenting. Utan minsta gemensamma nmnare r: dimension+naturlagar.

Dimension+naturlagar=har i sin tur skapat allt som finns. Dvs, big bang r ftt ur dimension+naturlagar.

Det kan inte heller finnas bara naturlagar. Utan en dimension r alltid tvungen att existera. Detta eftersom ingenting inte att komma frn ingenting. Fr att naturlagar ska kunna ta effekt, s mste den agera i en dimension.

Dimension och naturlagar, kan dock skapa ngot ,nr n och d integrerar med varann. Lter logiskt att naturlagarna lter dimensionen att typ skapa massa genom positiv materia och negativ materia, men att summan nd blir 0 av plus och negativt....s ngon energi har ju inte skapats frn ingenting, utan d och n, tilltter bara instabiliteter av olika former.

Hur denna "frsta" dimension r artad, r givetvis omjligt att besvara och det knns tmligen irrelevant att undra hur den r artad. Den r ngot som saknar vare sig tid eller rum ,och r inget vi kan relatera till nd.
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2011-06-10 kl. 20:49.
Citera
2011-06-10, 21:22
Bannlyst
I och med att du stller den frgan s utgr du frn att "big bang" har funnits. "big bang" har troligtvis aldrig intrffat.
Citera
2011-06-10, 21:28
Medlem
S d fanns ingenting innan dimensionen d? Vem skapade dimensionen. Det kan ju inte varit ingenting eftersom ingenting inte kan skapa ngot.
Senast redigerad av Criminal 2011-06-10 kl. 21:31.
Citera
2011-06-10, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
S d fanns ingenting innan dimensionen d? Vem skapade dimensionen. Det kan ju inte varit ingenting eftersom ingenting inte kan skapa ngot.

Fr mig r det helt logiskt att en dimension alltid existerat, och den behver inte ha ngot skapelsegonblick, d den inte innehller ngon information(ssom energi,mass osv),eftersom det bara r en allexisterande dimension.

Jag har svrt att beskriva hur. men alternativet, r att ngot kom frn ingen dimension alls, dvs frn ingenting vilket lter nnu mer ologiskt
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2011-06-10 kl. 21:38.
Citera
2011-06-10, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SGT.O
I och med att du stller den frgan s utgr du frn att "big bang" har funnits. "big bang" har troligtvis aldrig intrffat.

Jass. All vetenskap sger s.
Citera
2011-06-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Fr mig r det helt logiskt att en dimension alltid existerat, och den behver inte ha ngot skapelsegonblick, d den inte innehller ngon information(ssom energi,mass osv),eftersom det bara r en allexisterande dimension.

Jag har svrt att beskriva hur. men alternativet, r att ngot kom frn ingen dimension alls, svs frn ingenting vilket lter nnu mer ologiskt

Att prata om snt hr r en mindfuck som heter duga. Allting mste ju vara ngonting ven om det r ingenting. ven en dimension r ju ngonting. Utan en dimension hur ska ngot kunna "f plats". ven en dimension mste ha ngon typ av grund. Nu r vi inne i det djupt min vn
Citera
2011-06-10, 21:43
Medlem
majak0vskijs avatar
Criminal - Vad menas med att en dimension mste ha en grund? Snlla frklara lite mer.
Citera
2011-06-10, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Jass. All vetenskap sger s.
"Vetenskapsmn" r inte ngra hgre auktoriteter eller ngot. Ska du svlja allt vad de kommer med?
Citera
2011-06-10, 21:49
Bannlyst
Citat:
Att prata om snt hr r en mindfuck som heter duga. Allting mste ju vara ngonting ven om det r ingenting. ven en dimension r ju ngonting. Utan en dimension hur ska ngot kunna "f plats". ven en dimension mste ha ngon typ av grund. Nu r vi inne i det djupt min vn

Ja precis. detta r vldigt abstrakt, och jag tror det blir fr abstrakt fr de flesta.
Citera
2011-06-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majak0vskij
Criminal - Vad menas med att en dimension mste ha en grund? Snlla frklara lite mer.

Bara spekulerar. Har ingen aning faktiskt precis som alla andra. Men det knns ju som allt som verhuvudtaget r ngonting mste ha ngot annat fr att verhuvudtaget finnas. D kan man ju g tillbaka hur lngt som helst. Men man kommer aldrig hitta den absolut FRSTA grunden....eftersom ven den mste ha en grund.
Citera
2011-06-10, 21:59
Medlem
anpe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGT.O
"Vetenskapsmn" r inte ngra hgre auktoriteter eller ngot. Ska du svlja allt vad de kommer med?

Dessa "vetenskapsmn" r de som testar pstenden som gr att vissa blir fakta och andra visas vara felaktiga. Detta r den vetenskapliga metoden fr att n sanning. De r allts "auktoriteter" p det sttet att det r de som kommer med resultat som kan testas.
Att anta att intet existerar och drfr anta att ngonting mste uppkomma drifrn r ljligt. Intet finns inte.
Citera
2011-06-10, 22:00
Bannlyst
Citat:
Bara spekulerar. Har ingen aning faktiskt precis som alla andra. Men det knns ju som allt som verhuvudtaget r ngonting mste ha ngot annat fr att verhuvudtaget finnas. D kan man ju g tillbaka hur lngt som helst. Men man kommer aldrig hitta den absolut FRSTA grunden....eftersom ven den mste ha en grund.

Det krvs lite skills nu fr att hnga med. ANnars hade ju inte detta varit en sn olst gta fr mnskligheten och typ alla mnniskor som ens funderar p det Att frst att en dimension alltid funnits, mste jag sga r otroligt abstrakt. Att bara inse det anpe91 sger, att ingenting inte finns, med full skerhet och vertygelse(snitt personen r inte vertygad om att ingenting inte finns), krver ocks skills utver det normala....d till och med jag varit i snna villospar att ngot kan komma frn ingenting, dvs ingenting + naturlagar. Det r otroligt ltt att gra misstag i tankegngarna i p dessa abstrakta niver. Sen kom jag dock p att naturlagar dock mste agera i ett flt av dimension, och inte kan agera i ingenting, vilket r en nt att kncka ocks anser jag.
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2011-06-10 kl. 22:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in