Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-10-21, 21:21
  #13
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Nu börjar vi komma nån vart!

Citat:
Ursprungligen postat av muddafrikka
Ölen som jag direkt kommer att tänka på är Alus Turbo

Jag vill bestämt minnas att Alus betyder öl på litauiska. Skulle min kvalificerade gissning stämma så pratar vi alltså om en Litauisk brygd.
Citera
2004-10-22, 15:34
  #14
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlik Morozov
Jag vill bestämt minnas att Alus betyder öl på litauiska. Skulle min kvalificerade gissning stämma så pratar vi alltså om en Litauisk brygd.
Jepp, stämmer bra att 'alus' är öl på litauiska.

Dock så var det nog inte just Alus Turbo som Du sökte, utan Turbo Disel:
http://www.alecoq.ee/index.php?action=prods_change&lang_ID=2&prod_group _ID=1&prod_ID=212

Mystery solved.

För dem som inte orkar trycka på länken så måste jag dela med mig av produktbeskrivningen:
Citat:
Turbo Disel a strong light beer. Question is not who`s got bigger but who is stronger. Powerful Turbo Disel is guaranteed to rock the house at any time. Manly taste and strong proof may even squeeze a tear out of a weaker individual. Let`s see now who is the Man. Because Men don`t cry.

Frågan är väl bara om vilken öl som försöker åka snålskjuts på vilkens varumärke av dem båda?
Citera
2004-10-22, 19:30
  #15
Medlem
Härligt! Jag visste att den fanns.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback