2004-10-27, 23:41
Medlem
Robin Woods avatar
Dom har lärt sig slicka åt rätt håll dom stackars krakarna!
jag har läst Ulf nilsson vid några tillfällen, man kan inte annat än att skratta ibland åt hans steppande bland krystade uttalanden om det ena eller det andra. Han gör väl kanske vad han kan för att man ska kunna läsa mellan raderna, om vad han tycker.
Citera
2004-10-28, 11:42
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Hur ska man kunna göra dessa journalister mer oberoende av den politiska censur som trots allt råder, och att de som har något självständigt innre tar sitt förnuft och vågar stå för en annan vinkel, rakt i motsatts till det de är tvungna att skriva?

Har hört ryktas att den som gjorde det filmatiserade reportaget om Pridefestivalen som TV3 visade i Insider fått ta en del stryk ifrån Aschberg för att det inte var som han ville att det skulle vara.....(att Aschberg ville demonisera Marc och rörelsen råder ju inget tvivel om....att reportaget var -som det ska vara- objektivt fick honom att spåra ur....att han själv inte lyckades demonisera ND torde ju göra honom än mer hatisk....men,men,han kan ju alltid skriva ett inlägg i Expo och få med sig de han vill av denna publikations läsare...eller snarare denna publikation som får hjälp av annan att ö.h.t. komma ut's läsare....)
Citera
2004-10-28, 14:48
Bannlyst
Det där med att Aschberg är engagerad (pröjsar lite stålar) inom/till Expo
förvånar. SD är ju mer betydligt mer Israelvänliga än vad (s) och Expos vänstervridna redaktion någonsin varit. SD är helt klart pro-israel.

Aschbergs egagemang (tror jag) är att han vill visa sig karl och
våga ta emot stötarna från de faaaaarliga SD och ett halvdussin
förvirrade alkoholiserade wanna bee nazzar. Alt 2 är att A är gammal
polare med Steig.

A ger ett intelligent intryck, jag tror inte att han är medveten om vad Expo
egentligen har för uppdrag.
Citera
2004-10-28, 23:58
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Det där med att Aschberg är engagerad (pröjsar lite stålar) inom/till Expo
förvånar. SD är ju mer betydligt mer Israelvänliga än vad (s) och Expos vänstervridna redaktion någonsin varit. SD är helt klart pro-israel.

Aschbergs egagemang (tror jag) är att han vill visa sig karl och
våga ta emot stötarna från de faaaaarliga SD och ett halvdussin
förvirrade alkoholiserade wanna bee nazzar. Alt 2 är att A är gammal
polare med Steig.

A ger ett intelligent intryck, jag tror inte att han är medveten om vad Expo
egentligen har för uppdrag.

A ger ett intelligent intryck? Hur kan han då vara omedveten om vad expo sysslar med, eller är A bara utstuderat låtsasmedveten, och vet om vad som försigår, men utått sett nekar till faktum, för att inte bli sedd som något annat vid eventuellt maktskifte, och på så sätt ändå kunna figurera så som han gör idag. Då är han intelligent, men kanske bara upplärd, man kan faktiskt klara sig utan honom.
Citera
2004-10-29, 12:10
Bannlyst
Jag har inte en aning om vad A sysslar med inom Expo. jag t r o r att han bara "lånar" ut sitt namn och möjligtvis umgås/umgåts med några av Expo-klanen privat som polare. Kanske han bara tycker att det är fränt att vara kaxig mot "nazister". Jag tror inte att A skulle stödja Expo om han fick reda på sanningen att de tom utnyttjar röda korset för sitt välavlönade regeringsuppdrag.

Hela Expos koncept är ju absurt. Man arbetar mot rasism och "främlingsfientlighet" men BARA om det kommer från höger
och BARA om man får betalt för det.
Citera
2004-10-30, 10:56
Medlem
Buddy Christs avatar
R.A verkar ha råd att stödja expo ekonomiskt. 540 miljoner har han visst råd att låna ut. Inte illa för en journalist och programledare.
Citera
2004-10-30, 14:52
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Jag tror inte att A skulle stödja Expo om han fick reda på sanningen att de tom utnyttjar röda korset för sitt välavlönade regeringsuppdrag.

Aschberg stöder inte eXpo,han sitter med i eXpo's styrelse....så han lånar inte ut sitt namn på något vis.(vilket han också påpekade i Insider då Marc påpekade att han var del av eXpo med svaret -inte direktcitat- "min inblandning i eXpo är nog rätt välkänd")
Citera
2004-10-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddy Christ
R.A verkar ha råd att stödja expo ekonomiskt. 540 miljoner har han visst råd att låna ut. Inte illa för en journalist och programledare.

540 !!!??? Millar?
Var fan har Haschberg fått dessa pengar från? Måste ju ändå va en felskrivning från Häxpressen?

Nog för att R Haschberg verkar va medicinskt-stupid men så jävulens dum i huvet att låna ut 20 millar + en ev. revers på 520 millar utan säkerhet skulle inte ens en Kommunist-Retard som Ohly göra? Fan Trot?
Citera
2004-10-31, 13:06
Medlem
konspiratörens avatar
Lär dig skriva arma sate.

Expos stöd kommer från sluskvänster-personligheter och miljonär- skalbolagsjudar. sök och ni skall finna.
Israel har inget med saken att göra. Det är den sionistiska agendan, att vara antinationella i diasporan, och starkt nationella i israeliska frågor.

Så är till ex. den judiska B´nai B´rith i Canada positiva till sharia-lagar.
Citera
2004-10-31, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konspiratören
Lär dig skriva arma sate.

Expos stöd kommer från sluskvänster-personligheter och miljonär- skalbolagsjudar. sök och ni skall finna.
Israel har inget med saken att göra. Det är den sionistiska agendan, att vara antinationella i diasporan, och starkt nationella i israeliska frågor.

Så är till ex. den judiska B´nai B´rith i Canada positiva till sharia-lagar.

De birdragen är små. Expo är i princip en konsultfirma åt sossaran och får pengar av sossarna via allmänna arvsfonden. Det säger ju sossarna själva.
Expo höll ju på att gå omkull för en tid sedan men det fixade ju Steinkvist.
Citera
2004-11-01, 02:46
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
540 !!!??? Millar?
Var fan har Haschberg fått dessa pengar från? Måste ju ändå va en felskrivning från Häxpressen?

Nog för att R Haschberg verkar va medicinskt-stupid men så jävulens dum i huvet att låna ut 20 millar + en ev. revers på 520 millar utan säkerhet skulle inte ens en Kommunist-Retard som Ohly göra? Fan Trot?

Jag reagerade verkligen på det jag läste i expressen!
aschberg måste leva med någon slags dubbelmoral, men det verkar ju vara sådant man ska syssla med, för att kunna vara i rampljuset.
Sitta i expo:s s.k styrelse? Hur kunde han få en plats där?
Kan det handla om pengar enbart, eller är det andra orsaker som gör att aschberg är med där?
Om han sysslar med fastighetsaffärer i dom prisklasserna, och är så dj-la dum att han låter tvivelaktiga personer vara honom behjälplig med att göra sig av med 19miljoner, tycker jag att det talar sitt tydliga språk om vad resten han håller på med, expo alltså, rätt person på rätt plats.
Citera
2004-11-02, 13:23
Bannlyst
Okej Robin Wood

Vad händer nu då med din nyvunna kunskap?
Du kan pröva att fråga här med, här finns en del kunskap om Expo.
Exilen är för övrigt ett forum Steig aktivt försökt att lägga ner
eftersom man talade om FEL saker.

http://www.exilen.org/debatt/list.php?f=17
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in