2004-11-02, 20:55
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Okej Robin Wood

Vad händer nu då med din nyvunna kunskap?
Du kan pröva att fråga här med, här finns en del kunskap om Expo.
Exilen är för övrigt ett forum Steig aktivt försökt att lägga ner
eftersom man talade om FEL saker.

http://www.exilen.org/debatt/list.php?f=17

Man kan se framför sig hur sossar och resten froterar sig, och njuter av sin maktposition.
Så tanken(som jag har) på de existerande ordensällskapens funktion i sammanhanget är kanske inte fel. Men där har man också en lite större blandning av politisk tillhörighet, men funktionen är densamma, man hjälper varandra, oavsett partifärg kan jag tänka mig. expo:s roll där kan jag tänka mig är nog mera att vara till, om dom finns med i dessa sammanhang överhuvudtaget.
Det som berör är ju framförallt det arbete som utförs av expo, som att lägga sig i de olika forumens debatter, och dessutom legalt s.a.s. för en politisk åskådning, det måste finnas möjlighet att stoppa en sådan tvivelaktig organisation. Vad säger EU exempelvis om deras sätt att arbeta, för mej liknar det mest en kopia av KGB eller Stassi. För mig är det också en hemlig agenda, mer än ett seriöst arbete från deras sida, om att se på de problem som egentligen uppstått genom en oseriös framförd politik. Men man slår inte undan den sked som matar verksamhetens behov, sina egna politiska syften.
Citera
2004-11-02, 23:15
Bannlyst
Här har du mer vatten på din kvarn.
En mycket intressant text om hur DN och Per Nuders fru verkar
åsiktsregistrera "oliktänkare".

http://www.bgf.nu/fiin/
Citera
2004-11-03, 18:01
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Här har du mer vatten på din kvarn.
En mycket intressant text om hur DN och Per Nuders fru verkar
åsiktsregistrera "oliktänkare".

http://www.bgf.nu/fiin/

Tittar man på 2001 på BGF, hittar man texten om expo, i statlig tjänst!
Inget som jag förvånar mig över, eller rättare sagt inget folk förvånar sig över idag. Lika litet som det är klart som korvspad för alla indoktrinerade vänstersymatisörer, hur läger är i landet idag. Mest med tanke på den ekonomi som regimen dragit på sig för svenska folkets räkning. Eller är dom så pass lågbegåvade att dom inte har en aning om vad som sker?

Visserligen kan man tänka sig en anarkistisk baktanke i sammmanhanget!att bryta ned samhället och ordna med så mycket oordning det bara går, det gynnar ju deras syften.

Vilka är det som får betala detta elände? du och jag! De sittande har ju redan ordnat det för sig sedan länge, och behöver inte bry sig om utgången.
Kan tänka mig att dessa förädare har det så pass ordnat så de kan lämna Sverige ganska snabbt om så krävs.
De skiter fullständigt i folket, bara de kan uppfylla sina egna behag, då är det bra.
Ta exempelvis Landshövding L.Å. Lagrell! denne hade mage att bjuda sina kollegor landshövdingar på en brakfest, som kostade skattebetalarna 400.000:- tror det var förra året.Vet inte om han fick tillbaka notan han sände till den kommun han företräder. Hur det gick vet jag inte, men att själva beteendet talar ju om vad dom håller på med.

Vad har samhället för nytta av sådana verksamheter som han sysselsätter sig med. Personligen tycker jag det mer ser ut som att man har samlat på sig en samling personer som man inte har någon nytta av, i det stora hela, och som kan bete sig lite hur som helst, enbart för att man kan inte sätta åt dom i det system som dom är verksamma i, enbart för att om man gjorde det, då skulle dessa herrar och damer kanske låta munvädret fladdra alltför mycket om deras inbördes smutsiga handlingar, och som då skulle komma till allmänn kännedom.
Tänker mest på hur samhället(systemet SAP och resten av rövslickarpacket) fungerar i stort. Har läst Anders Isakssons bok "Den politiska adeln, och det får känneteckna den verklighet vi lever i idag.

L.Å.L handlande får ses som en PK-handling, eftersom han med flera får hållas. En bra måttstock för de medvetna! Och man kan undra hur resten egentligen mår, då deras eget handlande, och "moraliska frihet" ger sig i uttryck i att låta samhället få den utveckling som är.

När dagens ungdomar "afa" har lekt färdigt och ska inträda i vuxenvärlden, kommer de att inse att alla inte kan få en plats i solen som dom trodde.
Utan de kommer att förstå hur utnyttjade de blivit av personer som har mer på fötterna och enbart jobbar för sina egna syften, dessa afaiter, vart ska dom ta vägen. Vem ska få ta det ansvaret, att hjälpa dessa tillrätta i samhället. När dom inser det omöjliga i att upprätta en anarkistisk stat.
Citera
2004-11-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrSVensk
Har hört ryktas att den som gjorde det filmatiserade reportaget om Pridefestivalen som TV3 visade i Insider ....)

Detta reportage missade jag helt (för min TV är paj). Vad handlade det om ?
Citera
2004-11-04, 02:42
Medlem
Allt detta är ju ren och skär skandal ! Trodde aldrig att det stod så illa till med demokratin i detta land
Ni som vet så mycket om detta - skriv ihop alla fakta ni har i ärendet, kopiera och skicka till olika nyhetsbyråer, tidningar och tv-stationer.
Men se till att skicka det utomlands !
Hur mycket skulle inte t.ex en dansk tidning älska att kunna trycka till svenska regeringen i sin blaska ? Storebror sverige med sitt barsebäck och sina fulla turister som invaderar roskilde på jakt efter öl och köpenhamn på jakt efter öl och prostituerade. Dom skulle älska det och blaskan skulle sälja som smör !
Förhoppningsvis så blir det så pass mycket liv att det hörs ända till svea rike
Citera
2004-11-04, 03:39
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoax
Allt detta är ju ren och skär skandal ! Trodde aldrig att det stod så illa till med demokratin i detta land
Ni som vet så mycket om detta - skriv ihop alla fakta ni har i ärendet, kopiera och skicka till olika nyhetsbyråer, tidningar och tv-stationer.
Men se till att skicka det utomlands !
Hur mycket skulle inte t.ex en dansk tidning älska att kunna trycka till svenska regeringen i sin blaska ? Storebror sverige med sitt barsebäck och sina fulla turister som invaderar roskilde på jakt efter öl och köpenhamn på jakt efter öl och prostituerade. Dom skulle älska det och blaskan skulle sälja som smör !
Förhoppningsvis så blir det så pass mycket liv att det hörs ända till svea rike

Tack för ditt intresse för att du skriver i denna tråd, hoppas att du kan leva ditt liv, utan komplikationer, som att bli attackerad av sluskvänstern exempelvis.

Skulle vilja veta om någon har information om exempelvis Stieg Larsson mer än att han arbetar med expo. Hans förehavanden som trotskist exempelvis.
Citera
2004-11-04, 08:58
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Detta reportage missade jag helt (för min TV är paj). Vad handlade det om ?
Reportaget visade (bitar av) vad som hände i sammandrabbningen
mellan (a)FA och NDU under pridefestivalen. Det var ä'ven klippt så att man kastat om ordningen på händelseförloppet lite för att få "rätt" vinkle på det man ville visa upp. En intervju i "dokumentärstil" ingickg också, den intervjuade har en relation till en målsägande
Citera
2004-11-04, 14:25
Bannlyst
Det här hittade jag om expo

http://www.bgf.nu/fiin/1998/1b.html

http://www.bgf.nu/fiin/2001/2e.html

http://www.bgf.nu/fiin/2002/2d.html

http://www.bgf.nu/fiin/1996/1e.html

Intressant text:
Dagens Nyheters kartläggning av det svenska invandringsmotståndet
http://www.bgf.nu/fiin/1998/5c.html

Det torde inte råda någon som helst tvivel om att (s) fortsatt med politisk åsiktsregistrering även efter IB skandalen. Nu gör man det dock genom ombud.
Citera
2004-11-04, 15:27
Medlem
Robin Woods avatar
Man blir så förbannad, att man nästan får lust att slänga ut dom ur landet, om tillfälle skulle erbjudas naturligtvis.

Det här med nationell Allians exempelvis, skulle man nog ta och stödja ekonomiskt, med vad man har råd med. Så djävla lumpet av de ansvariga i frågan att det är straffbart faktiskt.
Blågula frågor och andra verksamheter ska ha all beundran för det dom gör i fråga om upplysning
Citera
2004-11-05, 11:06
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Reportaget visade (bitar av) vad som hände i sammandrabbningen
mellan (a)FA och NDU under pridefestivalen. Det var ä'ven klippt så att man kastat om ordningen på händelseförloppet lite för att få "rätt" vinkle på det man ville visa upp. En intervju i "dokumentärstil" ingickg också, den intervjuade har en relation till en målsägande

Jag håller med i stora drag,men jag tyckte att reportaget (precis som Aschberg enligt ryktena tyckte och inte gillade då han ville ha det vinklat) att det var rätt så objektivt,fr.f. allt om man tar programmet det visades i och dess utgångspunkt som grund...(men hur man ser det hela är ju ytterst personligt....så vi har nog båda rätt och/eller fel.... )
Citera
2004-11-05, 11:13
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Det här med nationell Allians exempelvis, skulle man nog ta och stödja ekonomiskt, med vad man har råd med.

Det finns ingen inom den Nationella rörelsen som ser ner på ett bidrag på 10:- som exempel...vissa har inte råd med mer...dessa tio spänn kan vara en större uppoffring än tiotusen är för någon annan....(visst kan siffran se "löjlig" ut...men det är ändå en gåva given av kärlek och den som skrattar åt summan är också den som antingen inte givit något eller kunde gett mycket mer....den av oss som arbetar i vardagen och för rörelsen kommer knappast skratta åt en "struntsumma"....)
OBS! jag talar vare sig för eller mot någon rörelse...
Citera
2004-11-07, 20:35
Bannlyst
Här avslöjar Hanne Kjöller på Dagens Nyheter hur EXPO ljuger och hittar på intervjuer som aldrig existerat:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=577&a=240277

Citat:
"Efter att Cecilia Englund, smetat ned de "invandrardebattörer" hon inte gillar med högerextremistiskt klet, hoppar hon raskt över till en intervju hon gjort med islamologen Jan Hjärpe. Hon skriver att han "skrockade förtjust" när hon nämnde "mediedrevet kring kurdiska män och hedersmordsdebatten". "Han förstod precis vad jag menade", avslutar Cecilia Englund.

När jag ringer Jan Hjärpe visar det sig att det är just vad han inte gör. Han kände inte till boken, inte Cecilia Englund, inte någon intervju med Cecilia Englund och absolut inte vad denne Cecilia Englund menar när hon lånar hans namn och hävdar att han skrockade förtjust och förstod precis vad hon menade."

( det är denna bok från EXPO som Hanne syftar på: http://www.expo.se/www/1_993.html )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in