2004-10-26, 09:45
Bannlyst
Det expo gör är inte idellt, det är viktigt att komma ihåg. Får dom inte stålar så lägger dom ner direkt. Steig är en bra försäljare och kan genom sina gamla kontakter på TT nå en hel del naiva finansierare eller rena konsultuppdrag som tex hos socialdemokraterna.

När de kallar sig för "partipolitiskt obundna som jobbar mot rasism" så betyder det i praktiken en vänstervriden konsultfirma av vänstervridna pojkar och män som enbart åsiktsregisterar de man uppfattar som högerfolk och därefter nazifiera dessa.

Helene Lööw tex som har akademisk utbildning förnekar om och om igen att
SD skulle vara rasistiska eller nazistiska. Detta till Sossarnas och Expos stora förtret. SD idag är väl vad Sossarna själva var för 40 år sedan med folkhemsideer o dyl. Något (s) är pinsamt medvetna om.

Här kommer Expo in med sin skvallerpress journalistisk som letar upp ofta banala oegentligheter bland SDare i bästa se och hör anda för att sedan nämna partidagarna i Nurnberg i samma andetag. Man blandar avsiktligt "reportage" om nazzar och med skvaller om SD för att skapa rätt "atmosfär" i läsaren ögon.

Expo huvudsakliga arbete är att nazifiera SD och inget annat. Det kan man se på deras bokproduktion och stora arbetsinsatser. 300-400 aktiva (enligt SÄPO) halvalkoholiserade nazzar i diverse rivaliserande grupperingar målas upp av expo som "det största hotet mot demokratin". Alla som studerat nazimen i Sverige vet att det är stollar och kriminella med eller utan hitler. Hitler väcker dock uppmärksamhet. SD var för många år sedan infekterat av en del massa stollar men dessa har till 99% kastats ut eller lämnat idag. ND bildades tex för ett par år sedan av avhoppare från SD som var missnöjda med SD "liberala" linje.

Jag vet att Steig knappt ens själv tror på det han sysslar med längre, men det är hans jobb. Han kunde lika gärna konsulta åt nåt företag eller nåt. Han är en mycket god försäljare. För övrigt tvivlar jag på att Steig umgås med så mycket utomeuropeiska på fritiden eller ens bor bland dem.

Sossarna vägrar att ta debatt med SD och låtsas ignorera dessa. Den uppgiften betalar man Expo att göra. Inte att debattera men att baktala.
S hela förhållning till SD är formulerad av Expo.

Expos register som man skryter med hade varit olagligt om S själva eller SÄPO haft det. Det är i juridisk mening ett kristallklart politiskt åsiktsregister, men "tvättas vitt" av Expo under termen "journalistik".
Citera
2004-10-26, 10:11
Bannlyst
En sak till Expo ÄR skickliga på det de gör.

Exempel. Så fort en SDare går ut med att han är SDare så kontaktar Expo bla deras arbetsgivare etc babblar om partidagarna i Berlin osv och rotar vilt i personens bakgrund och "anklagar" vilt på deras egen hemsida och i deras skrifter. Detta innebär att personen i fråga ofta förlorar jobbet.

SD får då problem med att ha offentliga representanter på kommunal nivå.
Det är här Nissarna kommer in. Dvs de som vill vara SD representant utåt och synas. Ofta är inte dessa de mest klipska personerna men de ställer upp.

Vissa av dessa har varit rena bakslag (i brist på folk som vill ställa upp) och dessa kallas internt inom SD för "blånegrer". Det är mediekåta udda personer som inte riktigt passar SD men "ställer upp" och inte kan hålla mun ordentligt i medierna. De flesta vet dock deras begränsingar och säger det som är korrekt fast de egentligen är ganska ointressarade av politik som sådan mer än att de stödjer SD.

Nissarna är målvakter helt enkelt för Expos (sossarnas) nazifierings taktik.
På den punkten måste jag säga att Expo (sossarna) lyckats.
Folk vågar inte ställa upp helt enkelt. Det är en mycket ful odemokratisk metod som socialdemokraterna använder sig av mot sina politika motståndare.
Både expo och S vet att dessa individer inte är nazister, antidemokrater eller rasister men man anklagar dem för det och hittar man ingen så tar man till det klassiska "gulit by association"
Citera
2004-10-26, 11:06
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Det är en tolkning av Expo. Kan ju vara värt att påpeka att UrSvensk inte är någon enorm sympatisör till Expos verksamhet - han är ju rent tekniskt en av de personer de aktivt kämpar mot i samhället - och det torde rimligen påverka hans svar.

Visst är det så,inget jag heller försöker dölja och mitt "nick" och mina synpunkter torde ju framställa detta rätt så klart...tycker jag...(dock bevisar det ju enbart att de kämpar för fel saker om dom är mot mig och sådana som mig....och att de dessutom demoniserar allt som har med Nationella åsikter bevisar ju än mer att de kämpar för och mot fel saker....)

Citat:
16) Att nationella grupper har en ganska luddig definition på mänskliga rättigheter och demokrati är nog anledning nog att bekämpa dem. Staten säger sig ju värna om de förstnämnda så det är ju bara logiskt. Speciellt hemligt är det nog inte.

Vart har du funnit att grupperingar såsom ND är mot mänskliga rättigheter och demokrati...? (visa mig gärna reell info och inte något ur ett fiktionellt dokument som boken av Phool....)
Att de dessutom ska bekämpa åsikter men anse sig stå för lika rättigheter (vilket vi enligt ovanstående definition inte gör) visar ju bara på stor dubbelmoral...."alla har rätt att tycka vad de vill....så länge de tycker som oss...."
Om du kollar in länksidan hos ND ser du bl.a. AFA där...vilket knappast tyder på att man inte vill höra vissa åsikter...vi tror på en riktig öppen debatt där alla åsikter har rätt att komma till tals.(om ND har en hemlig agenda,så är den så hemlig att dess medlemmar inte heller får höra om den....jag har då inte hört andra åsikter än de som finns på hemsidan under mailutväxling o.s.v....)
Då yttrandefrihet är något jag står för fullt och fast skulle jag knappast vara medlem i ND om de inte stod för både detta och alla folks lika värde.

Citat:
17) Så länge man inte bryter mot lagen får man idag säga vad man vill.

Har du tagit upp det med Björn Björkqvist som dömdes för HMF för sitt uttalande -inte ordagrant citerat- "Jag tror inte att jag är ensam om att må dåligt när invandrarhorder våldtar våra kvinnor"? (då invandrare inte är en folkgrupp och han specifierade att det var hans egen åsikt så finns två saker där som gör att han inte skulle kunnat dömmas,så han följde lagen men dömdes trots det)
Att dessutom mer eller mindre varje manifestation ifrån någon form av nationell rörelse bemöts med förtrycket ifrån div. folk ifrån rånluvevänstern gör ju att sådana argument rimmar än mer illa....
Citera
2004-10-26, 11:08
Medlem
Jens4s avatar
Vem är Helene Lööw?
Citera
2004-10-26, 14:18
Bannlyst
Om man använder google så finner man bla.

http://www.math.uu.se/~jonase/forfattare/loow.htm

Poängen med Expos arbete är ju att ganska rasistiska och antidemokratiska rörelser. I mina ögon så är dagens SD helt utanför dessa premiser. Det finns
ingen anledning för Expo att överhuvudtaget granska SD längre. Men så är det ju inte, det finns i verkligheten ingenting man granskar så hårt som SD.

Enligt akademiska experter är SD varken rasistisk, antidemokratiskt eller nazistiskt. Däremot nationalistiskt. Detta har sagts många gånger.
Nationalism är däremot varken rasism eller antidemokrati.

Nationalism är väl vad varenda invandrarförening sysslar med.
Citera
2004-10-26, 17:37
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Om man använder google så finner man bla.

http://www.math.uu.se/~jonase/forfattare/loow.htm

Poängen med Expos arbete är ju att ganska rasistiska och antidemokratiska rörelser. I mina ögon så är dagens SD helt utanför dessa premiser. Det finns
ingen anledning för Expo att överhuvudtaget granska SD längre. Men så är det ju inte, det finns i verkligheten ingenting man granskar så hårt som SD.

Enligt akademiska experter är SD varken rasistisk, antidemokratiskt eller nazistiskt. Däremot nationalistiskt. Detta har sagts många gånger.
Nationalism är däremot varken rasism eller antidemokrati.

Nationalism är väl vad varenda invandrarförening sysslar med.

Det om invandrarföreningar är en klarsyn, dessutom kan inte det som sker inom Sverige gå någon förbi obemärkt, inte heller expo, men man måste gömma allt som inte ger valuta! expo kan ju inte gärna be SAP om pengar för att utreda dom man släpper in för att ha som bräckjärn mot "svenska folket"!
Citera
2004-10-26, 22:10
Bannlyst
http://www.quickresponse.nu/ är den del inom SD-förtalsaktivitererna som involverar Expo. QP kontaktar journalister som skriver "fel" om SD och invandringspolitiken/invandrare generellt i medierna och tillrättavisar sedan dessa genom teklefonsamtal och artiklar på hemsidan. Alla journalister som skriver "fel" kan ganska snart förvänta sig en analys från "Röda Korset".

QP är hör o häpna en del av Röda korsets ungdomsförbund! Expo drar sig inte för nåt för att utföra sina uppdrag åt socialdemokraterna. Betalar kalaset gör sossarna genom olika kanaler. När det gäller QP kommer stålarna ofta direkt från integrationsverket. Expo använder sedan ofta namnet Röda korset för att lägga tyngd bakom deras påståenden. I praktiken är det ju exakt samma gäng med exakt samma uppdrag. Bara en annan avdelning.

Upplägget är ganska smart egentligen. Steig har läst sin marknadsföring och kan sitt jobb åt sin uppdragsgivare. Systematisk kartläggning av journalisters invandringspolitikåsikter kan numera beviserligen inte bara legaliseras utan även legitimeras.

Frågan är även om RKU har råd att tacka nej till "erbjudandet" om
att hysa QP gänget och att dessa utnyttjar deras namn. Vad anser RKU egentligen om att ha en massa "politisk korrekta" som utnyttjar deras namn för att jaga journalister som skriver "fel" på direkt uppdrag av den nuvarande regeringen som dessutom betalar hela kalaset.

---

"Quick Response (QR) är en redaktion som granskar den svenska medierapporteringen om invandring, integration och främlingsfientlighet.
Syftet är att skapa diskussion om hur journalistiken ska bli bättre på att skildra ”det nya Sverige” genom att undvika att sprida och skapa stereotyper och fördomar om etniska grupper. Quick Response arbetar journalistiskt och riktar sig i första hand till journalister."

"QR:s redaktion följer nyhetsrapporteringen i Sveriges åtta största tidningar (Aftonbladet, Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten, Expressen, Metro Stockholm, Stockholm City, Svenska Dagbladet och Sydsvenska Dagbladet). Redaktionen bevakar även radio och TV samt lokala medier via nyhetstjänster på internet. QR:s artiklar publiceras i nättidningen quickresponse.nu, samt i tidningen Megafon."

"Quick Response startades på initiativ av Nationella samordningskommittén för Europaåret mot rasism (1997-1998). QR är en självständig redaktion inom Röda Korsets Ungdomsförbund, som är opolitiskt och religiöst obundet. Arbetet mot rasism och främlingsfientlighet är Röda Korsets Ungdomsförbunds viktigaste fråga."
Citera
2004-10-26, 22:26
Bannlyst
QPs egna texter:

"Quick Response startades på initiativ av Nationella samordningskommittén för Europaåret mot rasism (1997-1998). Under sitt arbete kom kommittén fram till att det fanns ett behov av en oberoende och respekterad aktör som snabbt kunde bemöta felaktig och onyanserad nyhetsrapportering för att förhindra att felaktigheter spreds och därmed blev till "sanningar" i nyhetsflödet. Denna aktör kom att kallas för en"quick response-funktion" (SOU 1998:99)."

QP har även föreläsningar i ren Expo anda. ----------------

Aktuella teman för dessa föreläsningar är tre.

"1 Ensidigt om flyktingar som problem

Flyktingar beskrivs ofta, av myndighetspersoner och poliser, som problem som ska hanteras. Quick Response diskuterar hur läsarnas bild av flyktingar skulle ändras om fler röster fick höras.

2 Främlingsfientliga propagandamakare i rampljuset

Sverigedemokraterna syns mycket i svensk media. Quick Reponse diskuterar i vilka sammanhang de syns, och om frågorna som ställs skulle kunna vara mer kritiska.

3 Flickmord, kurdmord eller hedersmord

Quick Response har tittat på vilka förklaringar media har diskuterat i tre olika fall av dödligt våld mot kvinnor med invandrarbakgrund, och vilka förklaringar som uteblev.

Föreläsningarna kan naturligtvis utformas efter önskemål, och vi kan hålla i mer allmänt hållna diskussioner om vad vi ser som problem inom nyhetsrapporteringen."

Nyhetsbrev kan se ut så här:

SD vädrar fördomar i media

Sverigedemokratenas politik bygger på fördomar, fördomar som de får vädra i media utan att någon invänder. Det är en sak att inte ignorera extrema partiers sakpolitiska ställningstaganden, en annan att fritt låta dem beskriva ett samhälle som inte stämmer med verkligheten. Det finns fakta att bemöta dem med.

-------------

Myt att Sverigedemokraterna inte syns i media

Sverigedemokraterna framställer sig som ett motarbetat, demokratiskt parti som inte får komma till tals i media. Men Quick Responses granskning visar att de tvärtom syns orimligt mycket. Och att de får tala förvånansvärt fritt om sin 'demokratiska' kamp, som det finns goda anledningar att ifrågasätta hårt."
Citera
2004-10-26, 23:10
Medlem
General Nogis avatar
Ja, det kan inte vara lätt för QR. Alla som slagit upp en DN eller Aftonblaskan vet ju hur Sd & co breder ut sig sida ner med ritningar till gasugnar och hur oskyldiga invandrare svartmålas i media å förföljs av snutar och myndighetspersoner, samtliga med misstänkt små mustacher..
Citera
2004-10-27, 02:50
Medlem
Robin Woods avatar
Det måste vara en ganska svår uppgift för en journalist, att i princip vara tvungen att invänta ett klartecken på det som man skrivit, man är medveten om att granskande ögon läser vad som skrivs!

För jag tror inte att alla ställer sig frivilligt i kö för att göra staten till lags, det krävs nog en vänstervriden eller i annat fall korrupt högerjournalist som strävar uppåt i heirakin, huvudsaken att dom får sin lön, sen skiter dom i vad för sörja dom kokar ihop.

Hur ska man kunna göra dessa journalister mer oberoende av den politiska censur som trots allt råder, och att de som har något självständigt innre tar sitt förnuft och vågar stå för en annan vinkel, rakt i motsatts till det de är tvungna att skriva?
Citera
2004-10-27, 08:58
Bannlyst
Det handlar om mental inavel. Svensk journalistkår är oerhört regimtrogen och alla känner i princip alla. All rikstäckande journalism produceras idag i nästan samma kvarter i stockholms innerstad. Det är politiskt korrekta som får jobben helt enkelt. Därav så får inkompetenta politiker som tex Mona Sahlin aldrig en enda kritisk fråga under hela sin tid som integrationsminister. Ingenstans i hela europa är journalistkåren på regimtrogen som i Sverige. Få undantag finns som tex Schytte och Ulf N.

Jag skrev ett annat inlägg tidigare om Jens Orback som berör och förklarar jounalistkårens självcensur/okunnighet/regimtrogenhet idag.

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=157158
Citera
2004-10-27, 09:06
Bannlyst
Vad jag menar är att ingen journalist ifrågasätter QPs och Expos verksamhet.
(bara det är ju rasism!) Trots att det är väldigt lätt att rota fram avsikten i deras uppdrag och sanningen om deras finansiärer. Jounalistkåren verkar gilla Expo helt enkelt. Inget kritiskt om Expo och deras regeringsuppdrag syns i tidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in