2008-02-27, 14:06
Medlem
Vad betyder Foo-dogs? Jag vet att Foo-dogs (lejon-hundar) var buddhas "livvakter"
Vad betyder Bonzaitrdet? (Har hrt att det str fr ens egna liv, att det finns sina upp och nergngar, men till slut s klarar du av det och trdet blommar)
Citera
2008-02-27, 22:22
Medlem
RedDawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysBanned
En polare har ntt i thai som betyder "RIS FRSTR HJRNAN" tatuerat i decimeter hga bokstver p thai p ryggen....
Behver jag tillgga att ristarna hatar honom...
Sjlv har jag p handlederna FTW I love my life Och p den andra MIA (Betyder fru p thai, ox min fru heter MIA I love my friends-
Allts tillsammans Fuck the world I love my life, Mia "Fru" I love my friends
Bara s att det inte blir missfrstnd...Ler
Betyder helt enkelt jag gr vad jag vill nr jag sjlv vill det och skiter i allt annat.

Jag som trodde att FTW stod fr "for the win"
du lr ju f cred i datorspelskretsarna iaf
Citera
2008-02-27, 23:08
Medlem
RedDawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Tribals r den manliga motsvarigheten till "Tihi, en delfin p axeln" eller "Det kinesiska tecknet fr krlek" ovanfr stjrtskran.

S sant som det r sagt, fin Squig dr frresten
Citera
2008-02-28, 00:13
Medlem
RedDawns avatar
ven jag har funderat p att tatuera mig, d jag r vldigt historieintresserad (frmst antik grekisk historia) s hade jag tnkt mig det spartanska skldmrket.
Nu s tnkte jag mest vad detta skulle betyda fr gemene man?

r det kanske lite "300-wannabee" att ha det eller vad skulle ni sga om en person som bar detta mrke?
Jag kommer d att bra det d jag alltid varit fascinerad ver grekernas och i synnerhet spartanernas intressanta historia och vill d ha ha en tatuering som hyllning till mitt eget intresse samt att det r hftigt

Jag funderar p att ha det ver hger lr vnster brst. Dock bara planer n s lnge.

Edit: stavfel
Senast redigerad av RedDawn 2008-02-28 kl. 00:23.
Citera
2008-02-29, 19:05
Medlem
Har zigenarkvinnorna/zigenarskullsen som man ser i alla old schools ngon betydelse eller r det rent estetiskt?
Citera
2008-02-29, 20:36
Medlem
actionbikes avatar
Vid visning av 30 inlgg/sida s behandlas "luffarprickar" i 36 inlgg och de frgas efter i 4 inlgg av de 13 frsta sidorna i denna trd. D har jag inte rknat med dom inlggen p denna sida.
Citera
2008-03-02, 10:13
Medlem
[quote=Headquake]Luffarprickarna r tre och str fr Tro, Hopp och Krlek.

QUOTE]

Har hrt att prickarna ska st fr Stockholm-Gteborg-Malm till fots. SAmt ett par andra frklaringar som jag inte kommer ihg nu.
Citera
2008-03-03, 10:44
Medlem
Rackartusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedDawn
ven jag har funderat p att tatuera mig, d jag r vldigt historieintresserad (frmst antik grekisk historia) s hade jag tnkt mig det spartanska skldmrket.
Nu s tnkte jag mest vad detta skulle betyda fr gemene man?

r det kanske lite "300-wannabee" att ha det eller vad skulle ni sga om en person som bar detta mrke?
Jag kommer d att bra det d jag alltid varit fascinerad ver grekernas och i synnerhet spartanernas intressanta historia och vill d ha ha en tatuering som hyllning till mitt eget intresse samt att det r hftigt

Jag funderar p att ha det ver hger lr vnster brst. Dock bara planer n s lnge.

Edit: stavfel

Nja kr du p vnster s lr ju obildat folk tro att det r ngot lag eller liknande.. Men p hger sida s lr dom flesta tro att de bara r ngon slags "logga". Spelar nog ingen strre roll vilken sida du tar, men om du tnkt tatuera dig mer s kanske du ska spara vnstersidan till ngot som ligger dig varmare om hjrtat
Citera
2008-03-03, 13:34
Medlem
Azralis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackartuss
Nja kr du p vnster s lr ju obildat folk tro att det r ngot lag eller liknande.. Men p hger sida s lr dom flesta tro att de bara r ngon slags "logga". Spelar nog ingen strre roll vilken sida du tar, men om du tnkt tatuera dig mer s kanske du ska spara vnstersidan till ngot som ligger dig varmare om hjrtat

S hger och vnster sida har olika betydelse?
Hrt lite om det men har ingen strre koll, har du lust att utveckla?
Citera
2008-03-03, 17:39
Medlem
Rackartusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrali
S hger och vnster sida har olika betydelse?
Hrt lite om det men har ingen strre koll, har du lust att utveckla?

Allts olika betydelse har det egentligen inte, men eftersom vnster sida r vid hjrtat s tolkar dom flesta det som att det r ngot som "ligger en nra hjrtat". Sen beror de sjlvklart p vad det r, har du en tribalsol p vnster sida av brstet s tror jag inte att folk kommer tolka det som att du lskar solen alternativt tribaler.
Citera
2008-03-04, 11:57
Medlem
Tjena!

Sjlv har jag hittills gjort 1 tatt~
Super Marios Toad, p under armen, ven ngra kompisar har gjort liknande.. nog om det nu.

Mitt nsta projekt r att sl ihop ngra lnders vapenskldar, Sveriges 3 kronor, det finska lejonet och dylikt d jag har anor frn dem och ngra fler lnder. Grejjen r att jag undrar om det kan bli jttefel om man blandar dem?
Ngra bra sikter om detta ngon? Den r tnkt till ver-armen.

Kan ven tillgga att jag har en fruktansvrt snygg biologisk farsa, tatt's i hela ansiktet osv. (Bifogar bild till detta ocks, sen.) Tur nog r att jag inte har ngon relation till honom lngre d han r ett riktigt stolpskott .

Toad (lite fel dr med munnen, skulle ha varit en skuggning men det missuppfattades..)

Aja, flame away~
Citera
2008-03-04, 23:31
Medlem
Tsukiyomis avatar
Kan ingen ge mig tips om en tatuering som str fr styrka eller liknande.
Ska tatuera mig p sidan av kroppen liksom. (Mellan mage o rygg) Skulle behva ngot bra tips. r lite osker p hur jag ska f fram allt. Har det i huvudet men inte p bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in