2011-06-10, 12:48
Medlem
Jag ska brja andra ret p LiTH till hsten och har tnkt byta lgenhet, och man mste ju som bekant skicka med ett antagningsbesked fr att f en studentbostad, iaf i Linkping. S var hittar man sitt gamla antagningsbesked? P studera.se str inget.
Citera
2011-06-10, 12:50
Medlem
Ettan^s avatar
Kolla p skolans hemsida, de flesta har ngon sorts portal eller studentsida dr man kan ladda ner gamla antagningsbesked. Annars borde det g att prata med ngon ansvarig p skolan. Jag frskte ladda ner ett gammalt antagningsbesked p studera.nu tidigare ocks, men hittade inte heller ngot.
Citera
2011-06-10, 13:09
Medlem
Hmm hittar inget p studentportalen.
Citera
2011-06-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Hmm hittar inget p studentportalen.
Antagningsbesked fr en tidigare termin visar ju inte att du r student i framtiden. Om du mste visa det nu s varfr inte bara visa ett registreringsintyg?
Citera
2011-06-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Antagningsbesked fr en tidigare termin visar ju inte att du r student i framtiden. Om du mste visa det nu s varfr inte bara visa ett registreringsintyg?

Jag mste inte visa det just nu men om nn mnad. Det str att man ven kan skicka "en kopia p sin studentlegitimation". Vad menar de d? G till en kopieringsautomat och stoppa in mitt LiU-ID?
Citera
2011-06-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Jag mste inte visa det just nu men om nn mnad. Det str att man ven kan skicka "en kopia p sin studentlegitimation". Vad menar de d? G till en kopieringsautomat och stoppa in mitt LiU-ID?
Ett foto kan nog fungera. Jag har fr mig jag tog foto p min legitimation nr jag skrev kontrakt (via internet) fr min lgenhet.
Citera
2011-06-13, 17:17
Medlem
Nr jag gjorde samma sak s ringde jag CSN, som skickade beskedet via posten. Ifall det r Studentbostder du flyttar in hos s vill jag iaf minnas att jag inte behvde visa upp beskedet nr jag vl skulle skriva kontrakt (hade med det dock).
Citera
2011-06-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Nr jag gjorde samma sak s ringde jag CSN, som skickade beskedet via posten. Ifall det r Studentbostder du flyttar in hos s vill jag iaf minnas att jag inte behvde visa upp beskedet nr jag vl skulle skriva kontrakt (hade med det dock).

Nr man tackar ja till en lgenhet skickar ju Studentbostder ett kontrakt som man ska skriva p och skicka tillbaka tillsammans med sitt antagningsbesked. Mailade dock till dem och de svarade att LiU-kortet duger gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in