Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-06-10, 02:45
Medlem
Bukfetmas avatar
Ja!

Ja, kommer ni ihåg Bingoberra som var med i Bingolotto från början när Leif "Loket" Olsson var programledare? Det var en lustig figur som hade hand om barnens tävling i Bingolotto där man skulle gissa på ord med bestämda bokstäver som visades på TV. Bingoberra klipptes in ganska finurligt så man var tvungen att vara vaksam för att inte missa honom. Om man missade honom så missade man också en bokstav vilket naturligtvis gjorde det svårare att gissa sig till det rätta ordet.

Ja! Hej Basalorum!

I bland kunde Bingoberra komma insusande i ett flygande tefat eller ridande på en elefant eller giraff. Det var nog tänkt som så att man skulle vara uppmärksam på ovanliga saker som skedde i TV-rutan och på så sätt bli varse om att Bingoberra levererade ytterligare en bokstav till det hemliga ord barnen skulle gissa sig till. Bingoberra var naturligtvis ingen riktig figur utan var datoranimerad och såg ut som en tecknad animation. Jag antar att det gick in på olika kanaler i TV-bilden. Exempelvis att TV-sändningen var utsänd i kanal A och att Bingoberra lades ut på kanal B.

Ja!

När jag och mina bekanta (ett par före detta kolleger och föreningskamrater) spelade Bingolotto så hade vi en egen lek med Bingoberra för att fördriva tiden mellan dragningarna. Vi skapade helt enkelt egna ord av de bokstäver som presenterades av Bingoberra. För att förenkla skapandet av ord (för att öka chansen att passa in bokstäverna) så kunde omljuden kombineras fritt med grundbokstaven. Ett "Ä" kunde fritt bytas ut mot ett "A" och så vidare. Det samma gällde givetvis för bokstäverna "Å" och "Ö".

Ja!

Jag tyckte att det var trist att Bingoberra försvann i och med "Lokets" uttåg från Bingolotto. När "Loket" kom tillbaka tillfälligt 2004 så kom lyckligtvis Bingoberra också tillbaka. Hej Basalorum!

Ja!

Kommer ni ihåg Bingoberra från Bingolottos barndom? Tycker ni att han borde göras till ett permanent inslag i Bingolotto? Vad tycker ni om formatet på Bingoberra-tävlingen? Kan det passa in i andra sammanhang och tävlingar? Jag skulle kunna tänka mig att göra en vuxenversion av Bingoberra och ha med i olika TV-sammanhang, t ex galor och insamlingar och så vidare.

Ja!
Citera
2011-06-10, 03:33
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukfetma
Ja!

Ja, kommer ni ihåg Bingoberra som var med i Bingolotto från början när Leif "Loket" Olsson var programledare? Det var en lustig figur som hade hand om barnens tävling i Bingolotto där man skulle gissa på ord med bestämda bokstäver som visades på TV. Bingoberra klipptes in ganska finurligt så man var tvungen att vara vaksam för att inte missa honom. Om man missade honom så missade man också en bokstav vilket naturligtvis gjorde det svårare att gissa sig till det rätta ordet.

Ja! Hej Basalorum!

I bland kunde Bingoberra komma insusande i ett flygande tefat eller ridande på en elefant eller giraff. Det var nog tänkt som så att man skulle vara uppmärksam på ovanliga saker som skedde i TV-rutan och på så sätt bli varse om att Bingoberra levererade ytterligare en bokstav till det hemliga ord barnen skulle gissa sig till. Bingoberra var naturligtvis ingen riktig figur utan var datoranimerad och såg ut som en tecknad animation. Jag antar att det gick in på olika kanaler i TV-bilden. Exempelvis att TV-sändningen var utsänd i kanal A och att Bingoberra lades ut på kanal B.

Ja!

När jag och mina bekanta (ett par före detta kolleger och föreningskamrater) spelade Bingolotto så hade vi en egen lek med Bingoberra för att fördriva tiden mellan dragningarna. Vi skapade helt enkelt egna ord av de bokstäver som presenterades av Bingoberra. För att förenkla skapandet av ord (för att öka chansen att passa in bokstäverna) så kunde omljuden kombineras fritt med grundbokstaven. Ett "Ä" kunde fritt bytas ut mot ett "A" och så vidare. Det samma gällde givetvis för bokstäverna "Å" och "Ö".

Ja!

Jag tyckte att det var trist att Bingoberra försvann i och med "Lokets" uttåg från Bingolotto. När "Loket" kom tillbaka tillfälligt 2004 så kom lyckligtvis Bingoberra också tillbaka. Hej Basalorum!

Ja!

Kommer ni ihåg Bingoberra från Bingolottos barndom? Tycker ni att han borde göras till ett permanent inslag i Bingolotto? Vad tycker ni om formatet på Bingoberra-tävlingen? Kan det passa in i andra sammanhang och tävlingar? Jag skulle kunna tänka mig att göra en vuxenversion av Bingoberra och ha med i olika TV-sammanhang, t ex galor och insamlingar och så vidare.

Ja!
Du är en sjuk invdivid, bingoberra ska aldrig mer få ses i tv rutan.
Citera
2011-06-10, 03:51
Medlem
grovsmides avatar
Schulman har/hade ju Rosa kaninen, ungefär lika rolig.. på en blöt personalfest för ett produktionsbolag för några år sen ryktades det om att Bingo-Berra tryckte Lisebergskaninen men det är bara ett rykte, resultatet skulle iaf ha blivit en rosa kanin eller nått. Är väl en 15år sen nu så avkomman är väl i moppeåldern ungefär.. Om den överlevt dvs, historien förtäljer inte om Bingo-Berra någonsin erkände faderskap och betalade underhållet.
Citera
2011-06-10, 03:53
Medlem
Smiskads avatar
Jag saknar honom.

Jag gillade när han sprang omkring som en fluffig version runt i publiken. <3
Citera
2011-06-10, 03:54
Medlem
Kongruensbojds avatar
Bingolotto! Från Göteborg! Med Leif "Loket" OLSSOOOOOOOOON!

Fast det var ju han den där Bingolotto-Anton som sa just det.

Många kvällar i ens barndom som förstörts av denna läskiga "underhållning". Som mest vann väl mina päron 500 spänn eller nåt. Men riktigt sorglig är all den tid jag fick lägga ner på att sälja skiten för min hockeyförening.
Citera
2011-06-10, 03:56
Medlem
Nä tror inte det var lyckat, men ni kan skicka PM till mig sen om ni vill ha min autograf för jag såg Loket idag! Han såg lika snuskig ut som vanligt.
Citera
2011-06-10, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANationalAcrobat
Nä tror inte det var lyckat, men ni kan skicka PM till mig sen om ni vill ha min autograf för jag såg Loket idag! Han såg lika snuskig ut som vanligt.

Är det sant att Loket är bög?
Citera
2011-06-10, 05:56
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Är det sant att Loket är bög?
Han är pedofilbög ja.
Citera
2011-06-10, 09:11
Medlem
kallekulakilles avatar
Svårt att sakna något som aldrig borde ha funnits.
Sänds Bingolotto över huvud taget längre?
Citera
2011-06-10, 09:25
Medlem
ArturoBandinis avatar
En ganska rolig detalj är ju att själva Bingo-Berra inte spelades av någon mindre än.. http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/2151/1224265_520_292.jpg
Citera
2011-06-10, 09:26
Medlem
Ruvils avatar
Oh ja. Bingolotto vad så galet mycket bättre förut. Loket och Lasse Kronér är de enda bra programledarna och när Lasse slutade så gick bingolotto bara utför(kanske därför dom flyttade till den lite sunkigare kanalen tv4+?)
Citera
2011-06-10, 09:27
Medlem
kallekulakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
En ganska rolig detalj är ju att själva Bingo-Berra inte spelades av någon mindre än.. http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/2151/1224265_520_292.jpg

Jaha, och vem är det då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in