2011-06-09, 23:12
Medlem
Har köpt en klocka av okänt märke i Milano, därav är det inte aktuellt att åka tillbaka och få glaset bytt där. Har varit inne på ett par klockbutiker i Göteborg, men alla säger att man ska vända sig till återförsäljaren. Så min fråga är om någon vet en affär helst i Göteborg där man kan fixa ett nytt glas. Klockan kostade runt tusenlappen så är inte villig att betala alltför mycket för nytt glas även om jag gillar den.
Citera
2011-06-09, 23:15
Medlem
Knotknets avatar
Fråga Glenn han känner säkert nån Glenn som kan fixa det.
Citera
2011-06-09, 23:32
Medlem
En riktig fixar ett nytt glas till dig utan problem, kan inte rekommendera en i götet dock.
Citera
2011-06-11, 10:54
Medlem
Men hur kommer en sådan fråga hit? Vad vill du veta? De flesta urmakare byter glas. Det är liksom deras jobb.
Citera
2011-06-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xms67
Men hur kommer en sådan fråga hit? Vad vill du veta? De flesta urmakare byter glas. Det är liksom deras jobb.

De två urmakarna jag var hos sa tvärtom. De byter bara glas på standardmärken, annars får jag vända mig själv till återförsäljaren av min klocka.
Citera
2011-06-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmtjo
De två urmakarna jag var hos sa tvärtom. De byter bara glas på standardmärken, annars får jag vända mig själv till återförsäljaren av min klocka.

Ok, då ber jag om ursäkt! Det kanske är en för ovanlig modell.
Citera
2011-06-12, 01:21
Medlem
25-To-Lifes avatar
Samma sak när jag köpte min D&G klocka i Miami, uret sprack och jag frågade lite här o där i Stockholms området, de sa att jag skulle vända mig till en återförsäljare..dööhh.
Citera
2011-06-12, 08:01
Medlem
Jg har bytt glas tre gånger, Omega, Certina och Seiko. I alla dessa fall har jag bara knallat in till första bästa och det har alltid fungerat. Men det är ju väldigt vanliga märken. Till Omegan tog det några extra dagar att beställa glaset. Men jag tror de beställde glas även i de andra fallen.

Enda gången jag blivit nekad var när jag frågade om priset för glasbyte på en fejk. Då fick jag en sur uppstötning till svar...
Citera
2011-06-12, 23:10
Medlem
25-To-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xms67
Enda gången jag blivit nekad var när jag frågade om priset för glasbyte på en fejk. Då fick jag en sur uppstötning till svar...

Klockren!

FÅr man fråga, vad låg alla dessa "glasbyten" på? ca.
Citera
2011-06-13, 01:06
Medlem
pentaxanalytikers avatar
Gå till Beso ur, antikhallarna. Mvh
Citera
2011-06-13, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Klockren!

FÅr man fråga, vad låg alla dessa "glasbyten" på? ca.

Jag kommer inte ihåg exakt. Den senaste jag bytta på var en Omega Seamaster 30. Om jag kommer ihåg rätt kan det ha handlat om ca 800-900 inkl enkel service och polering av boetten. Men jag kan ha fel. Jag har en annan Omega, även den från 60-talet, och den tyckte urmakaren inte var värd att byta på då skicket är så dåligt. Så jag tror ett pris på något under 1000 kr inte är helt fel ur mitt minne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in