2011-06-09, 20:43
Medlem
chevatobbes avatar
I mitt yrke som yrkeschuafför har jag stött på allt fler kvinnor. Säga vad man vill om kvinnor som jobbar, men..
De är ju så klena att de inte ens orkar dra upp pallen på bilen, än mindre ta in de tyngre paketen till kund. Ofta ber de om hjälp, men som den gentleman jag är säger jag ju självklart nej. Har man tagit jobbet ska man väl se till att klara av det också.
Vad gör alla dessa ofeminina, svaga och lismande varelser på våra arbetsplatser? Försöker de kompensera sin okvinnlighet genom att ta mans-jobb? Vore det inte bättre att de lämnade de tunga jobben till riktiga män och själva tog jobb som tex industriarbetare? I kassan kan dessa kvinnor inte sitta för de måste ju trots allt kunna visa upp ett trevligt yttre för kunden och köra lastbil kan de inte heller.
Var ska vi göra av dessa kvinnor??
Citera
2011-06-09, 20:53
Medlem
Dafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevatobbe
I mitt yrke som yrkeschuafför har jag stött på allt fler kvinnor. Säga vad man vill om kvinnor som jobbar, men..
De är ju så klena att de inte ens orkar dra upp pallen på bilen, än mindre ta in de tyngre paketen till kund. Ofta ber de om hjälp, men som den gentleman jag är säger jag ju självklart nej. Har man tagit jobbet ska man väl se till att klara av det också.
Vad gör alla dessa ofeminina, svaga och lismande varelser på våra arbetsplatser? Försöker de kompensera sin okvinnlighet genom att ta mans-jobb? Vore det inte bättre att de lämnade de tunga jobben till riktiga män och själva tog jobb som tex industriarbetare? I kassan kan dessa kvinnor inte sitta för de måste ju trots allt kunna visa upp ett trevligt yttre för kunden och köra lastbil kan de inte heller.

Skicka till proletariatet.
Citera
2011-06-09, 20:53
Medlem
Garneringsmannens avatar
Fan, blev du kickad idag eller?

Nej, men det kan väl inte vara något större problem det här. Hur många gånger uppkommer egentligen situationerna du pratar om?
Citera
2011-06-09, 20:58
Medlem
chevatobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen

Nej, men det kan väl inte vara något större problem det här. Hur många gånger uppkommer egentligen situationerna du pratar om?
Nej jag är säker på mitt jobb. Det händer flera gånger i veckan. Problemet är ju att det tar tid för mig. Så jag blir sen
Citera
2011-06-09, 21:02
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Nej jag är säker på mitt jobb. Det händer flera gånger i veckan. Problemet är ju att det tar tid för mig. Så jag blir sen

Säg till dina kvinnliga kollegor att sluta. Vägrar de så får du hota med att ge dem stryk eller nåt, jag vet inte. Men på ett sätt förstår jag dig, men samtidigt; vad kan man göra?
Citera
2011-06-09, 21:02
Moderator
sosweets avatar
Dylika kvinnor är självklart en stor skam för övriga. Föreslår att vi genast tar till hårdhandskarna och utbildar dem till svetasare i stället. Den där masken döljer ju även de mesta leda av ansikten.
Citera
2011-06-09, 21:04
Medlem
LarsFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen

Är du efterbliven?

Klart att kvinnor klarar sig betydligt sämre med mindre muskelmassa sämre rumsuppfattning. Oberoende dessa situationers uppkomsttäthet är det ändå avgörande när de väl dyker upp.
Citera
2011-06-09, 21:07
Bannlyst
Citat:

Vad är det för slags människor som anställer folk som inte klarar av sitt jobb? Är det kvinnor också?
Citera
2011-06-09, 21:07
Medlem
Du får väl springa till chefen och gnälla om du har såna hemska bekymmer fast det vågar du väl inte, såna som du brukar ju föredra att snacka skit bakom ryggen på sina arbetskamrater istället så de inte riskerar att hamna i konflikt.

Jag slår vad om att du aldrig ens har tänkt tanken "Har man tagit jobbet ska man väl se till att klara av det också." alla de gånger du hjälp dina manliga arbetskompisar eller själv behövt hjälp, nej då är det ju självklart att man hjälps åt...

Om din chef tycker att dina kvinnliga arbetskamrater gör ett bra jobb och du inte håller med, vem tycker du att chefen egentligen ska placera om till att sköta disken på fiket istället? Din illojala lilla skitstövel.
Citera
2011-06-09, 21:08
Medlem
tuzzens avatar
Men lilla söta TS det finns även killar som inte fixar det nämner utan tjejer fixar det bättre, har du samma agg mot dom?

Hade inte förvånat mig om är en av dom här S K yrkeschaufförer som knappt kan backa till kaj med bol och släp direkt utan en massa omtag och någon tjej kom och backade in utan problem.

I stället för att stjälpa dom så kanske du ska ge dom tips och trick med handjagarn så det underlättar för dom och sen finns det även tunga pallar som killar har svårt att rubba. t e x en palltegel o sv.
Citera
2011-06-09, 21:10
Medlem
Citat:

Hur kan du bli sen när du självklart säger nej när dina arbetskamrater ber om hjälp? Det luktar försök till att skylla ifrån sig på andra för att man inte kan sköta sitt eget jobb...
Citera
2011-06-09, 21:22
Medlem
chevatobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du får väl springa till chefen och gnälla om du har såna hemska bekymmer fast det vågar du väl inte, såna som du brukar ju föredra att snacka skit bakom ryggen på sina arbetskamrater istället så de inte riskerar att hamna i konflikt.

Jag slår vad om att du aldrig ens har tänkt tanken "Har man tagit jobbet ska man väl se till att klara av det också." alla de gånger du hjälp dina manliga arbetskompisar eller själv behövt hjälp, nej då är det ju självklart att man hjälps åt...

Om din chef tycker att dina kvinnliga arbetskamrater gör ett bra jobb och du inte håller med, vem tycker du att chefen egentligen ska placera om till att sköta disken på fiket istället? Din illojala lilla skitstövel.
Nej, jag är inte kvinna, så jag snackar inte skit bakom ryggen.
Mina manliga kollegor har inte precis för vana att be mej hjälpa dem att köra på pallen. De klarar sig bra på egen muskelmassa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in