2011-06-09, 21:25
Medlem
chevatobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Men lilla söta TS det finns även killar som inte fixar det nämner utan tjejer fixar det bättre, har du samma agg mot dom?

Hade inte förvånat mig om är en av dom här S K yrkeschaufförer som knappt kan backa till kaj med bol och släp direkt utan en massa omtag och någon tjej kom och backade in utan problem.

I stället för att stjälpa dom så kanske du ska ge dom tips och trick med handjagarn så det underlättar för dom och sen finns det även tunga pallar som killar har svårt att rubba. t e x en palltegel o sv.
Det där med att backa har jag klarat sen jag fick kortet, så det är inga som helst problem. Visst finn s det kvinnor som kan backa med släp, men det hör väl inte till problemet, va? Eller jo, det gör det kanske. Det händer titt som tätt att de bär om hjälp med även det.
Citera
2011-06-09, 21:27
Medlem
chevatobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Dylika kvinnor är självklart en stor skam för övriga. Föreslår att vi genast tar till hårdhandskarna och utbildar dem till svetasare i stället. Den där masken döljer ju även de mesta leda av ansikten.
kan bara hålla med
Citera
2011-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chevatobbe
Nej, jag är inte kvinna, så jag snackar inte skit bakom ryggen.
Mina manliga kollegor har inte precis för vana att be mej hjälpa dem att köra på pallen. De klarar sig bra på egen muskelmassa.

Om du jobbar, vilket jag verkligen betvivlar nu, så vet du att alla behöver hjälp ibland. Alla. Det är bara idiotiskt att försöka påstå att ingen annan på din arbetsplats någonsin behövt hjälp.

Se så, prata med din chef nu istället för att sitta och gräma dig på nätet över att kvinnor sedan länge finns ute på arbetsplatserna, och förklara för honom/henne varför du, trots att du alltid säger nej när folk ber dig om hjälp, ändå ständigt är sen. Det borde vara intressant för chefen.
Citera
2011-06-09, 21:32
Bannlyst
Citat:
Det där med att backa har jag klarat sen jag fick kortet, så det är inga som helst problem. Visst finn s det kvinnor som kan backa med släp, men det hör väl inte till problemet, va? Eller jo, det gör det kanske. Det händer titt som tätt att de bär om hjälp med även det.

Men du är inte man nog att ta upp det med chefen.
Citera
2011-06-09, 21:37
Medlem
tuzzens avatar
Citat:

Lätt att sitta på nätet och säga att man fixar allt när man inte behöver bevisa det direkt.

Kul att du inte kommenterade det jag skrev om att även killar behöver hjälp med pallar ibland, men det tyder på att det är det som har problem med pallarna och inte tjejerna och därför är du så negativ och vänder det till tjejer? Vet ens vad en pall tegel väger utan att goggla? vad vägen en pall öl? Hur många kubik går det på en FLM? Och kom ihåg goggla inte.

Händer ofta att killar behöver hjälp med att backa in också eller?
Citera
2011-06-09, 21:38
Medlem
chevatobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Men du är inte man nog att ta upp det med chefen.
Jo, det är klart att jag har gjort. Tydligen finns inte mycket att göra åt saken, eftersom det finns jämställdhetspolicy att ta hänsyn till. En hel del chaufförer är inhyrda genom bemanningsföretag också.
Citera
2011-06-09, 21:39
Bannlyst
En lag där kvinnor för köra fordon på max 2 ton borde införas så fort som möjligt.
Citera
2011-06-09, 21:40
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsFox
Är du efterbliven?

Klart att kvinnor klarar sig betydligt sämre med mindre muskelmassa sämre rumsuppfattning. Oberoende dessa situationers uppkomsttäthet är det ändå avgörande när de väl dyker upp.

Jaja, vad du än säger. Fick du ut lite ilska nu?
Citera
2011-06-09, 21:46
Medlem
chevatobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Lätt att sitta på nätet och säga att man fixar allt när man inte behöver bevisa det direkt.

Kul att du inte kommenterade det jag skrev om att även killar behöver hjälp med pallar ibland, men det tyder på att det är det som har problem med pallarna och inte tjejerna och därför är du så negativ och vänder det till tjejer? Vet ens vad en pall tegel väger utan att goggla? vad vägen en pall öl? Hur många kubik går det på en FLM? Och kom ihåg goggla inte.

Händer ofta att killar behöver hjälp med att backa in också eller?
Är det skolförhör eller? En pall med 58 flak öl a 24 burkar med 33 cl väger 498 kg. Aldrig kört tegel, men kakelbruk väger 1200 kg.
Visst behöver vi män också hjälp ibland med pallarna. Jag pratar om pallar som väger 200-300 kg. Det är många pallar som väger ungefär så och det borde de faktiskt klara själva.
Citera
2011-06-09, 21:49
Medlem
chevatobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Om du jobbar, vilket jag verkligen betvivlar nu, så vet du att alla behöver hjälp ibland. Alla. Det är bara idiotiskt att försöka påstå att ingen annan på din arbetsplats någonsin behövt hjälp.

Se så, prata med din chef nu istället för att sitta och gräma dig på nätet över att kvinnor sedan länge finns ute på arbetsplatserna, och förklara för honom/henne varför du, trots att du alltid säger nej när folk ber dig om hjälp, ändå ständigt är sen. Det borde vara intressant för chefen.
Jo, jag jobbar. Var nu inte oförskämd, damen
Jag grämer mig inte över kvinnor på arbetsplatsen, jag grämer mig över dem som inte kan sköta sitt jobb. Jag blir inte sen, för jag säger nej. Hade jag svarat ja på deras fråga hade jag däremot blivit sen.
Citera
2011-06-09, 21:54
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Är det skolförhör eller? En pall med 58 flak öl a 24 burkar med 33 cl väger 498 kg. Aldrig kört tegel, men kakelbruk väger 1200 kg.
Visst behöver vi män också hjälp ibland med pallarna. Jag pratar om pallar som väger 200-300 kg. Det är många pallar som väger ungefär så och det borde de faktiskt klara själva.

Är bara sånt du ska kunna som yrkeschaufför eftersom du ibland måste kunna ändra kundens beställning för att din åkare ska få rätt betalt, men det skiter väl krets och lokaltrafik körare som dig i?

Den väger mellan 900 -1000 Kg. Varför inte hjälpa eller ge tips som jag skrev tidigare vilket du inte heller svarade på av någon anledning? Men skriv då vilken vikt du menar från början så underlättar det för alla som svarar dig men det är väl för avancerat för dig att skriva all fakta direkt?

Är det så att du kör krets och lokal och strävat i flera år efter att köra fjärr alt spetsbyte och sen kommer det en tjej som börjat efter dig och fått den körningen och därför du är så negativ?

Enda sättet att lösa problemet är att du tar ett snack med din chef om problemet, det löser sig inte genom att sitta på FB och gnälla som ett litet barn och tro att man är bäst utan problemet i sig är att du inte vågar påtala det för din chef och därför tar du ut din aggression här genom att skapa en tråd om det för att få medhåll av andra.
Citera
2011-06-09, 21:56
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Jo, jag jobbar. Var nu inte oförskämd, damen
Jag grämer mig inte över kvinnor på arbetsplatsen, jag grämer mig över dem som inte kan sköta sitt jobb. Jag blir inte sen, för jag säger nej. Hade jag svarat ja på deras fråga hade jag däremot blivit sen.

Är precis såna som dig med den inställningen som skapar osämja och bråk på arbetsplatsen. Prata mindre skit/ fika hos kunderna du lastar/ lossar hos så hinner du svara på en fråga från en kollega utan att bli sen ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in