• 1
  • 2
2002-10-24, 19:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Är det fint att ta heroin? Funderar på att prova nångång, men undrar om det är värt pengarna för det är ju rätt dyrt.
Är det lätt att få tag i det i sydöstra sverige?
Citera
2002-10-24, 19:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Ta inte heroin, lätt att fastna i skiten!!!!

Ta Amfetamin istället!! Inte för att det är bra men det är iaf bättre än Heroin!!
Citera
2002-10-24, 20:33
Medlem
Roger Pontares avatar
Heroin är det bästa som finns i hela världen, det är därför det är så lätt att fastna i skiten, amfetamin är bara jobbig, testa istället kola, det är en kunglig drog!
Citera
2002-10-24, 20:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Okej

Amfetamin är verkligen bara skit det kan jag hålla med om!! Hur kul är det med tomtepenis.
Cola är ju helt klart bäst, har bara lite svårt att få tag i det. :cry:
Citera
2002-10-25, 01:09
Medlem
Bamsen, ta inte amfetamin, det är mycket farligare för din kropp. Heroin har bara en nackdel, man kan lätt dö av en överdos, annars slår heroin allt i drogvärld.... så ä dä

Zipp
Citera
2002-10-25, 02:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Heroin har, såvitt jag förstått, den fördelen att det inte ger några fysiska skador - man kan punda i femtio år utan att stryka med av det. Problemet är väl att man tenderar att bli en tjuvande lodis rätt snabbt om man inte är rockstjärnerik eftersom man måste ha det dagligen.
Citera
2002-10-25, 02:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Smaken är väl olika, tycker att amfetaminruset är hyfsat skönt ibland. Många tycker att det är smutsigt och äckligt och man ser ju inte så jäkla fräsch ut efter en "vaken" natt. Men va fan, vem ser läcker ut på en redig bakfylla.

Kan nån hjälpa mig att svara på varför så många ser negativt på amfetamin när så många andra droger är minst lika smutsiga och farliga. Vad är det som är speciellt med amfetamin? Jag kanske har missat nån poäng.

Zepp>>
Varför är farligare med amfetamin än kola eller horse? Är inte dödsorsakerna ungefär de samma med överdos som ger hjärnblödnig eller hjärtstillestånd eller andningsnöd så man kollapsar och riskerar att dö? Det är väldigt intressant att få reda på tycker jag...ärligt nyfiken. Även jämförelsen mellan amfetamin och amfetamin.

Puss
Citera
2002-10-25, 03:21
äldre konto (old)
Ej medlem
[/quote]
Inte för att vara sån, men hade det inte varit en god idé att ta reda på det innan du knarkar loss? :idea:[/quote]

Ok, dumt formulerat och dålig uttryckt fundering av mig. Jag vet att det påverkar hjärtverksamheten och kan orsaka hjärtstillestånd eller hjärnblödningar vilket givetvis är livsfarligt. Vad jag har förstått (rätta mig om jag har fel) så krävs det väldigt starka doseringar eller att man skjuter det för att en normalfrisk person ska drabbas av detta. Men dom flesta droger är väl ganska farliga på olika sätt i stora mängden eller om det brukas frekvent=missbrukas!? Gäller inte samma sak med Heroin? Vad jag vet så finns det väl en hyfsad risk att drabbas av hjärtstillestånd och andningssvårigheter av det oxå. Dessutom så kan väl koncentrationen variera väldigt mycket för heroin vilket ökar risken för överdoser.

Det jag egentligen vill komma fram till är varför så många är så negativa till amfetamin mer än varför det är farligt. Jag tycker att amfetamin har oförtjänt dåligt rykte. Men det handlar väl som allt annat hur man brukar eller missbrukar det och jag har aldrig funderat på att skjuta! Dessutom varierar väl risken väldigt individuellt med alla droger beroende på hur tålig kroppen är mot olika preparat.

Jag tycker om att diskutera, jag tycker om att säga emot för jag tror att det leder framåt. Jag kan mycket väl ändra min uppfattning, det är därför det är intressant...

PS. Snyggt porträtt. DS
Citera
2002-10-25, 19:09
äldre konto (old)
Ej medlem
DiviNorum>> Du har rätt, det mesta är farligt i tillräcklig dos. Vad beträffar heroin känner jag som sagt inte till några fysiska faror förutom OD (alltså, det smälter inte hjärnan som kokain eller pajar levern som alkohol, t.ex.)

Jag tror att folk varnar för speed eftersom man blir så ruskigt fixerad vid drogen efter ett tag. Det gäller kanske för alla droger mer eller mindre, men jag kände t.ex. en snubbe som skötte ett vanligt jobb under 20 års tid trots att han var heroinist... medan de som går på amfetamin liksom inte fixar att göra något vettigt till slut. Hm... andra kan nog ge bättre svar än jag kring detta.

Så du gillar min bild? Tack *ler mot spegeln*
Citera
2002-10-25, 19:52
Medlem
Jag tror att anledningen till vissas negativa syn på amfetamin är att de helt enkelt har väldigt dåliga erfarenheter av drogen. Som var och än som någon gång verkligen har kört loss på drogen vet, så dröjer det ungefär 32 vakna timmar innan de arketypiska "pundardragen" omedvetet inlemmas i ens beteende. Man ser ut som ett lik, känner sig som ett lik, är fullständigt utpumpad psykiskt och fysiskt av att inte ha ätit, druckit eller sovit på kanske flera dygn. Spegelbilden visar en osmaklig karikatyr av ens person, rösten är hes och torr, saliven klibbig och tungan svullen. Den psykiska biten är värre ändock. Trötthet och näringsbrist bidrar sannolikt mer till tillståndet än var drogen själv gör.

Tillsammans kan dessa omständigheter skapa en ganska plågsam tillvaro, i synnerhet hos människor som är ovana vid dem. En tvättäkta amfetaminist berörs mindre av besvären, av samma anledning som att många med tiden lär sig leva med baksmällan. Symptomen är desamma men man är van vid tillståndet och lider inte i samma utsträckning.

Men även intravenösa amfetaminister med gedigen missbrukskarriär bakom sig måste ta pauser i sitt missbruk. Efter en periods regelbundet amfetaminanvändande så når man slutligen en nivå där kroppen och psyket inte orkar längre och man kör in i väggen. Inte någonting värt att eftersträva enligt min mening.

Regelräta överdoser av amfetamin är sällsynt, och om man med överdos avser livshotande tillstånd så är de rent av mycket sällsynta, jag har inte hört talas om ett endaste fall annat än i vaga referenser i viss fackliteratur.

Om amfetaminet förtjänar sitt rykte ska jag låta vara osagt, jag förespråkar inte bruk av drogen. Men klart är att ämnet har många intressanta användingsområden inom medicinen, och det utspridda missbruket av drogen har beklagansvärt nog skapat ett betydande motstånd, mot dess medicinska användning, i synnerhet vad beträffar minderåriga.
Citera
2002-10-26, 01:50
Medlem
Går ju att sköta användandet av amfetamin snyggt också. Ser du till att äta rejält innan. Dra första linan i början av kvällen. Och inte dra sista linan alltför sent. Så kan man, iaf med hjälp av lite sömnmedel, somna utan problem senare på natten och vakna upp i princip helt återställd. Brukar funka för mig iaf.

Visst, är ju självklart värre när man kör dessa 3-4dygnsracen, då mår man verkligen skit. Men får ju även skylla sig själv.
Citera
2002-10-26, 04:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Då jag själv tar amfetamin börjar jag kanske vid lunchtid, för att kunna lägga mig och sova inte alltför sent. Att äta kan vara jobbigt, men frukt och yoghurt tycker jag inte är några problem. Jag brukar inte uppleva någon större AT, vilket väl beror på att jag inte håller igång flera dagar i sträck, och gör mitt bästa att äta. När jag vaknar dagen efter brukar jag må precis som vanligt.

Detta tycker jag är ett diskret och "sunt" bruk av amfetamin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in