2011-06-09, 15:32
Medlem
Hände visserligen för två år sedan men först nu ställs den 20-åriga kvinnan inför rätta.
Hur kommer det sig att det tar hela två år innan rättegång hålls och vem är kvinnan?

http://www.nwt.se/dalsland/article916958.ece

"20-åringen tappade kontrollen över bilen, kom över på fel vägbana och var nära att krocka med en mötande bilist. Sedan fortsatte färden upp på trottoaren. Där promenerade den 57-åriga kvinnan och den äldre mannen. Ingen av dem hann komma ur vägen för bilen utan blev påkörda.

Kvinnan avled av de skador hon fick vid påkörningen. Mannen ådrog sig svåra skador, bland annat i huvudet.

Färden fortsatte sedan in på parkeringen vid hamnen där föraren också kolliderade med ett par bilar"
Citera
2011-06-09, 18:38
Bannlyst
Orätvisans kvarnar maler långsamt i Sverige, för ingen tror väl att den här pajaskvinnan kommer att avrättas för sina brott som hon BÖR bli, inte heller att mördar pajaskvinnan kommer få något kännbart straff.

Systemet är dessutom överbelastat pga. den stor mänga kriminella man importerar iom att man låter personer som kastar sina identitetshandlingar få stanna i nationen, vilket i sig är ett brott och personen är kriminell.

Kan det har rört sig om ett SJS (Sudden Jihad Syndrome) där "snälla muhammadaner" helt plötsligt får för sig att börja mörda folk med bilar, tillhyggen och även sina bara händer?
Helt enkelt följa den sataniska irrläran islam.

För jävligt i vilket fall som helst, hon borde varit avrättad max en månad efter avrättandet av tanten.
Citera
2011-06-10, 00:00
Medlem
Witkos avatar
Indraget körkort på livstid borde ju vara standard i sådana här fall. Efter sådana här brott tycker jag att man förverkat rätten att framföra ett motordrivet fordon.

Vad brukar straffet på denna typ av brott ligga på, 1-3 år? Hur lång tid blir de av med körkortet, om de nu ens blir det, förmodligen samma tidsperiod som de sitter i finkan?
Citera
2011-06-18, 03:52
Medlem
truperts avatar
Ska inte outa någon meen. Jag tror inte utgången varit den samma om det varit en kille istället för en tjej. Angående "SJS" så går det att avskriva i detta fallet. Dock tycker jag kvinnan i det här fallet hanterat situationen lite speciellt.
Citera
2011-07-01, 16:15
Medlem
truperts avatar
Friad!?
http://nwt.se/dalsland/article929345.ece
Citat:
Vänersborgs tingsrätt tror möjligen att kvinnan även utan ett hårdare tryck på gaspedalen fått en reaktion från den motorstarka personbilen, något som överraskat henne och som hon inte kunnat hantera.
Citera
2011-07-01, 16:26
Moderator
Chantres avatar
Så nu kan man hyra en motorstart bil och köra ihjäl någon och säga att man blev "överraskad"? Visste hon inte att det även finns en fotbroms i bilar nuförtiden?

Inte ens dömd för vårdslöshet i trafik. Man slutar aldrig att förvånas.
Citera
2011-07-01, 16:46
Medlem
Hoppas hovrätten gör en annan bedömning, det är ju inte sällan som de ändrar tingsrättens dom. Skadestånd till kvinnans anhöriga och den skadade mannen samt indraget körkort borde vara en självklarhet.
Citera
2011-07-01, 17:09
Medlem
Det låter ju som att det borde handla om ett händelseförlopp som sträckte sig över ganska många sekunder? Om vi nu säger att hon blev överraskad över att bilen plötsligt hade 2000hk (jag hade själv blivit något förvånad), varför släppte hon inte gasen? Vad är det för droger eller tekniska fel som inte framkommit?

Vad var det för läskig bil? Plumouth Fury -58?
Citera
2011-07-01, 21:43
Medlem
truperts avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...a_%E5m%E5l.png
Sträcka på 300 meter. Börjar med en brant backe med en vänsterkurva för att sedan bli en svag högerkurva, underlaget planas ut och det går sedan rakt.

Bilen var en 850 om jag inte minns fel.

Samtidigt var det många som gick på trottoaren där efter att ha firat midsommar längre ut. Vilket bara det borde väll räcka för en dom för vårdslöshet i trafiken?
Senast redigerad av trupert 2011-07-01 kl. 21:45.
Citera
2011-07-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...a_%E5m%E5l.png
Sträcka på 300 meter. Börjar med en brant backe med en vänsterkurva för att sedan bli en svag högerkurva, underlaget planas ut och det går sedan rakt.

Bilen var en 850 om jag inte minns fel.

Samtidigt var det många som gick på trottoaren där efter att ha firat midsommar längre ut. Vilket bara det borde väll räcka för en dom för vårdslöshet i trafiken?
Tack! Bättre beskrivning än denna går knappast att önska sig!
Rimligen borde det funnits gott om tid för att omvärdera sina åtgärder för att få stopp på bilen. Någonting är väldigt märkligt här. Det var inte som i Gamla stan, mystiska män med fjärrkontroller? Alltså inga psykiska störningar whatsoever? Fullständigt uteslutet?

Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Ska inte outa någon meen. Jag tror inte utgången varit den samma om det varit en kille istället för en tjej. Angående "SJS" så går det att avskriva i detta fallet. Dock tycker jag kvinnan i det här fallet hanterat situationen lite speciellt.
Första fetningen, hur ska det ha gjort skillnad? Rent juridiskt eller större påverkan på korkade nämndemän?
Andra fetet, vilken situation avser du? Den där man mejar ned människor eller den efteråt uppkomma när man ombeds förklara det inträffade?
"Oops..."
Citera
2011-07-02, 17:17
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Tack! Bättre beskrivning än denna går knappast att önska sig!
Rimligen borde det funnits gott om tid för att omvärdera sina åtgärder för att få stopp på bilen. Någonting är väldigt märkligt här. Det var inte som i Gamla stan, mystiska män med fjärrkontroller? Alltså inga psykiska störningar whatsoever? Fullständigt uteslutet?

Första fetningen, hur ska det ha gjort skillnad? Rent juridiskt eller större påverkan på korkade nämndemän?
Andra fetet, vilken situation avser du? Den där man mejar ned människor eller den efteråt uppkomma när man ombeds förklara det inträffade?
"Oops..."
Tyvärr finns ingen google street-view på området annars kunde alla fått åka samma väg.

Första fetningen, att det är en kvinna som körde gör det till en olycka. Om det varit en man hade det varit att han buskörde/lek/skulle vara häftig och därmed fällas för vårdslöshet i trafik + vållande till annans död.

Andra fetningen, om man dödar någon så känns det som att man mår dåligt? Aldrig gjort det själv, men tänker på ex alla lokförare som mår dåligt efter att ha kört ihjäl någon som går upp på spåret. Men bara någon vecka efteråt var hon iväg på metaltown, veckan efter var hon ute på den årliga blues festen i Åmål (allt enligt facebook) - hon levde på precis som att ingenting hade hänt.
Citera
2011-07-02, 17:45
Medlem
Det framgår inte om hon var ensam i bilen. Eventuellt var bilens ägare ombord, onykter, och bad föraren stå på för att visa bilens fulla potens. Vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in