2011-06-09, 14:52
Medlem
Stod på internetdeklarationen att jag skulle få ca 4 000kr och så får jag ca 2 600kr, wtf?
Citera
2011-06-09, 14:56
Medlem
Svizzeras avatar
LOL

Nej skatteåterbäringen är en återbetalning av en skuld som skatteverket har gentemot dig.
Citera
2011-06-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
LOL

Nej skatteåterbäringen är en återbetalning av en skuld som skatteverket har gentemot dig.

Ok. Då har de gjort något fel.

Lås tråd.
Citera
2011-06-09, 15:00
Medlem
micaeles avatar
Du får snart ett skattebesked i lådan, där lär du hitta anledningar till att du fått ett mindre belopp än vad du räknat med. Endast det beskedet är giltigt och garanterat, vad du själv har räknat ut i din deklaration eller på internet är en uppskattning.
Det kan t.ex. handla om sent besked från arbetsgivare, avdrag för husarbete (ROT) och liknande.
Citera
2011-06-09, 15:55
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du får snart ett skattebesked i lådan, där lär du hitta anledningar till att du fått ett mindre belopp än vad du räknat med. Endast det beskedet är giltigt och garanterat, vad du själv har räknat ut i din deklaration eller på internet är en uppskattning.
Det kan t.ex. handla om sent besked från arbetsgivare, avdrag för husarbete (ROT) och liknande.

Hur fungerar det med reseersättning då? Jag kollade mitt skattekonto och där stod det att jag kommer få tillbaka några tusenlappar snarast. Men där stod det inget om den reseersättning jag deklarerade som kommer hamna på ytterligare några tusenlappar. Kommer det senare eller har de ignorerat att jag har rätt till reseersättning?
Citera
2011-06-09, 17:10
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Har du skulder hos Kronofogden så nyper dom "sina" pengar.
Citera
2011-06-09, 17:38
Medlem
Så här var det för mig med. Internet 6500, pappret 3500. Sen drog jag av 18k för resor men det kan inte ha gett många kronor.. Fick tillbaka 6400 idag. Vet att jag förväntade mig mera förra året med så..
Senast redigerad av Anvand 2011-06-09 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in