2016-07-09, 13:54
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Finns det någon i det här forumet som är psyksjuk är ju det du.
Alla de här långa textmassorna du skriver. Du kan ju inte må bra.
Läser man dina tankar i skrift förstår man ju att man har med en psykiskt nedsatt människa att göra.

Det är ju inte så att du hjälper det ateistiska synsättet.
Tycker ju synd om dig.Därför jag svarar på dina inlägg.
Du är inte bara avundsjuk utan också dum i huvudet. Erbarmeligt IQ-värde, som du skyler över med falska anklagelser. Men idioter har ju låga anspråk... så var det.

Ta du och gå ut i solen med dig, skaffa dig vitaminer åt hjärnan hos doktorn, så du slipper dra ständigt snedseglande växlar. Elelr fortsätt göra bort dig. dina apskalle-kommentarer står ju ändå i neon och lyser med IQ-befriande ansatser.

Det du skreev som jag besvarade, var om något indikation på psykiskt störd verklighetsuppfattning.

Du är en trams, utan tillräckligt konstruktiv ammunition - skyll på dina gener och dåliga nerver lilleman.

Ateism, är ingen tro.. ateister är inte djuriska, ateister står utan gudstro javisst, därmed inte djuriska.

Däremot är du präktigt skadad av ditt eget leverne, och nu tvångstillknuten något religiöst koncept. Lev med det, annars skulle väl DU gå på gatan, om du inte redan gör det, och ibland får tillgång till att låna dator el något, som om jag bryr mig.

Ämnet är ateism, ateism relaterar til teism.. medan teismen kommer med föreställningar om verklighetens beskaffenhet, som visat sig vara djupt livsodugliga. Därför ser vi inte längre teokratier i världen, som förr.

enögde dumskalle där (du skulle ha låtit bli alla fyllor "när du var atiest, och låtit pullerburkarna vara" , det har fått tig till att anamma en mkt udda livssyn, som du inte ens förstår själv

dumskalle

du kan ta jobb på någon cirkus och apa runt där.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-07-09 kl. 14:01.
Citera
2016-07-09, 14:05
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Att jag frågar dig innebär inte att jag själv är trasslat in i din "symbolik"-komponent.

När du frågade det hade jag inte nämnt något alls om symbolik, så försök med någon annan bortförklaring.

Citat:
Och min fråga är fortfarande hur mytologi och religion skiljar sig på den punkten.

Varför skulle de behöva skilja sig på den punkten? Eftersom religion innehåller mytologi så kan religion inte vara helt annorlunda än enbart mytologi.
Citera
2016-07-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Då är inte teism heller någon tro.
Jag undrar fortfarande över detta påstående....??
Citera
2016-07-09, 14:15
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du är inte bara avundsjuk utan också dum i huvudet. Erbarmeligt IQ-värde, som du skyler över med falska anklagelser. Men idioter har ju låga anspråk... så var det.

Ta du och gå ut i solen med dig, skaffa dig vitaminer åt hjärnan hos doktorn, så du slipper dra ständigt snedseglande växlar. Elelr fortsätt göra bort dig. dina apskalle-kommentarer står ju ändå i neon och lyser med IQ-befriande ansatser.

Det du skreev som jag besvarade, var om något indikation på psykiskt störd verklighetsuppfattning.

Du är en trams, utan tillräckligt konstruktiv ammunition - skyll på dina gener och dåliga nerver lilleman.

Ateism, är ingen tro.. ateister är inte djuriska, ateister står utan gudstro javisst, därmed inte djuriska.

Däremot är du präktigt skadad av ditt eget leverne, och nu tvångstillknuten något religiöst koncept. Lev med det, annars skulle väl DU gå på gatan, om du inte redan gör det, och ibland får tillgång till att låna dator el något, som om jag bryr mig.

Ämnet är ateism, ateism relaterar til teism.. medan teismen kommer med föreställningar om verklighetens beskaffenhet, som visat sig vara djupt livsodugliga. Därför ser vi inte längre teokratier i världen, som förr.

enögde dumskalle där (du skulle ha låtit bli alla fyllor "när du var atiest, och låtit pullerburkarna vara" , det har fått tig till att anamma en mkt udda livssyn, som du inte ens förstår själv

dumskalle

du kan ta jobb på någon cirkus och apa runt där.
Vad bra att du försöker låta förnuftig.
Läser man dina inlägg sen förut inser man ju att du är psykiskt skadad på något sätt.
Tycker att man bör klicka på historiken över vad du skrivit. Ser man ju att det inte står rätt till med dig.
Citera
2016-07-09, 14:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Vad bra att du försöker låta förnuftig.
Läser man dina inlägg sen förut inser man ju att du är psykiskt skadad på något sätt.
Tycker att man bör klicka på historiken över vad du skrivit. Ser man ju att det inte står rätt till med dig.
Apan, ska du inte iväg till din cirkus å få något djursikt korrekt, gjort istället?

Fortfarande inte fattat vad ett topic är? Svårt ord för ditt hattnummer igen?

. hopplöse apa där
Citera
2016-07-09, 14:37
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Apan, ska du inte iväg till din cirkus å få något djursikt korrekt, gjort istället?

Fortfarande inte fattat vad ett topic är? Svårt ord för ditt hattnummer igen?

. hopplöse apa där
Du försöker vinna någon sorts bekräftelse.
Kan du inte bara acceptera att du är psyksjuk?

Är ju inga ateister som gillar dina inlägg.
Citera
2016-07-09, 14:40
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Du, gammal alkoholiserad enögd bittergubbe, som ville blir frälst med dagdrömmarna, tidigare.. men fick "leva ateistiskt" ja herrejösses din offerkofta, vilekt exemplar du är stackarn.

Har du inte fattat topic än? bra, du har alltså hattnummer 0

/gå och dränk dig, det är skönt i vattnet.. skönare än på forum där du inte kan påstå vad som helst, utan att få argument tbx.

doppa iaf tårna, om du nu inte känner dig djurisk av att visa dinasmutsiga tår, offentligt.

ska du sitta och häcka i forumet, kom då med topicrelaterad åsikt. ett förslag du behöver viss kapacitet för att förstå, varför det finns regler i forumet. du behöver beakta dem, förr el senare.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-07-09 kl. 14:44.
Citera
2016-07-09, 20:02
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:

Jag är sken ateist å gillar honeys inlägg, men dina ??
Känns inte riktigt korrekt.

Släpp ditt förflutna å försök blicka framåt istället, bara ett tips
i all välmening
Citera
2016-07-09, 22:13
Medlem
Citat:

Jag tror nog de flesta ateister inklusive mig själv gillar inläggen av HBB.
Citera
2016-07-09, 22:22
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Det skulle inte vara mitt val som en beskrivning av din semantiska akrobatik.
Nej... det förstår jag.
Citat:
Bevisbördan (för att kunne gå genom solida vägger) är din.
För mig, ja... men för dig, din börda att bära.
Citera
2016-07-10, 05:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
När du frågade det hade jag inte nämnt något alls om symbolik,

Lider du av selektivt minne?

Här är iaf referensen (min kapitalisering av ordet symbolik):

Citat:
Och hur skiljar du mellan mytologi och religion?

Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Man kan väl säga att mytologi är berättelser om övernaturliga varelser och fenomen, vilket även finns inom religion, men för att mytologi ska kunna klassas som religion så måste denna mytologi inkluderas i ett system med SYMBOLIK, särskilda riter och levnadsregler om vad som är rätt och fel och en viss världsuppfattning med svar på frågor om livets mening och särskilda moraliska krav och plikter gentemot medmänniskorna.

Tro på vättar blir alltså kort sagt inte till en religion såvida inte denna tro också inkluderar ett särskilt system med SYMBOLIK,
Citera
2016-07-10, 05:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Finns det någon i det här forumet som är psyksjuk är ju det du.
Alla de här långa textmassorna du skriver. Du kan ju inte må bra.
Läser man dina tankar i skrift förstår man ju att man har med en psykiskt nedsatt människa att göra.

Det är ju inte så att du hjälper det ateistiska synsättet.
Tycker ju synd om dig.Därför jag svarar på dina inlägg.

Jag har då inga problem med att läsa och förstå HBBs inlägg (som iövrigt till skillnad från dina inlägg inte är projektioner av navelskådande).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in