Citat:
Men . . vad är det för snack om muslimer. Jag fattar inte vad det har med det här att göra. Har någon pratat om islam?
Ursprungligen postat av Nickep
Du drar som vanligt iväg långt och utläser/tolkar vilt. Dock kan jag kanske förstå vad du är inne på - även om du har lite svårt med nomenklaturen. Vill du nödvändigtvis lufta frågan runt Islams negativa inverkan, kan jag tänka mig att du är inne på att t.ex. små muslimska pojkar redan tidigt får en mental störning, bl.a. vad gäller sin kvinnosyn - inte fråga om psykos - bara att de bibringas en abnormt sjuk föreställningsvärld. Den som bl.a. innebär att unga muslimska män som kommer till västvärlden, tror lättklädda kvinnor tillhöra släktet prostituerade - tillåtliga att ta för sig av utan att fråga (utan att betala som i hemlandet). I den sexuella frustrationens tecken (eftersom kvinnor är tabu fram till dess föräldrarna valt brud åt sonen) har kanske fadern introducerat sonen för prostituerade - de brukar vara lättklädda!
).
I sin ytterlighetsform kan den sjuka formen av ideologisk påverkan yttra sig i ren kriminalitet, när en far eller bror anser familjens heder så viktig att det kan anses korrekt att döda dottern/systern (knuffa ner från balkongen, förgifta eller skjuta).
Matematik är verkligen empirisk, antingen när man konstaterar ett naturligt samband, som man i efterhand matematiskt beskriver, eller efter att man ställt upp ett samband empiriskt, kan konstatera det vara korrekt.
). I sin ytterlighetsform kan den sjuka formen av ideologisk påverkan yttra sig i ren kriminalitet, när en far eller bror anser familjens heder så viktig att det kan anses korrekt att döda dottern/systern (knuffa ner från balkongen, förgifta eller skjuta).
Matematik är verkligen empirisk, antingen när man konstaterar ett naturligt samband, som man i efterhand matematiskt beskriver, eller efter att man ställt upp ett samband empiriskt, kan konstatera det vara korrekt.
Förövrigt är inte dina argument om psykoser och ”religiös gen” vare sig rationellt eller empiriskt trovärdigt. Det är inte ”god vetenskap”. Se mina tidigare inlägg i tråden angående genen som inte är en gen, utan en seretonin-utsöndrande funktion i hjärnan. Det finns heller ingen bevisad kausalitet med religion. Om hälften av befolkningen har det (ett påstående som heller inte heller uppnår validitet), så kan det korrelera med det mesta av mänsklig verksamhet. Det där är en mycket ifrågasatt och vinklad ”tes”,