2011-06-08, 20:48
Bannlyst
Måste bara fråga... Har använt datorer (win) i +15 år. Så sitter jag här och ska kopiera lite filer, totalt 20-30gb till min externa HD. Det går med ca 20-30mb/sek. Men det finns ju inga som helst resurser kvar för mig att använda os:et, det är bara att vänta tills filerna kopierats klart. Ändå har jag en dual core osv så man tycker ju att ena kärnan borde kunna hantera 20-30mb/sek (vilket är ingenting) och den andra ge mig en bra upplevelse i windows?

Varför är det så kasst? Har windows 7.... Funkar lika dåligt som för 10 år sedan ändå har vi fått extremt mycket snabbare datorer, processorer med flera kärnor etc.
Citera
2011-06-08, 20:54
Medlem
COUPDETATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesheater
Text

Du har en dålig dator.. Punkt
jag har en dator för ca. 6 000:- och jag kan ha flera spel uppe samtidigt utan att märka någon prestandaminskning.

Alternativt är hårddisken nästan full, vilket brukar göra att datorn laddar långsammare
Citera
2011-06-08, 21:00
Medlem
Kopierar du från samma hårddisk du har windows på? isf så ligger ditt problem där.
Citera
2011-06-08, 21:01
Medlem
COUPDETATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepwepw
Kopierar du från samma hårddisk du har windows på? isf så ligger ditt problem där.

+1 tänkte inte på de :P
Citera
2011-06-08, 21:12
Medlem
ganglere2s avatar
Windows är sämre än många andra op när det gäller att göra flera saker samtidigt.
Som en liknelse kan man se det som en vägkorsning. Windows är en korsning där alla försöker att köra samtidigt. Förr eller senare blir det stopp och allt låser sig. I t.ex. unixbaserade op finns det ett system med trafiksignaler som reglerar vem som får köra när. Det är därför datorn inte låser sig som i windows.
Citera
2011-06-09, 01:11
Medlem
Nujabezs avatar
Öhm..... och så finns ju TERACOPY som är typ hundratusen gånger bättre än vidriga "Windows-kopiering".
http://www.codesector.com/download.php

Och när du ändå håller på, så ersätt den eländiga usla "Sök" med Everything Search Engine.
http://www.voidtools.com/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in