2011-06-08, 18:12
Medlem
loafmasters avatar
Min Acer Aspire TimelineX 4820TG vägrar starta Windows. Var imorse uppe och grejade med datorn men lämnade den ur sikte i ungefär 40 minuter för att komma tillbaks och få se en svart skärm. När jag försökte starta upp den kommer först Acer skärmen där jag kan trycka F2 osv, sedan händer inget, skärmen blir bara tom. Väntar man 3-4 minuter så kommer en skärm upp där det står att Windows inte kan starta och att jag ska använda mig av en Windowsskiva för att boota upp den. Har självklart testat detta utan något som helst resultat. Jag kommer in i Windows installationsprogram, väljer "Reparera dator", sedan händer absolut ingenting på 10 minuter. Efter det vill programmet att jag ska välja partition på hårddisken för Windows, här kan jag dock inte röra någonting då programmet gång på gång fryser när det inte kan hitta min C:.

Har hårddisken dött eller vad kan vara felet? Några tips? Datorn är nio månader gammal så det här känns ju jävligt trist måste jag säga.

EDIT: Följande står när jag försöker starta datorn:

Kod:
Status: 0xc000000f

Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible.
Citera
2014-11-09, 15:59
Medlem
Skorpan91s avatar
DUmp, har samma problem idag.
Citera
2014-11-09, 18:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
DUmp, har samma problem idag.

Får du samma felkod som ovan?
Citera
2014-11-09, 22:03
Medlem
Hej,

Det kan mycket väl vara hårddisken.
Eftersom datorn bara är 9 månader gammal så skulle jag utnyttja garantin om jag var du.
En sak du kan testa är:

1. Ta ut alla usb-kontakter kopplade till datorn.
2. Ta ut ditt batteri.
3. Ta ut laddaren.
4. Håll inne powerknappen i 15-20 sekunder (Utan el eller batteri).
5. Boota sedan upp datorn med enbart ström utan batteri eller något annan kopplat.

Alt 2:
Tryck på F8 från att du ser att datorn börjar starta upp och välj (Senast fungerande konfigurationen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in